Logitech is master!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 21:37
Ok, om te beginnen was ik in het bezit van een Z-5500 speakersysteem van Logitech. Dit setje had echter last van het wel bekende "plop"-probleem. Laatst heb ik bij Logitech gemeld dat ik in bezit was van zoon probleem-systeem. Na een aantal experimenten gedaan te hebben om te constateren dat het probleem echt was, heeft Logitech besloten om mij een nieuw speakersetje toe te sturen en de oude retour te nemen.

Na 3 dagen kwam het nieuwe setje binnen. Na dat ik het oude setje uit mijn kamer had gehaald heb ik de nieuwe neergezet. Een aantal weken later, deze week dus, kom ik er achter dat de display verlichting van de control-pod het niet doet. Niet dat dit super vervelend is, maar toch omdat het een nieuw setje is, besloot ik toch Logitech maar te contacteren.

De eerste mail terug kreeg ik te horen dat ik moest proberen het systeem te resetten. Zo gezegd zo gedaan, echter geen resultaat. Na weer een mail gestuurd te hebben met daarin te hebben gemeld dat het resetten geen nut heeft gehad, stuurde ze mij het volgende bericht:
Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de reset de problemen met het display van de control pod van de Z-5500 niet heeft opgelost.

Ik kan uw Z-5500 omruilen voor een nieuwe set.

Wanneer u hiermee akkoord gaat dan hebben wij graag een aantal afbeeldingen (foto's) van het product. Hierbij dient in alle gevallen het referentienummer op de foto zichtbaar zijn door deze bijvoorbeeld op een stuk papier bij het product te leggen wanneer u de foto maakt. Het later toevoegen van het referentienummer door de foto te bewerken wordt niet geaccepteerd. Het gaat om de volgende foto's:
- Minimaal één foto van het complete product.
- Minimaal één foto waarbij het serienummer zichtbaar (en leesbaar) is.
- Minimaal één foto waarbij het complete product zichtbaar onklaar is gemaakt. Met het onklaar maken wordt bedoeld dat het product fysiek zo onklaar is gemaakt zodat deze niet meer gebruikt kan worden. (en ook niet meer gerepareerd)
- Minimaal één foto waabij het serienummer van het onklaar gemaakte product zichtbaar is.

Ook nadat u het product onklaar heeft gemaakt, dient u deze niet weg te doen. Nadat u het nieuwe product heeft ontvangen dient u nog een aantal onderdelen naar ons hoofdkantoor te versturen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Ik moest in het begin hard lachen, beetje hardware smashen is best gaaf >:)
Maar ik vind het toch een raar bericht. Ze vragen eerst of je het wilt slopen en daarna sturen ze pas een nieuwe. Straks sloop ik het setje en dan zeggen ze wij weten van niks. :?

Iemand dit al een keer meegemaakt? Ik nog nooit!

PS. Ik heb maar een bericht terug gestuurd met daarin of dat ze het systeem niet gewoon op kunnen komen halen, net zoals bij het oude setje (die overigens nog hier staat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:36
Dat is normaal hoor. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik de stekker van de usb kabel moest afknippen en daar een foto van moest maken of de afgeknipte stekker moest opsturen.

Edit: normaal voor Logitech dan. Meegemaakt met een toetsenboard en een webcam.

[ Voor 19% gewijzigd door Spixo op 15-04-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Dit heb ik inderdaad ook gehad met mijn Z-2300 setje waarvan de versterker dood was, die heb ik toen op een heel professionele manier uit elkaar gehaald. Met een hamer dus ;). Veel plezier! Ik vond het ook raar, maar twee dagen nadat ik de foto's had verstuurd stond UPS voor de deur met een gloednieuwe set.

Edit: Wat Nelis hieronder adviseert zou ik in ieder geval niet doen, Logitech heeft geweldige service en als je daar misbruik van gaat maken is dat wel heel zielig.

[ Voor 45% gewijzigd door Groever op 15-04-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt overwegen is je oude set kapot maken, deze is immers al vervangen.. Loop je verder ook geen risico's.

Ik weet dat dit niet de meest rechtgeaarde oplossing is.. Maar spaart hoop ellende/callcenters/briefen etc. uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:23:
Wat je ook kunt overwegen is je oude set kapot maken, deze is immers al vervangen.. Loop je verder ook geen risico's.

Ik weet dat dit niet de meest rechtgeaarde oplossing is.. Maar spaart hoop ellende/callcenters/briefen etc. uit. 8)7
dat doe ik niet :D ze hebben immers daar de oude PID nummers die ik opgegeven had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is gewoon normaal voor Logitech. Het klinkt een beetje vreemd maar het is hun manier van zaken doen. Ook wel eens gelezen dat na het afknippen van de USB kabel er gelijk een nieuw toetsenbord opgestuurd werd.
418O2 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:
je kan toch een foto van de kapotte oude set maken en een foto van de nieuwe pid ?

Je kan een USB stekker er toch zo weer aanzetten?
Ik vind niet dat je dit moet doen. Logitech werkt meestal goed en netjes mee als er iets kapot is, de gene waarvan het kapot is mag dan ook wel netjes en eerlijk meewerken.

[ Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 15-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
je kan toch een foto van de kapotte oude set maken en een foto van de nieuwe pid ?

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is het gevolg van akties van andere consumenten (o.a. hier op T.net helaas ook al een paar keer gezien): hardware defect melden zonder echt defect, gratis 2e set opeisen. Op die manier verprutsen de mensen het voor zichzelf en andere consumenten.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 15-04-2008 19:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
418O2 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:

het setje wat nog terug moet, diegene met het plop probleem, is die met het oude PID nummer. Neem aan dat ze dat controleren met hetgeen wat ik toen opgegeven had?! Als ze dan zien dat ik dat setje in elkaar gemept heb in plaats van die nieuwe...
Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:32:
Dit is het gevolg van akties van andere consumenten (o.a. hier op T.net helaas ook al een paar keer gezien): hardware defect melden zonder echt defect, gratis 2e set opeisen. Op die manier verprutsen de mensen het voor zichzelf en andere consumenten.
ze kunnen het defecte setje ook gewoon laten ophalen door UPS, net zoals bij het setje wat het plopprobleem heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door DJJ op 15-04-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:32:
Helaas inderdaad het geval. En mocht Logitech daarna deze hele service intrekken staan ze ook nog vooraan te zeuren hoe slecht de service niet wel is.

Heb het trouwens zelf meegemaakt met mijn oude logitech 2300 speakerset, 'bekende' wilde deze wel overkopen omdat zijn nieuwe set was overleden. En inderdaad, had hij fijn mijn setje kapot gebeukt en vrolijk een nieuwe gekregen. Stond hij opeens voor een dichte deur toen hij weer eens op hulp kwam vragen.. :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Logitech doet dat inderdaad op die manier... een batterijklepje/stekker/snoer/muisknop opsturen of een foto laten zien..

Verder is de service van Logitech echt 5 sterren waard _/-\o_ , dus zou ik daar geen misbruik van maken.. ze zouden maar eens minder goede service gaan bieden in de toekomst.. :'(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
Ik ga nog ff een orignele manier verzinnen om dat ding te slopen :) en dan gooi ik het wel op youtube :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19-09 16:59
langzaam je sub overvolten en kijken wat de maximale uitslag van de woofer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Will it Blend?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Ja je moet dat echt doen en je krijgt echt een nieuwe.

Been there done that, dus leef je lekker uit:

Klik

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Michael Knight schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:39:
Verder is de service van Logitech echt 5 sterren waard _/-\o_ ,
Mwah, eigenlijk alleen matige tot slechte ervaringen. De hele afhandeling van het plop probleem is ook alles behalve netjes gegaan hoor. Logitech heeft er nogal een handje van vaker voorkomende problemen te ontkennen: het ploppen en het ontvangen van radio, aanlopen muiswiel bij mx revo.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo had ik ooit een Z680 van Logitech die kapot was gegaan. Mail gestuurd naar Logitech en kreeg mail terug dat ik de kabel door moest knippen en opsturen. Toen ben ik het control panel maar eens open gaan maken en kwam erachter dat er 1 draadje los zat. Dat draadje gemaakt en vond het wel prima zo, hij werkte immers weer!

Na een paar dagen plotseling UPC voor de deur met een groot pakket.. :?. Bleek dus de opvolger (z4500 oid) te zijn. Vond het beetje zonde om dat ding kapot te knippen dus heb beide setjes verkocht (uiteraard wel gemeld aan de kopers hoe het zat) en van dat geld de (toen nieuwe) Z5500 gekocht. Hebben ze toch nog wat aan me verdient ;).

Is nu zo'n 4 jaar geleden en heb niets meer van de koper van de Z680 gehoord dus ik denk dat die set het nog wel doet ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 16-04-2008 00:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaal.
ik heb ook hele goede ervaring met Logitech, 1 van de beste bedrijven die ik ken.

trouwens wel leuk dat dit de eerste posts van topic starter zijn, terwijl Reg. datum: 28 december 2002 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker duurzaam, dergelijk beleid...

Beetje extra afvalproductie, nutteloze hardware, en nog zelf betalen om langs het containerpark te gaan.

