Moederbord retour en opeens stuk!?

Pagina: 1
Acties:

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo tweakers, even wat advies gevraagd.

Ik had een Gigabyte P35-ds3r moederbord besteld bij Alternate met 2GB OCZ 1066 geheugen.
Eenmaal het pakketje binnengekregen wilde ik hem installeren, maar helaas, een verkeerde shield. Dat is dus dat plaatje waar je uitgangen zitten voor usb/muis/etc.

Nou goed, toch maar even getest om te kijken of mijn nieuwe Q9550 wel zou werken, maar de CPU fan bleef even uit en de pc restarte meteen weer. Ik dacht, laat ook maar, alles maar terug en ik haal hier in de buurt wel wat. Ik het spul terug sturen met een briefje erbij en zelf een nieuwe gigabyte en geheugen hier opgehaald.

Nu hoor ik dus heel leuk dat het moederbord waarschijnlijk defect is door een cpu pinnetje dat in de socket verbogen zit en dat ik hem mag komen ophalen of weer verzendkosten mag betalen (3e keer). En dat ik hem zelf om zeep zou hebben geholpen en ik geen garantie meer heb.

Maar hij doet het volgens mij wel, ik las namelijk dat gigabyte zichzelf soms reset en hij dan 3x aan en uit gaat. Bovendien mis ik geen pinnetje op mijn cpu en draait mijn cpu prima op een ander gigabyte bordje.
Het vreemdste vind ik nog wel dat die backpanel ook al niet klopte. Volgens mij kreeg ik al een 2e hands ding waarin misschien nog een pinnetje zat ofzo, of ze hebben er zelf een pinnetje in gestopt.

Wat zouden jullie doen? Ik heb al gebeld en ze willen niks regelen. Ook over het geheugen hebben ze toen niet eens gesproken in hun reactie, daar moest ik zelf achteraan. Valt me zwaar tegen van Alternate, ik dacht dat ze een goede naam hadden.

Hieronder nog het antwoord dat ik kreeg:
Geachte heer/mevrouw, Wij hebben u moederbord ontvangen per post. Bij de controle werd geconstateerd dat zich in de socket verbogen pinnnen bevonden. Dit kan het door u opgegeven defect veroorzaken. Met een beschadiging aan de socket van het moederbord vervalt u garantie. Foto's van de verbogen socketpin kunt u op aanvraag toe gemaild krijgen. U kunt uw moederbord afhalen bij onze service balie of retour ontvangen voor de daarvoor geldende verzendkosten.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
Ik heb een keer een iets ongeveer vergelijkbaars meegemaakt. Bij mij was het alleen zo dat hij geleverd was met een verbogen pinnetje en ik er zelf nog niks aan gedaan had. Wat er bij mij toen gedaan moest worden was dat ik hem RMA kon doen en dat ze dan bij Asus foto's van de socket op zouden vragen om te controleren of die al verbogen was. Blijkbaar maakt Asus dus van ieder moederbord een foto van de socket (of dat vertelden ze me gewoon, maar ik zou het niet weten of ze dat doen). Dit duurde een week of 3 en toen kreeg ik te horen dat hij vervangen zou worden.
Misschien zou je dus eens kunnen vragen of ze van jouw bord ook die foto op willen vragen. Ik neem aan dat Gigabyte ook foto's zal maken als dat klopt. Dan kunnen ze zien of jij het hebt gedaan ofdat het al een defect bord was

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt me sterk dat een moederbord fabrikant van elke socket een foto maakt :Y)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 21:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

@ TS;

Aangeven dat de processor reeds funcionerend is in een ander moederbord, hetgeen samen met het verkeerde shield-element duidt op een tweedehands/gebruikt artikel vanuit de winkel.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Iedere fabrikant heeft wel een QC (Quality Check) en zal "defecte" borden met een mechanisch defect niet versturen maar gelijk intern refurbishen (verkoopklaar maken). Dus is het of een 2e hands bordje dat TS heeft ontvangen of TS heeft echt zelf een pennetje in zn S775 platgedrukt. Vette pech, de socket heeft pennetjes en zn proc eilandjes waar de pennetjes tegen aan drukken, dus klopt het ook prima dat zijn proc geen afgebroken pennetjes heeft :) ..

Zo op afstand neig ik naar 2e hands, net als onze KITT rider hieboven me ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 20:19 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
Mobo is dus DoA geleverd, en Alternate probeert dat te ontkennen?
Even onafhankelijk van de vraag of het al dan niet een RMA is die weer uitgeleverd is...

Mooie boel is dat. Zoiezo moet binnen 7 dagen zonder morren de koop ontbonden kunnen worden via de wet koop op afstand.

[ Voor 19% gewijzigd door Ronald op 15-04-2008 20:24 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 19:36
@Ronald
Dat geldt alleen niet als je het product kapot retour doet.

@ik222
Dat werd mij toch echt verteld. Dat ze een foto van de socket gingen opvragen.
Hoe waar het is zou ik geen idee van hebben.

• -elw00d
  • Laatst online: 13:22
Gewoon stellen dat je het product hebt terug gestuurd in de staat waarin je het ook ontvangen hebt. Dat hun controle voor verstuurde producten te wensen overlaat is hun probleem.

Maarja, altijd lullig zulk soort dingen.

Verwijderd

Dit helaas ook ondervonden bij een bedrijf. Dit moederbord weer terug genomen en wat bleek geen verbogen pinnetjes :X

Als je het binnen 7 dagen na ontvangst hebt teruggestuurd kan je de wet van kopen op afstand erbij halen.

Desnood gerechtelijke stappen dit heb ik destijd niet gedaan en achteraf hier wel spijt van kost je misschien wat, maar als iedereen hiermee akkoord gaat krijg je ook dat webshops dit continue blijven flikken.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09
DarkShadow16 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:28:
@Ronald
Dat geldt alleen niet als je het product kapot retour doet.
Remember, het bord werkte niet, de reden blijkt verbogen pinnen te zijn. Had TS zelf kunnen zien wellicht, maar maakt niet uit. Dood is dood

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:28
Ik zou niet betalen, en gewoon ergens anders bestellen. Ze bedonderen je gewoon, of met het kapot verhaal, of met een 2de hands bord.

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm Alternate, grote naam.. maar kleine naam als het om de service gaat. :X Zie het maar als een blaffende hond. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het eerste contact altijd vrij stroef en zonder enige medewerking verloopt. Ik zou goed zakelijk blijven, en duidelijk stellen dat het zowiezo niet jouw schuld is. Hierbij duidelijk te maken dat ze je zowiezo een andere oplossing wilt hebben dan de inmiddels door hun voorgestelde. Alleen even uit zien te zoeken hoe je gaat bewijzen dat je onderdeeltje al kapot was. Misschien er flink op hameren dat het I/O shield niet goed was waardoor het verhaal dat het een nieuw bord is rammelt? Daarnaast de vraag, heb je de cpu ook bij hun met dezelfde bestelling besteld? Dan kun je die processor als geloofwaardig bewijs gebruiken door aan te tonen dat deze nog onbeschadigd is.

Tip voor de volgende keer, inspecteer grondig je spullen die je ontvangt. (ook als ze nieuw zijn, dat doen zij immers ook zeer uitgebreid als ze hem retour nemen bij een niet tevredenheid)

[ Voor 17% gewijzigd door richeh op 15-04-2008 21:13 ]

• nickpma
Zo, bedankt voor de vele reacties in zo'n korte tijd.

Ik word vandaag gebeld door iemand van de afdeling klantenservice, dus ik ben benieuwd. Alleen dat ze er nog eens achteraan gaan heeft veel moeite gekost.

En het kan eigenlijk niet zo zijn dat die pinnetjes er al in zaten, ik heb mijn processor er in gehad en dat ging perfect. Lijkt me vreemd als dat kan terwijl er al pinnetjes in zitten.
Of het zou theoretisch zo moeten zijn dat ik nu pinnetjes op mijn processor mis, maar a) ik heb hem er bij allebei de moederborden normaal in gedaan en b) de processor werkt als een tierelier.

Dat van die foto van elk moederbord lijkt mij ook wat vreemd, maar ik kan natuurlijk altijd contact opnemen met Gigabyte.

En de processor heb ik niet bij Alternate besteld, alleen het moederbord en geheugen.

@ apokalypse
Ik heb netjes vooruit betaald, dat kan ook niet anders bij Alternate geloof ik

Nou ik houd jullie op de hoogte vandaag. Anders maar kijken welke stappen nog meer mogelijk zijn. Inderdaad sowieso zakelijk en correct blijven, werkt toch het beste.

• nickpma
En ik werd net gebeld!

Ze willen me het geld van het geheugen en het moederbord teruggeven. Binnen twee weken zou het op mijn rekening moeten staan.
Over de verzendkosten heb ik verder maar niets gezegd, voortaan toch maar goed kijken waar ik wat bestel op de shop survey.

• FastRDust
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
en hiervan ben ik ook de dupe geworden en ben genoodzaakt ( als ik geen garantie ontvang van Alternate )
kassa in te schakelen over dit regelmatig voorkomend probleem.

zeer kort geleden kreeg mijn EX58-UD3R van Gigabyte netwerk problemen en ben naar Alternate toe gegaan en toen ik het vertelde en het moederbord liet zien werd er eerst naar het CPU Socket gekeken en toen mee naar achteren genomen en vervolgens kreeg ik het zelfde verhaal te horen, dat de pinnetjes verbogen waren en dat ik geen garantie meer heb.

Maar het vreemde is dat bij de X58 ( 1366 Socket ) de Processor Vlak is aan de onderkant en de Socket juist de pinnetjes heeft, en dat er in de Socket pinnetjes in het midden dan een helegroep 2 verbogen zijn.
dat werd dus ter plekke gedaan.

*knip* Als je dit probleem verder wilt bespreken dan kan dat prima hier op het forum. Het is niet de bedoeling om hier oproepen te plaatsen om buiten het forum om van alles te gaan regelen :)

Mvg

Dustin Wedding

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 11-05-2009 11:03 ]

Pagina: 1