Creative GigaWorks T20 vs Logitech X-230

Pagina: 1
Acties:

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik ben opzoek naar een vervangend setje voor mijn jbl platinum speakers die aan mn G5 gaan hangen.

Omdat ik ze wil vervangen was het niet mijn bedoeling te veel geld uit te geven en een logitech z-5500 aan mn optical out te verbinden maar gewoon een setje met goed geluid voor muziek en games aan te schaffen.
Ik heb geen trek in surround (Gewoon de ruimte niet voor op het moment..) en omdat ik niet perse een sub hoef te hebben (deze zijn dan iets te licht voor basgeluid maar nieuw setje hoeft niet perse door mn houten vloer heen te blazen).

Wil niet te veel geld uitgeven, want een dure set mag echt duur zijn, maar omdat ik een goedkoop paar wil vervangen moet het ofc geen overkill zijn. Een verbetering is natuurlijk fijn, maar supergoed hoeft ook weer niet. Daarom heb ik deze twee setjes als opties:

De Creative GigaWorks T20 en de Logitech X-230. Hierbij heeft de creative de voorkeur, maar door de hoge prijs ervan maakt de X-230 een veel betere kans. De set die vervangt wat ik nu heb gaat ook vervangen worden zodra ik de ruimte wel heb, maar tot aan doen moet ik wel netjes muziek kunnen luisteren.. :)

Zijn er mensen met ervaring met een van de twee setjes of een van beide? Of misschien vergelijkbare setjes die ook rond het gemiddelde van de prijs liggen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zeker weten de Creative T20. De Logitech X-230 klinkt gewoon overdreven zwaar omdat men met goedkope componenten het "lekker veel bas gevoel" wil creëren. De T20 klinken veel beter. Ik begrijp ook niet goed dat je deze twee setjes vergelijkt gezien het prijs -en kwaliteitsverschil.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Met beide setjes heb ik redelijk wat uurtjes ervaring, en de enige reden waarom ik voor de X-230 zou kiezen is als ik alleen maar films ermee zou kijken, daar komt de sub net wat beter uit de hoek dan de bassweergave van de T20. (aangezien 'dikke ongedetailleerde bass', bij films niet storend is)

Voor al het andere werk: T20 :)
De X-230 heeft voorde rest wel veel 'bang-for-buck'.

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 15-04-2008 18:54 ]

Pentaxiaan

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
ik mis de klipisch 2.0 :D
Moeilijk te krijgen maar dan heb je ook wat.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• johnkeates
Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:57:
Zeker weten de Creative T20. De Logitech X-230 klinkt gewoon overdreven zwaar omdat men met goedkope componenten het "lekker veel bas gevoel" wil creëren. De T20 klinken veel beter. Ik begrijp ook niet goed dat je deze twee setjes vergelijkt gezien het prijs -en kwaliteitsverschil.
Ik zet ze juist daarom naast elkaar... Alles eronder hoef ik niet, en erboven is te veel van 't goede.
Zo is het duidelijk wat de extremen zijn waar ik wel wat geld voor wil betalen voor mensen die het lezen.

Anyway, dit wordt dus gewoon de T20 denk ik dan.. Films kijken doe ik wel veel, maar heb nu de ruimte gewoon niet voor een lomp scherm (heb nu 19 inch) dus zit toch wel dichtbij.

Nog andere setjes die hier een beetje tussen passen en niet zeldzaam zijn?

