Ik heb een aantal weken geleden een produkt ter waarde van 100 euro retour gestuurd naar de webwinkel waar ik deze had gekocht.
Het is een groot en bekend duits bedrijf.
Bij mijn bestelling kreeg ik een brief dat er 2 opties zijn om het produkt retour te sturen.
- een afspraak maken met UPS, die zou het pakket ophalen
- zelf opsturen (TNT)
Ik heb het produkt zelf retour gestuurd door middel van TNT.
Aangezien ik niks aan de track and trace code had heb ik deze weg gegooid. (dom ik weet het...)
2 weken later kreeg ik een brief dat het pakketje niet was aangekomen.
Er zou in de "Terms & Conditions" staan dat ik verantwoordelijk ben voor de kosten en dat ik daarom het bedrag alsnog moest betalen.
Ik ben in de "Terms & Conditions" gaan kijken en tot mijn verbazing las ik:
Right of return: Within two weeks. This time period begins at the earliest upon receive of the product. In any event, the return will be at our risk. The return shipment must be sent to: "....."
Ik heb dus een reactie gegeven dat ik het niet eens ben dat ik de kosten moet betalen.
Na geen reactie en 2 weken verder kreeg ik een brief dat ik de kosten alsnog moet betalen.
Het was geen reactie op mijn "Terms & Conditions" reactie, maar gewoon een standaard brief dat ik mijn goederen niet betaald heb.
Kosten:
Basic claim: 100 euro
pre-court debt collection charges : 32,50 euro
expenses: 5 euro
Total amount: 137, 50 euro
Ik alweer een mail gestuurd. Reactie: een standaard mail met instructies hoe ik mijn produkt kan terug sturen.
Nog een mail gestuurd dat ik dit niet op prijs stel en dat ik begrijp dat het heel vervelend is etc.
maar ik verwijs nog eens naar de "Terms & Conditions". (in any event, the return will be at our risk.)
Eindelijk een reactie:
In any event, the return will be at our risk is valid for the case you have returned the way we instruct on our website, not for any kind of return.
Sincerely,
Als ik op de website bij retour informatie kijk zie ik staan:
- een uitleg over hoe UPS het pakketje ophaalt. (dit bedoelen zij waarschijnlijk met "the way we instruct on our website"
- als u liever zelf het pakket terug stuurt is dit op eigen kosten.
Met mailtjes kom ik niet veel verder, ondanks dat ik toch wel een goed punt heb, denk ik.
Helaas kan ik niet bellen omdat mijn engels/duits vrij beperkt is.
Ik vroeg mij af in hoeverre ik in mijn recht sta.
Het is een groot en bekend duits bedrijf.
Bij mijn bestelling kreeg ik een brief dat er 2 opties zijn om het produkt retour te sturen.
- een afspraak maken met UPS, die zou het pakket ophalen
- zelf opsturen (TNT)
Ik heb het produkt zelf retour gestuurd door middel van TNT.
Aangezien ik niks aan de track and trace code had heb ik deze weg gegooid. (dom ik weet het...)
2 weken later kreeg ik een brief dat het pakketje niet was aangekomen.
Er zou in de "Terms & Conditions" staan dat ik verantwoordelijk ben voor de kosten en dat ik daarom het bedrag alsnog moest betalen.
Ik ben in de "Terms & Conditions" gaan kijken en tot mijn verbazing las ik:
Right of return: Within two weeks. This time period begins at the earliest upon receive of the product. In any event, the return will be at our risk. The return shipment must be sent to: "....."
Ik heb dus een reactie gegeven dat ik het niet eens ben dat ik de kosten moet betalen.
Na geen reactie en 2 weken verder kreeg ik een brief dat ik de kosten alsnog moet betalen.
Het was geen reactie op mijn "Terms & Conditions" reactie, maar gewoon een standaard brief dat ik mijn goederen niet betaald heb.
Kosten:
Basic claim: 100 euro
pre-court debt collection charges : 32,50 euro
expenses: 5 euro
Total amount: 137, 50 euro
Ik alweer een mail gestuurd. Reactie: een standaard mail met instructies hoe ik mijn produkt kan terug sturen.
Nog een mail gestuurd dat ik dit niet op prijs stel en dat ik begrijp dat het heel vervelend is etc.
maar ik verwijs nog eens naar de "Terms & Conditions". (in any event, the return will be at our risk.)
Eindelijk een reactie:
In any event, the return will be at our risk is valid for the case you have returned the way we instruct on our website, not for any kind of return.
Sincerely,
Als ik op de website bij retour informatie kijk zie ik staan:
- een uitleg over hoe UPS het pakketje ophaalt. (dit bedoelen zij waarschijnlijk met "the way we instruct on our website"
- als u liever zelf het pakket terug stuurt is dit op eigen kosten.
Met mailtjes kom ik niet veel verder, ondanks dat ik toch wel een goed punt heb, denk ik.
Helaas kan ik niet bellen omdat mijn engels/duits vrij beperkt is.
Ik vroeg mij af in hoeverre ik in mijn recht sta.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 16:20 ]