Ik wil voor een klant een simpele inventarisatie doen van zijn netwerk inclusief computers.
Ik gebruik hiervoor psinfo en het volgende vbs script :
Dit werkt allemaal perfect en moet nog even uit worden gewerkt, maar ik loop vast bij een lelijke en vooral irritante error van xcopy
Namelijk deze :
Na wat googlen levert het mij helaas geen oplossing op. Heeft iemand een idee of alternatief hoe ik het psinfo bestand naar de system32 map krijg? Anders wil hij het psinfo bestand niet uitvoeren ivm met een probleem met UNC paden in cmd.
Ik kan overigens gewoon op F drukken bij deze melding en de script loopt netjes door en geeft een output van psinfo in de txt file.
Maar dit is dus alleen met interactie van de user en niet echt handig/netjes voor een login script.
Ik gebruik hiervoor psinfo en het volgende vbs script :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Dim WshShell
Dim Value
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
'Copy psinfo Files Command Line
WshShell.Run "xcopy \\amman\Inventory$\Psinfo.exe c:\windows\system32\Psinfo.exe /Y /Q /M /C"
value = WshShell.Run ("psinfo.exe -d")
'Audit Software
Set oShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
oShell.CurrentDirectory = "C:\windows\system32\"
oShell.Run "%comspec% /c psinfo.exe -d > \\amman\Inventory$\result.txt" |
Dit werkt allemaal perfect en moet nog even uit worden gewerkt, maar ik loop vast bij een lelijke en vooral irritante error van xcopy
Namelijk deze :
code:
1
2
3
| Does C:\windows\system32\Psinfo.exe specify a file name or directory name on the target (F = file, D = directory)? |
Na wat googlen levert het mij helaas geen oplossing op. Heeft iemand een idee of alternatief hoe ik het psinfo bestand naar de system32 map krijg? Anders wil hij het psinfo bestand niet uitvoeren ivm met een probleem met UNC paden in cmd.
Ik kan overigens gewoon op F drukken bij deze melding en de script loopt netjes door en geeft een output van psinfo in de txt file.
Maar dit is dus alleen met interactie van de user en niet echt handig/netjes voor een login script.
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 15-04-2008 16:21 ]