waterkoeling vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 10:24
wat is nu beter,
een maze (dus een van middenuit met rondjes naar buite) structuur of een blokjes structuur.

Dit is alles wat ik wil weten.
Een private bericht is ook goed met het antwoord, dan mag het topic gewoon naar de prullenbak :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Base_NL
  • Laatst online: 29-01 12:30
Volgens mij ligt dit aan je setup, een maze is leuk als je een highflow systeem wilt bouwen. een 'blokjes' structuur (zoals XSPC delta) is erg interessant met quad en dual core's. De warmte wordt erg goed opgenomen in het blok. Je flow wordt er wel enigszins door belemmerd..

Het is mede afhankelijk van de hoeveelheid componenten die je gaat koelen!

Advies: zoek eens wat reviews. Als je op www.google.nl wat cpu-blok namen invult + review ben je zo een stuk wijzer! ;-)

• vishal_d
  • Laatst online: 29-01 10:24
ah ok, danke :)
ja ik heb er al veel gebouwd dus weet er al veel van, alleen niet het verschil tussen de 2 structuren, en nu wel :)

ik denk dat het dan wordt voor de blokjes structuur.
setup wordt zo dan,

pomp -> processor -> northbridge -> (Mischien) hdd -> kleine radiator 1x120mm -> videokaart -> grote radiator 2x120mm of 3x120mm -> reservoir -> pomp ->....

en wil alle dingen appart bestellen, want de 1x120 wil ik in me kast hebbe, er komt een ronde reservoir (de buis achtig) aan de achterkant, 2x120 als ik kast goed kan afwerken komt er een 3x120 bovenop de kast. een maat van mij op me werk kan aan pomps komen die omgebouwd zijn, van rivier naar waterkoeling ofzo. dus der komt een krachtige erin

heb een Antec NSK 3480 kast, een kleine m-atx. ik wacht eerst op de nieuwe reeks G/Q 45 chipsets m-atx. want loop nu al 2 jaar brak met een p5ld2-vm en een e6600. een fsb/dram freq maak nie uit wat omhoog en pc doet niks meer.

Ben namelijk nog een beetje noob met klokken, maar het lukt me wel. heb nu benede een e4400 op 2,6 ghz lopen stabiel zonder voltages... maar ook een beter mobo.

i.i.g. bedankt voor je antwoor d:P
post kan DICHT

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, dit is natuurlijk niet de manier waarop een forum werkt. Hier zijn vele topics over geschreven dus met wat zoekwerk en wat eigen inzet kom je hier wel uit.

Dit topic is gesloten.