Toon posts:

@home houdt emails van camera tegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een bewakingscamera die een email kan versturen als er beweging wordt gesignaleerd. Ik heb thuis de hele configuratie geinstalleerd. Het geheel staat achter een router waarvan ik ook nog eens speciaal de ondergenoemde poorten open zette.

Het ziet er net zo uit als in deze demo
http://www.icamview.com/Demo.htm
(ga vervolgens naar http://www.megatec.com.tw:82/ ) en log blanco blanco in

Net als in de demo vulde ik in onder
-uitgebreide instellingen
-email/FTP

E-mail Server : mail.<mijnisp>.nl, netmail.<mijnisp>.nl, nl/smtp.<mijnisp>.nl
E-mail Haven (poort): 25, 26, 587
Verzenders Email Adres: (geheim)
Email Server Met Authenticatie: Ja
Account Naam:(geheim)
Wachtwoord:(geheim)

Maar er komt gaat geen enkele email uit;
1) kan het zijn dat @home dit soort emails blokkeert?
2) enig idee hoe ik dit wel kan laten lukken?

Frans

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

E-mail Server : mail.<mijnisp>.nl, netmail.<mijnisp>.nl, nl/smtp.<mijnisp>.nl
Wat bedoel je hiermee, zet je meer dan 1 server op een regel? Zet er gewoon de SMTP server van je provider neer, meer niet. Lijkt mij dan :+
Idem de poorten natuurlijk: gewoon de SMTP poort nemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedeoel te zeggen dat ik ze alle drie afzonderlijk heb geprobeerd

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
LOL @ vertaling van 'port': "E-mail Haven" :X

Wat ik persoonlijk niet snap is dat je de "From" op moet geven en nergens de "To"?

Ah, die moet je bij "Bewegings Detectie" opgeven zie ik.

Doet @Home überhaupt wel aan authenticated SMTP? En van welk adres verstuur je het? Een @home-adres? En naar welk adres stuur je het? Ook een @Home-adres? De camera staat dus bij je thuis, een @home-aansluiting?

[ Voor 92% gewijzigd door Osiris op 15-04-2008 18:39 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 00:29
als je vanaf binnenuit het nerwerk van @home e-mails verstuurd, hoef je geen autorisatie op te geven. Vanaf buiten af het netwerk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Bij beweginsdetectie moet je het email adres opgeven,
maar je kan gelukkig ook eerst testen

Ik stuur vanuit een @home adres en het gaat ook naar een @home adres. Hij staat thuis op een @home aansluiting.

Overigens ik maak daarbij gebruik van de Icamview miniserver
http://www.icamview.com/iCVPRO.htm

Zowel met als zonder autorisatie lukt het niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

@home heeft een erg strak afgesteld spam filter voor wat betreft de door hun klanten verstuurde mail.
Als je mail verstuurd die door @home als spam wordt aangemeld krijg je die melding te zien in je email client. Als de webcam (die dus eigenlijk jouw mail client is) foutmeldingen niet laat zien kom je daar niet achter. Dus de kans is groot dat dat het probleem is.

En het leuke van dat spamfilter is, is dat de mail die je verstuurt aan een strenger filter onderworpen wordt dan mail die je ontvangt. Veel nieuwsbrieven die je als @home klant ontvangt kan je onder het mom van spam niet doorsturen naar een ander (bijvoorbeeld je ouders).

Oh, voor de volledigheid: de server die je moet gebruiken is mail.home.nl, anderen werken niet.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:02:
@home heeft een erg strak afgesteld spam filter voor wat betreft de door hun klanten verstuurde mail.
Als je mail verstuurd die door @home als spam wordt aangemeld krijg je die melding te zien in je email client. Als de webcam (die dus eigenlijk jouw mail client is) foutmeldingen niet laat zien kom je daar niet achter. Dus de kans is groot dat dat het probleem is.

En het leuke van dat spamfilter is, is dat de mail die je verstuurt aan een strenger filter onderworpen wordt dan mail die je ontvangt. Veel nieuwsbrieven die je als @home klant ontvangt kan je onder het mom van spam niet doorsturen naar een ander (bijvoorbeeld je ouders).

Oh, voor de volledigheid: de server die je moet gebruiken is mail.home.nl, anderen werken niet.
Ik vermoedde zelf al iets in die richting. Icamview zegt dat de server perse een "standardserver" moet zijn en niet een email server als "Yahoo.com". Ook bij de SMTP server van Gmail lukt het mij bijvoorbeeld niet.

