Toon posts:

Keuze nieuwe 19" tft scherm (geen wide)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb besloten om een nieuwe 19" tft scherm te kopen. Vereisten is dat het geen wide moet zijn en dat hij zilver of zwart van kleur mag zijn. Max euro is 229euro.

Nu ben ik al een speurtocht begonnen maar vindt het toch lastig om te zien welke nu beter is dan de andere.

Bijvoorbeeld de volgende 2 tft schermen:

1. Samsung 19" 931BW TFT € 229,-
http://www.mycom.nl/Produ...1BW_TFT/136709.aspx#Specs

2. iiyama 19" E1902S-S1 TFT € 219,-
http://www.mycom.nl/Produ...SS1_TFT/157454.aspx#Specs

Waar kan ik nu specifiek opletten?

Bij de samsung staat: Contrast verhouding 2000:1 en bij die iiyama 1000:1. Is 2000:1 beter?
Bij de iiyama staat: Beeldformaat 4:3 , bij de samsung staat niks. Iiyama hierin beter?

thnx

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Samsung 19" 931BW TFT € 229

Is een wide te zien aan de W

En het is een widescreen reso 1440*900

Denk dat beste voor jezelf is naar de mediamarkt te gaan daar staan veel schermen opgesteld daar kan je zelf het beste vergelijken.

[ Voor 40% gewijzigd door FulmeN op 15-04-2008 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
oops, is inderdaad een wide.
ik denk dat ik dat maar eens ga doen ja, ff naar mediamarkt om te orienteren.

bedankt voor de tip.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Dat iiyama scherm zou ik sowieso niet nemen, dat heeft een TN paneel. Dus lelijkere kleuren en slechte kijkhoek. En 4:3 verhouding met een resolutie van 1280*1024 is ook onzin natuurlijk, dat moet gewoon 5:4 verhouding zijn net als alle niet-wide 19" schermen.

Verwijderd

Er is al je niets met design doet, niets mis met een TN panneel. Verder valt de kijk hoek op een 19" wel mee gezien deze niet zo groot is dat je er niet goed recht voor kan zitten.

Nadeel aan iiyama is dat je er geen DVI kabel bij krijgt....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 16:17 ]

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

Ik heb zelf een 940bf (van samsung) ik weet niet of deze schermen nog gemaakt/verkocht worden.
Edit: nee, helaas deze worden niet meer verkocht :| Hij is vervangen door de Samsung 940bw

[ Voor 30% gewijzigd door Kwastie op 15-04-2008 16:26 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iets voor jouw? http://www.samenkopen.net/action/443669 22inch Touchscreen voor 197 euro? Contrast ratio word je niet blij van, maar goed. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 15-04-2008 16:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 08:19

whimbrel46

Don't ask why

Bij die IIyama zit tegenwoordig netjes een DVI kabel.

De opmerkingen over het TN panel snap ik niet goed, want de meeste monitoren in deze prijsklasse hebben een TN paneel en daar is, zoals al gezegd door Reinman, voor normale gebruikers niets mis mee.

Een niet wide 19" scherm heeft standaard 1280*1024 en is 4:3. Ook daar is niets mis mee.

Ik heb vorige week een 19" niet-wide IIyama scherm gekocht voor iemand die dat perse wilde hebben bij zijn computer. Ik heb het ding een weekje staan en moet zeggen dat het een prima monitor is.

Het is mij wel opgevallen dat 19" niet-wide monitoren inmiddels al wat duurder lijken te worden dan de 19" wide varianten.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
offtopic:
1280x1024 is 5:4

Jammer genoeg zijn er de laatste tijd weinig niet-breedbeeld schermen. Ze zijn er wel, maar het is net als glazen schermen bij laptops: het wordt enorm veel gebruikt ten koste van 'standaard' monitoren (ofwel matte schermen bij de laptops, die overigens veel fijner zijn, maar vindt maar eens een goeie, betaalbare high-end laptop met een hoge resolutie (1680x1050 @ 15"): ik heb er maar liefst één gevonden).

Zoals gezegd zou je bij MM kunnen kijken, persoonlijk ben ik daar twee keer geweest in twee verschillende filialen (Zwolle en Almere) en ik vond het aanbod tegenvallen, wel veel widescreen maar zeer weinig niet-widescreen. Zelf ben ik een fervent-widescreen ganger (ideaal met bijv. Photoshop), maar ik vind dit zelf ook complete onzin. Anders even kijken of MM misschien nog een mooie monitor in de opruiming heeft, mijn vriendin heeft voor 150E bij Almere een zeer nette LG monitor gevonden incl. DVI e.d. Gewoon een showmodel, maar even poetsen en het was perfect in orde! Misschien dat dat anders iets is? Lekker goedkoop ook en je weet zeker dat er geen dode pixels op zitten (je kan hem vantevoren controleren omdat hij aanstaat :+ )

Succes in ieder geval, ze zijn er zeker hoor, de traditionele schermen, als je ze niet kan vinden kun je altijd even in de catalogus van Azerty of iets dergelijks kijken, daar hebben ze nog wel aardig wat traditionele schermen ;)

@Sick Nick: Ik snap niet wat iedereen tegen een TN paneel heeft, het heeft misschien geen perfecte kleurweergave maar dat heeft niet iedereen nodig (alsof vroeger iedereen een CRT van 1000 ipv 250 gulden kocht voor de kleurweergave?), ik zou zelfs zeggen bijna niemand. Ik zou het zelf ook mooi vinden om een PVA monitor te hebben, maar voor websites is het niet per sé nodig (ik design websites in mijn vrije tijd): wat heb ik eraan dat ik het zie zoals het echt is terwijl het voor een TN paneel misschien wel aartslelijk is? (overdrijving, maar je snapt mijn punt, toch?)

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 16-04-2008 16:14 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1