Als ze het eerste setje konden laten ophalen, zie ik niet in waarom het met het tweede ook niet zou kunnen. Ga desnoods langs de winkel of zo? Je koopt die dingen toch 'ergens'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Sport_Life schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:07:
Zo had ik ooit een Z680 van Logitech die kapot was gegaan. Mail gestuurd naar Logitech en kreeg mail terug dat ik de kabel door moest knippen en opsturen. Toen ben ik het control panel maar eens open gaan maken en kwam erachter dat er 1 draadje los zat. Dat draadje gemaakt en vond het wel prima zo, hij werkte immers weer!

Na een paar dagen plotseling UPC voor de deur met een groot pakket.. :?. Bleek dus de opvolger (z4500 oid) te zijn. Vond het beetje zonde om dat ding kapot te knippen dus heb beide setjes verkocht (uiteraard wel gemeld aan de kopers hoe het zat) en van dat geld de (toen nieuwe) Z5500 gekocht. Hebben ze toch nog wat aan me verdient ;).

Is nu zo'n 4 jaar geleden en heb niets meer van de koper van de Z680 gehoord dus ik denk dat die set het nog wel doet ;).
haha dude, woon jij ergens omgeving utrecht?

dan heb ik jouw set namelijk gekocht... werkte nog een hele tijd goed, maar naar verloop van tijd begon er slijtage aan de woofer op te treden, en ook de pod was niet meer wat het was. ach goed twas ook flink gebruikt en aan vervanging toe :D overigens dient de woofer enclosure (met nieuwe woofer) nog steeds als sub voor mijn home audio set (die een "beetje" verbeterd is ten opzichte van vroegah ... hij is nu iets meer dan 2500 euro waard :P )

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Blij te horen dat logitech deze service (toch) nog steeds bied, ik hoor de laatste tijd namelijk steeds meer gevallen waarin dit niet opgaat.

Zelf is mijn Logitech Premium USB-30 Headset ooit kapot gegaan en diende ik inderdaad alleen de USB connector toe te zenden waarvoor in ruil een Compleet nieuwe Headset tegemoet kwam.

Echter laatst voor een vriend van me contact opgenomen betreft zijn defecte Toetsenbord en dit diende ineens afgehandeld te worden via het aankoop punt. Misschien dat ze inmiddels in oude "herstel glorie" zijn teruggevallen, iets wat mij zeer vreugdelijk in de oren klinkt :).

Edit: Ik hoop inderdaad niet dat mensen hier misbruik van blijven / gaan maken want dat is denk de reden dat het destijds (tijdelijk) stop is gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door JunkieXP op 16-04-2008 15:42 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Volgens mij zijn ze niet gestopt met het beleid maar Logitech handelt alleen garantieclaims af als de retailer niet mee wil werken of failliet is. Je hebt immers garantie bij degene die het product aan je verkocht heeft en niet bij de fabrikant, bij de meeste andere fabrikanten is dat positief maar Logitech is toch wel wat coulanter dan de gemiddelde PC-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 23:14
als ze hem na het slopen niet meer ophalen,,

doe dan slim en sloop hem op zoon manier dat een gewone consument hem niet meer kan maken,, maar dat een tweaker dan het draadje weer vast kan solderen :), dan heb je er 2

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur ze een filmpje op waarin je de set de lucht in schiet dmv een lawinepijl, of strooi er wat benzine overheen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zoals gezegd, dit is normaal voor Logitech.

Wat je kan doen is een kapotte tweedehands op de kop tikken en deze zichtbaar slopen. >:)

Maar dat is natuurlijk niet eerlijk en zou ik je nooit aanbevelen 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:23:
Zoals gezegd, dit is normaal voor Logitech.

Wat je kan doen is een kapotte tweedehands op de kop tikken en deze zichtbaar slopen. >:)

Maar dat is natuurlijk niet eerlijk en zou ik je nooit aanbevelen 8) !
op die manier ben ik wel aan twee mx1000 lasermuizen gekomen O-). Moest het usb stekkertje afknippen, en het toevallig nog een andere logitech muis in de kast liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heephstan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:53:
[...]

haha dude, woon jij ergens omgeving utrecht?

dan heb ik jouw set namelijk gekocht... werkte nog een hele tijd goed, maar naar verloop van tijd begon er slijtage aan de woofer op te treden, en ook de pod was niet meer wat het was. ach goed twas ook flink gebruikt en aan vervanging toe :D overigens dient de woofer enclosure (met nieuwe woofer) nog steeds als sub voor mijn home audio set (die een "beetje" verbeterd is ten opzichte van vroegah ... hij is nu iets meer dan 2500 euro waard :P )
Haha ja dat was ik! :).

Mooi te horen dat de sub nu onderdeel is van een 2500euro setje :P.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:03
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:28:
[...]

op die manier ben ik wel aan twee mx1000 lasermuizen gekomen O-). Moest het usb stekkertje afknippen, en het toevallig nog een andere logitech muis in de kast liggen :+
Triest.
Pagina: 1