Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Totaal pakket nieuwe werkomgeving of losse producten?

Pagina: 1
Acties:

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:27
Hey hallo,

Ik ben een vriend van mij aan het helpen met informatie geven voor een nieuw klein netwerkje voor zijn moeder's bedrijf [zorginstelling voor gehandicapten].

Het netwerkje zal bestaan uit:

Internet modem -> [wireless] router -> file/mail server [Windows 2003 SBS] -> 10 clients [Windows XP].

Nu ben ik dus aan het kijken naar een manier van de clients en de server te beveiligen en werd ik aangeraden te kijken naar de pakketten van Sophos en Kaspersky. Na zelf wat zoeken waren mijn eerste conclusies al dat Kaspersky een betere naam lijkt te hebben mbt Antivirus maar verder dan dat kon ik niet 123 iets vinden over de 2 pakketten van hieronder die ik van hun gevonden had.

Hier de 2 pakketten:

Beide pakketten leveren de basis antivirus/-spyware, firewall en management console diensten, extra is alleen maar mooi meegenomen hiervoor.
Nu ben ik onderling bij deze bedrijven naar wat meer [prijs]informatie aan het vragen, maar ik vroeg mij ook af wat de medetweakers in zo'n situatie aanraden.

Zijn zulke compleet pakketten goed, misschien beter een ander pakket van een andere producent?
Of is het beter om toch losse applicaties hiervoor te gebruiken [let wel dat het ideaal gezien niet tot nauwelijks gemanaged hoeft te worden ivm digibeten onsite]?

Of heeft iemand ervaringen met een of beide van deze pakketten?

Alvast bedankt!

pr0mpt - It never hurts to help!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ervaring met Kaspersky.
Goede en handige tool. Remote kaspersky installeren.
Op de pc updates pushen naar de clients.
Management Console heeft een overzicht als er iets mis is met een systeem.
Zitten soms wat bugs in met duplicate pc namen (bij veel pc's)
maar voor de rest niks dan lof.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 00:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb goede ervaringen met Sophos. Handige (& mooie) management interface. Pushen van client installs & updates mogelijk, evenals remote status check. Mijn ervaring is met een middelgrote omgeving (+/- 40 werkplekken), en daar liep het als een zonnetje.

Dus...ik vrees dat de keus er niet makkelijker op geworden is :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

DynaMikeY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:58:
Ik heb goede ervaringen met Sophos. Handige (& mooie) management interface. Pushen van client installs & updates mogelijk, evenals remote status check. Mijn ervaring is met een middelgrote omgeving (+/- 40 werkplekken), en daar liep het als een zonnetje.

Dus...ik vrees dat de keus er niet makkelijker op geworden is :)
Ervaring met 200 werkplekken en Sophos. En zoals hierboven beschreven een duidelijke en makkelijke tool. Goede support van de helpdesk ook en snelle reactietijden op nog niet bekend zijnde virussen. Wat betreft kosten kwam deze ook als beste uit de vergelijking bij ons, al was dit ondertussen ook al 3 jaar geleden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen