[2k en xp] Dymo labelwriter 320

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hier naast me staat een Dymo Labelwriter 320.

voorgeschiendenis (
Deze werkt samen met een win2k laptop en dat zonder problemen. van dag 1 op dag 2 werkt het ding niet meer. Geen foutmelding, geen boodschap, maar ook niet langer afdrukken. Bij het basic troubleshooten is het apparaat gedeïnstalleerd waarna het niet langer "gewoon" geïnstalleerd kon worden (foutmelding op het einde van de installatie procedure "parameter is incorrect).
Verder diagnostisch werk leverde op dat het probleem zich waarschijnlijk voordoet op het niveau van de "virtuele usb poort" die windows gebruikt om de printopdrachten door te sturen naar de usb poort waar de printer op aangesloten werd. MS kb (deeltjes over print spooler uitkuisen) en google brachten daarop geen uitsluitsel. De dymo driver-verwijder-tool (zegt genoeg over de kwaliteit van hun softwrae imho) al evenmin.

De printer werkte alvast wel zonder problemen op mijn eigen desktop (xp

En nu komt het: de volledige pc is geherinstalleerd (met win XP). na de installatie van de printer werkte die 100% ok. Bij de gebruiker alles opnieuw opgezet.
En rara... ik krijg die dymo niet meer aan de praat. deze keer krijg ik wel een mooie foutmelding bij het printen: failed to print.

weerom een hele hoop troubleshooting... printers verwijderen, drivers verwijderen, spooler kuisen... het mocht niet baten. maar op mijn eigen toestel heb ik het ding al 100 keer geinstallere/unplugged etc... en het wérkt :? edit: maar niet als ik hem van poort wissel dus

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem weer in de communicatie ligt: op de usb poort waar hij op gïnstalleerd werd, werkt hij. Alleen is dat voor dagelijks gebruik onmogelijk aangezien die poort geblokkeerd wordt door het docking.

De vraag is dus hoe ik ofwel alle setting van die virtuele ub poort kan verwijderen (alleen de usb printing support uit device manager slopen is onvoldoende) ofwel hoe ik de boel kan configurern zodat de printer wel werkt op andere poorten.

alvast bedankt voor elk zinvol antwoord :)

[ Voor 26% gewijzigd door the_stickie op 15-04-2008 18:24 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
en een subtiel kickje.

kort samengevat voor degenen die de lap van gisteren niet willen lezen: de dymo-printer kan niet veranderd worden van usb poort op windows xp.

edit: oops een uur te vroeg 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 16-04-2008 15:49 ]