Toon posts:

DMS naar DVI-I (enkel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een nieuwe DELL optiplex 745 pc. deze heeft een DMS(LFH) aansluiting. Mijn oude pc had een DVI-I aansluiting. met deze DVI-I aansluiting kon ik naar een kvm switch met dvi-i ondersteuning en vanaf daar splitten naar 2 monitoren (dvi-d + analoog). Dit werkte bijzonder goed met 2pc's . Welnu bij de nieuwe pc werkt deze aansluiting niet. dit doordat ik geen converter kan vinden die goed werkt. ik heb een converter gevonden dat van DMS naar dual dvi-i gaat alleen deze kan na de switch niet meer splitsen naar 2 schermen. Dit doordat je dan eigenlijk 2x split. bij de pc en nog een keer na de switchkast.
Zijn er hier mensen die weten of er een converter is van DMS naar gewoon dvi-i. of andere tips hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee of tip?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DMS, DFH? Ben ik de enige die niet weet waar je het over hebt :? Google is ook niet echt behulpzaam

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Hij bedoelt deze denk ik: Wikipedia: DMS-59

Maar ik snap niet goed wat het probleem nu is.. Je zegt een KVM-switch te gebruiken; dus twee pc's op één monitor? Dat moet toch gewoon kunnen lijkt mij..
Twee monitoren op één PC? Dan heb je dus geen switch nodig gezien je al een DMS>2xDVI kabel hebt.

Verwijderd

Contact opnemen met Dell?
En anders even op ebay oid kijken naar een DMS59 to dvi kabeltje.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Blijkbaar is DMS (of DMS59 zoals het ook wel genoemd wordt) alleen beschikbaar als kabel van DMS > dual DVI.

DMS staat namelijk ook voor Dual Monitor System (blijkbaar) en 59 staat voor de 59 pins (blijkbaar). Dus bij deze ook weer wat geleerd :P

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is in deze dat ik van 2 pc's naar 2 monitoren wil gaan. pc1/pc2 --> switchkast --> monitor 1 + 2
met 1x dvi-i kon dit prima doordat je na het switchkastje splitte in vga en dvi-d
nu met dms krijg ik dit niet voor elkaar.
Nu heb ik alleen splitters van dms-59 naar 2x dvi-i. Je zou denken dan pak je 1x dvi-i en dan ga je daarmee naar de switchkast alleen dit krijg ik niet voor elkaar met 2 schermen dit omdat (vermoed ik tenminste) windows het signaal al gesplit heeft naar 2 schermen door naar 2x dvi-i te gaan. wat ik zou willen is of van dms-59 naar enkel dvi-i of dat ik een van de dvi-i aansluitingen zo gek krijg om het signaal over 1 kabel te zetten en te splitten. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben ;)

Ik heb overigens al contact opgenomen met Dell alleen die konden mij over dit probleem helaas niets vertellen. Er zijn kabels naar enkel dvi-i zei de technische man aan de telefoon alleen DELL verkocht die niet en ik kan ze ook nergens vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit moet ik zeggen. ik zou bijna een nieuwe videokaart kopen die gewoon stompzinnig enkel dvi heeft. Maar je zou toch denken dat het moet kunnen. niemand een idee
Pagina: 1