Mijn doel is om voor een schaalbare pop-up een DotNetNuke skin te maken. Dit lukt in FF en Safari,
zie IE in onderstaande screenshot:

Ik heb uiteraard gezocht maar alle resultaten gaan ervanuit dat je gewoon 100% hoogte wil gebruiken, of ronde hoekjes. Beide lukken me prima zonder tabellen te gebruiken. De 10 pixel marge is essentieel.
Hierin wil ik een divje met ronde hoekjes proppen met een marge eromheen terwijl netjes de afmetingen van de browser gerespecteerd worden.
Dit kan niet met margin: 10px en height: 100% en width: 100% omdat de 20px erbij opgeteld worden, dus 100% + 20 pixels.
Ooit zag ik (weet niet meer waar) dat het mogelijk is om breedte en hoogte te regelen met absolute positionering, zie hieronder.
Is de fout die IE maakt het gevolg van compatibility? En ben ik nu genoodzaakt een tabel (
) te gebruiken? Of zie ik iets stoms over het hoofd?
zie IE in onderstaande screenshot:

Ik heb uiteraard gezocht maar alle resultaten gaan ervanuit dat je gewoon 100% hoogte wil gebruiken, of ronde hoekjes. Beide lukken me prima zonder tabellen te gebruiken. De 10 pixel marge is essentieel.
Hierin wil ik een divje met ronde hoekjes proppen met een marge eromheen terwijl netjes de afmetingen van de browser gerespecteerd worden.
Dit kan niet met margin: 10px en height: 100% en width: 100% omdat de 20px erbij opgeteld worden, dus 100% + 20 pixels.
Ooit zag ik (weet niet meer waar) dat het mogelijk is om breedte en hoogte te regelen met absolute positionering, zie hieronder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html lang="en-US">
<head>
</head>
<body style="background-color: Red; display: block; height: 100%; width: 100%; margin: 0px">abc
<div style="position: absolute; width: auto; height: auto; top: 10px; left: 10px; right: 10px; bottom: 10px; background-color: white;">
<div style="background-color: silver; margin: 10px;">abc</div>
</div>
</body>
</html> |
Is de fout die IE maakt het gevolg van compatibility? En ben ik nu genoodzaakt een tabel (
Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."