Toon posts:

interNLnet - kosten voor opzegging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb momenteel adsl internet (Surfsnel) van de provider InterNLnet. Drie jaar alweer, toch noemenswaardig. Maar omdat ik volgend jaar tijdelijk naar het buitenland verhuis wil ik mijn abonnement opzeggen. Wat schetst mijn verbazing:
Zijn er kosten verbonden aan het beëindigen van het abonnement?
Ja, daar zijn kosten aan verbonden. De eenmalige kosten hiervoor bedragen Euro 74,95 incl. BTW. De kosten berekenen wij omdat voor het beëindigen van uw abonnement handelingen verricht moeten worden in de wijkcentrale."
bron: http://www.internl.net/cm...control.cfm?ID=12817#14.1

Mijn vraag is nu, is dit normaal? Betaal je dit soort eindkosten bij alle providers? Of is dit een smerige streek van interNLnet en kan ik beter niet meer opnieuw klant worden. Bij voorbaat dank!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Een smerige streek valt wel mee, je bent er tenslotte zelf mee akkoord gegaan toen je je abo hebt aangevraagd bij internlnet.
Wat je het beste kunt doen is kijken of er een uitzonderingsmogelijkheid in de AV zit voor mensen die naar het buitenland verhuizen.

PSN: djmurcielago

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 17:22

s3.

Of het bij de meeste andere providers zo is, betwijfel ik. Tot nu toe iig heb ik er niets van gelezen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
s3. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:34:
Of het bij de meeste andere providers zo is, betwijfel ik. Tot nu toe iig heb ik er niets van gelezen.
De enige constructie waarbij ik dit eerder gehoord heb wat (ik meen) Mycom die een zeer goedkope computer aanbood met ADSL er bij. Bij opzeggen betaalde je dat 75 euro, eigenlijk een soort restbetaling op de computer...

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
RemcoDelft schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:36:
[...]
De enige constructie waarbij ik dit eerder gehoord heb wat (ik meen) Mycom die een zeer goedkope computer aanbood met ADSL er bij. Bij opzeggen betaalde je dat 75 euro, eigenlijk een soort restbetaling op de computer...
Dit is de fee die BBNED doorberekent aan de providers bij afsluiting. Tot voor kort hadden diverse providers (bijv. Abel en Fiberworld) een zelfde clausule. Ik ben er bij Fiberworld onderuit gekomen door een jaar-abonnement te nemen bij Speedlinq, waarbij ik bij dezelfde provider (BBNED) bleef. Je zou inmiddels kunnen proberen eronderuit te komen als je overstapt naar bijv. Freeonline, en dan na twee maanden stoppen. Geen idee of het je lukt, maar in dat geval rekent BBNED geen kosten aan Internl.net.