No signal melding bij het opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Ik heb een vraagje over m'n lcd monitor. Bij het opstarten krijg ik tussendoor (tussen het windows xp laden en welkom scherm) een melding "no signal" voor 1-2 sec. maar hij start daarna verder wel gewoon op. Weet iemand of dit normaal is en of ik de melding ook kan doen verdwijnen? Bij de crt monitor die ik hiervoor had kreeg ik deze melding niet namelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door xingchen op 15-04-2008 16:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij het opstarten verandert de resolutie (het Xp laadscherm is iets van 640*480, de desktop waarschijnlijk een stuk hoger). De monitor moet dan switchen naar de juiste resolutie, sommige monitoren doen hier vrij lang over (die van jou bijvoorbeeld), terwijl andere het in een flits doen.

De enige optie lijkt me dus een andere monitor kopen als je het ECHT irritant vind. Om wat voor monitor gaat het eigenlijk?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb het ook weleens , het is maar eventjes. Ik heb een Samsung 226BW. Ik vind het niet echt storend, wat wel storend is is de lange RAID startup tijden van de ICH9R chip maar dat is een andere verhaal.

Het gebeurt bij mij meestal bij resolutie veranderingen zoals Terw_Dan hierboven uitlegt.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• xingchen
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:26:
Bij het opstarten verandert de resolutie (het Xp laadscherm is iets van 640*480, de desktop waarschijnlijk een stuk hoger). De monitor moet dan switchen naar de juiste resolutie, sommige monitoren doen hier vrij lang over (die van jou bijvoorbeeld), terwijl andere het in een flits doen.

De enige optie lijkt me dus een andere monitor kopen als je het ECHT irritant vind. Om wat voor monitor gaat het eigenlijk?
Het betreft een 19" belinea monitor (met mva panel). Nou ja, ik vroeg me af of het misschien iets softwarematigs was (instelling in bios, monitor of windows). Moet er maar mee leven dan :D. Vind het verder ook niet echt vervelend, alleen het opstarten duurt iets langer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

xingchen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:12:
Vind het verder ook niet echt vervelend, alleen het opstarten duurt iets langer.
Het opstarten van je pc zal niet langer duren hoor, die wacht namelijk niet op je monitor.

• xingchen
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:42:
[...]

Het opstarten van je pc zal niet langer duren hoor, die wacht namelijk niet op je monitor.
Aha, dan zal het wel gevoelsmatig zijn. Topic mag van mijn part dicht. Bedankt voor de replies!
Pagina: 1