• johnkeates
SirNobax schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:35:
Met beide setjes heb ik redelijk wat uurtjes ervaring, en de enige reden waarom ik voor de X-230 zou kiezen is als ik alleen maar films ermee zou kijken, daar komt de sub net wat beter uit de hoek dan de bassweergave van de T20. (aangezien 'dikke ongedetailleerde bass', bij films niet storend is)

Voor al het andere werk: T20 :)
De X-230 heeft voorde rest wel veel 'bang-for-buck'.
Kan ik later een losse sub toevoegen voor het geval de bass een beetje tegen gaat vallen?
Ik denk dat ik voor de T20 ga, gezien de positive reacties over t setje. :)

• SirNobax
Mwa, er zijn simpele sub's te vinden, maar ik denk niet dat je die nodig zal hebben.
De T20 mist alleen de "THX-logo-pimp-factor" voor films, maar dit word ruimschoots goed gemaakt door de zuiverheid van de lage tonen en de rest van het geluidsspectrum. (bij normale volumes). Niets om je zorgen over te maken. :)

Pentaxiaan

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
DNS666 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:39:
ik mis de klipisch 2.0 :D
Moeilijk te krijgen maar dan heb je ook wat.
Mee eens.

De Creative T20 speakers heb ik teruggebracht want de koptelefoonaansluiting deed het niet. Maar ik was ook echt zwaar teleurgesteld door het geluid, dat een slecht en overdreven laag heeft en verder definitie mist in midden en hoog.

De Klipsch ProMedia Ultra 2.0 die ik in plaats van de T20 heb aangeschaft bij Dmxlaser is tien keer beter, kan wedijveren met veel grotere audio speakers, en dat voor hetzelfde geld. De definitie is uitmuntend in het hele bereik. Ik ontdekte in een mp3 van Freshly Squeezed Instrumental -die ik al jaren heb- een kristalhelder nieuw geluid. Alsof je in de studio staat waar men het opgenomen heeft.

Het doel van deze speaker set is klassieke muziek en afspelen van muziekbladen, maar ze zijn zeker ook geschikt voor andere soorten muziek en games.

• johnkeates
Om even netjes af te sluiten;

Ik heb de Creative T20 gekocht, ben er zeer tevreden mee :) De Klipsch ProMedia Ultra 2.0 heb ik niet snel genoeg kunnen vinden, en omdat ik zonder muziek te ongeduldig wordt om te kijken of die hier ergens in de buurt te vinden zijn ben ik er ook niet echt lang mee bezig geweest. (Mijn oude jbl set had het begeven na een paar powermetal albums geluisterd te hebben...)

Heb veel uiteenlopende genres, maar bij alles wat ik luister kom ik weer wat tegen wat me opvalt qua onbekende geluiden die bij jbl niet te horen waren door het kleinere bereik. (Positief dus :)!)

Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat de bass op bijv. Ten Seconds To Sunrise (Tiesto) gaat 'fluiten' doordat de opening aan de bovenkant iets te klein is voor de hoeveelheid lucht die er doorheen moet... Kweste van minder basgeluid en dan gaat het weer goed. Is ook niet bij alles van toepassing, maar soms komt het net boven de muziek uit.
Voor mij geen groot probleem, voor toekomstige kopers misschien wel.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
PC Magazine heeft in de mei 2008 editie een test gepubliceerd van onder andere de T20.

Helaas hebben ze niet de Klipsch getest. Wat betreft verkrijgbaarheid, misschien helpt deze Google search.

Verwijderd

Logitech Z10 is een betere vergelijking dan de X-230. Ik denk dat je de juiste keuze gemaakt heb.

Verwijderd

juist ja
ik heb deze logitech z10 .
Reden is dat ik de creative juist minder goed vond kwa laag gebied.

Maar goed de creative is zeker geen slechte speaker

Verwijderd

Logitech z10
Logitech X-230
Creative T20
:X
De z10 is wel een stuk duurder dan de X230 en T20..

Maar de x230 is dus beter in films/games en de t20 beter in muziek?

Je kan de bass van de x230 zachter zetten (softwarematig)...

Hoor je bij de x230 trouwens ook van die plopjes ofzo?

• SirNobax
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:41:
Hoor je bij de x230 trouwens ook van die plopjes ofzo?
Niet een beetje oud topic om te kicken ;) , maare die X-230 heeft geen last van plopjes.

Pentaxiaan

Pagina: 1