Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tabel sorteren [Excel 2000]

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb een grote tabel met daarin verschillende samengevoegde cellen van verschillende grootte. Een deel van de tabel bestaat uit alleen horizontaal samengevoegde cellen, dus alle rijen zijn overal even hoog en elke cel blijft binnen de rij (maar dus niet binnen de kolom). Dit wil ik graag sorteren volgens één kolom.
Echter krijg ik de volgende melding:

voor deze bewerking moeten alle samengevoegde cellen dezelfde afmetingen hebben.

Het klopt inderdaad dat niet alle samengevoegde cellen even groot zijn, soms zijn er drie samengevoegd, soms vijf. (steeds horizontaal).

Vraag: hoe kan ik toch sorteren? Ik zie niet in waarom de horizontaal samengevoegde cellen allemaal even groot moeten zijn. Het gaat toch gewoon om de rijen die in een bepaalde volgorde onder elkaar moeten komen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Had je dan niet beter die rijen gewoon hoger kunnen maken, ipv cellen samenvoegen :?

Ow, wacht, volgens mij begrijp ik je niet helemaal goed en haal ik horizontaal en verticaal samenvoegen door elkaar :P

Doe anders even een screenshot van de situatie, want ik vind het nogal een onduidelijk verhaal eerlijk gezegd.

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2008 15:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Je moet de cellen uit elkaar halen (selecteren -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> tabblad 2 -> vinken uitzetten) en dan sorteren.

LinkedIn WoT Cash Converter

• tbenschop2
Misschien wordt het inderdaad duidelijker met een screenshot:
http://img135.imageshack.us/my.php?image=voorbeeldsl6.jpg

Alle rijen moeten dus worden gesorteerd op één kolom (1 van die linkerkolommen in d tabel).
Ik wil de samengevoegde cellen niet scheiden, omdat dan de layout verdwijnt en de tekst die over bijvoorbeeld 3 cellen is verdeeld nu in 1 cel moet (wat niet past)....

Nog meer suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door tbenschop2 op 17-04-2008 08:58 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Plaatje helpt mij niet echt. Is het een agenda/rooster?

LinkedIn WoT Cash Converter

• tbenschop2
Nee het is de visualisatie van een proces.

Voor de duidelijkheid:
De horizontale rijen zou ik graag in een andere volgorde hebben, en wel in een volgorde die bepaald wordt door gegevens in een bepaalde (verticale) kolom.
Dat lukt niet omdat er in de rijen cellen zijn samengevoegd (althans ik denk dat dat de reden is). Volgens mij zou dat er niets mee te maken moeten hoeven hebben..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok dat dat komt door die samengevoegde cellen aan de uiterste linkerkant ;)

Die bedekken meerdere rijen, waardoor die rijen onderling niet te verplaatsen zijn :)

Misschien dat je het sorteren binnen een bepaalde selectie kunt uitvoeren, waardoor die cellen genegeerd worden ofzo?

Als dat het probleem niet is dan zou ik in plaats van cellen samenvoegen gewoon een aantal kolommen wat breder maken om de tekst te laten passen?

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 17-04-2008 10:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• tbenschop2
Bedankt, Orion. Dat is eigenlijk wat ik ook al dacht. Helaas, ook als ik de twee kolommen waarin deze (verticaal) samengevoegde cellen zit verwijder, krijg ik dezelfde melding:
code:
1
voor deze bewerking moeten alle samengevoegde cellen dezelfde afmetingen hebben.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

splitsen, sorteren en terug mergen is volgens mij de enige oplossing

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1