De meeste uren prutste ik overigens ook met mail.home.nl.

Dat alles gezegd hebbende: iemand een suggestie hoe ik toch kan nagaan of het spamfiler van @home inderdaad de boosdoener is?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als je weet welke exacte mail je webcam stuurt kan je dit eenvoudig uittesten door in je eigen mailserver een email te verzenden.

Maar als jij zegt dat het ook met gmail mislukt kan er iets anders de oorzaak zijn. gmail pikt namelijk best veel. Die filteren waarschijnlijk op spam na de acceptatie. Daarnaast moet je je bij gmail bekend maken (username, wachtwoord). Probeer gmail eerst eens aan de praat te krijgen via je mailclient (outlook, of wat je ook gebruikt) en dan alle settings overnemen naar je webcam.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 15-04-2008 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gmail is goed benaderbaar vanuit Outlook express.

Maar als ik smtp.gmail.com instel bij Icamview inclusief de verificatie dan komt de mail niet terecht.

Opmerkelijk is trouwens wel dat als ik het test kunstje tweemal snel achter elkaar herhaal dat ie dat bij mail.home.nl dat rustig toelaat....maar dat ie bij smtp.gmail.com in de eerste seconden na het versturen van de testemail "onbekende zone"" als storingsmelding geeft.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:15
Welke afzender gebruik je in voor de camera mail? Als je je eigen adres als afzender gebruikt zou je mogelijk de geweigerdbericht met reden in je mailbox terug kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:27:
Welke afzender gebruik je in voor de camera mail? Als je je eigen adres als afzender gebruikt zou je mogelijk de geweigerdbericht met reden in je mailbox terug kunnen krijgen.
Helaas dat gebeurt dus ook niet,

• Osiris
  • Niet online
Als ik jou was zou ik tussen je cam en je internet een aparte bak zetten en met behulp van een netwerk-sniffer zoals Wireshark (eventueel 'los' met tcpdump op een non-GUI-bak de dump naar een file wegschrijven) kijken wát er nou allemaal wel gebeurt en wat nou allemaal niet.

Want tot nu toe is de enige informatie die beschikbaar is: "Hij doet het niet [rml]:'([/]" en daar kunnen we nogal weinig mee.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:29:
Als ik jou was zou ik tussen je cam en je internet een aparte bak zetten en met behulp van een netwerk-sniffer zoals Wireshark (eventueel 'los' met tcpdump op een non-GUI-bak de dump naar een file wegschrijven) kijken wát er nou allemaal wel gebeurt en wat nou allemaal niet.

Want tot nu toe is de enige informatie die beschikbaar is: "Hij doet het niet [rml]:'(
" en daar kunnen we nogal weinig mee.
[/quote]

Wel, ik heb Wireshark geinstallleerd...
Kun je me laten weten hoe ik nu kan kan kijken wát er nou allemaal wel gebeurt en wat nou allemaal niet?

• Swaptor
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

@ollie64: Osiris is een NWOS-adept, dus hij zal 'de bak' bedoeld hebben als transparante proxy in je netwerk. ;)

edit: wat dus niet zo makkelijk te bewerkstelligen is onder windows.

[ Voor 24% gewijzigd door Swaptor op 17-04-2008 22:29 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

ErikCornelissen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:43:
als je vanaf binnenuit het nerwerk van @home e-mails verstuurd, hoef je geen autorisatie op te geven. Vanaf buiten af het netwerk wel.
Zeker weten? Bedoel je niet dat, als je inkomend en uitgaande email in (bijvoorbeeld) Outlook instelt, je gewoon mails kunt versturen zonder SMTP auth? Want dat komt waarschijnlijk door POP-before-SMTP en zegt dus niets over of je ook zonder eerst te POPpen mails kunt versturen.

• Osiris
  • Niet online
Swaptor schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:29:
@ollie64: Osiris is een NWOS-adept, dus hij zal 'de bak' bedoeld hebben als transparante proxy in je netwerk. ;)

edit: wat dus niet zo makkelijk te bewerkstelligen is onder windows.
Och, voor een mailtje versturen volstaat NAT ook wel hoor, gewoon extra NIC in die PC duwen en ICS gebruiken? :)

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 12-03 00:29
Volgens mij is het zo dat als ik thuis zit op de @home verbinding mezelf niet voor SMTP hoef te authentificeren. Zit ik echter bij vrienden op een inet verbinding van een andere ISP en ik wil een email verzenden onder mij @home account, moet ik me wel authentificeren.
Pagina: 1