Ervaringen autoverkopen.nl e.d.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Ik heb gisteren mijn lease auto gekregen, en nu wil ik het liefst zo snel en makkelijk mogelijk van mijn huidige auto af, maar er toch een redelijke prijs voor krijgen. Ik ben niet bepaald een persoon van het type verkoper, en zit er eigenlijk ook niet zo op te wachten om maanden lang met mijn auto te gaan rondleuren om hem kwijt te raken aan iemand.

Nu kwam ik via google onder andere de website autoverkopen.nl tegen, en tevens andere sites die volgens hetzelfde princiepe werken. Werkwijze is al volgt,

Je vult online een uitgebreid formulier in met alle gegevens van je auto en eventueel een foto, vervolgens word dit als een soort advertentie beschikbaar besteld aan eventuele kopers ( zullen denk ik autohandelaren zijn ), en je krijgt binnen korte tijd een aanbieding van de hoogste bieder.

In topics die ik heb gevonden hier op tweakers over een soortgelijke site was iemand in iedergeval erg tevreden en was zijn auto snel kwijtgeraakt. Alleen daar ging het om een goedkope auto van 700 euro, waar hij 500 euro voor heeft gekregen. De auto die ik kwijt wil is meer in de prijsklasse van 4000-5000 euro dus ik was benieuwd of er mensen zijn die hun ervaringen willen delen over deze manier van verkopen.

Andere alternatieven om makkelijk een auto te verkopen zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

autorola.nl

Ondanks dat je daar een minimumprijs kan opgeven zullen de biedingen laag zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door Gunner op 15-04-2008 14:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Waarom geen marktplaats?
Kost iets meer moeite; maar levert dan ook meer op.
Oja, en niet te goedkoop plaatsen; dat wekt argwaan.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:23
Ik zou 'm lekker via Marktplaats verkopen.

Zorg voor een goede en uitgebreide advertentie met goede foto's en een uitgebreide beschrijving, dan heb je 'm zo verkocht.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 15-04-2008 15:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:38

MrSleeves

You'll thank me later.

Is Autotrack of Autoscout24, eventueel i.c.m. Autotrust.nl (heeft de koper ook nog garantie; scheelt eventueel gezeur) geen optie?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:42
Ben al een tijdje bezig om op marktplaats m'n auto te verkopen, maar helaas krijg je nogal veel onzinbiedingen. Vind het tot nu toe niet echt opschieten helaas.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05
Hydra schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:40:
Ben al een tijdje bezig om op marktplaats m'n auto te verkopen, maar helaas krijg je nogal veel onzinbiedingen. Vind het tot nu toe niet echt opschieten helaas.
Dat klopt, maar diegene die echt interesse hebben bellen toch wel ipv biedingen/mailen.
Want via Marktplaats heb ik al mijn auto's (8 stuks) verkocht zonder problemen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hydra schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:40:
Probleem is dat mensen de hoofdprijs willen vangen voor hun auto op marktplaats. Ik heb het onlangs ook gedaan, maar ik had er geen zin in om er maandenlang mee te gaan leuren en door alle niet serieuze Marktplaatsbezoekers, die als ze je bellen niet eens in fatsoenlijk Nederlands kunnen uitdrukken, heen worstelen.

Ik heb gewoon het eerste serieuze bod geaccepteerd, en gewoon een beetje extra 'verlies' geaccepteerd. Je kan wel maanden wachten totdat je de prijs kan krijgen die je misschien voor ogen heb, maar je kosten en afschrijving lopen ook door, en de meeste auto's worden ook niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hari-Bo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:42:
Dat klopt, maar diegene die echt interesse hebben bellen toch wel ipv biedingen/mailen.
Want via Marktplaats heb ik al mijn auto's (8 stuks) verkocht zonder problemen.
Ik ga niet op marktplaats m'n telefoonnummer zetten. Dan blijft tot in de eind der google-tijden m'n voor en achternaam aan m'n telefoonnummer gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hydra schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:21:
[...]

Ik ga niet op marktplaats m'n telefoonnummer zetten. Dan blijft tot in de eind der google-tijden m'n voor en achternaam aan m'n telefoonnummer gekoppeld.
Daar zijn natuurlijk genoeg oplossingen voor. Niet je hele naam op martkplaats zetten en een seperaat gsm-nummer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:22:
[...]

Daar zijn natuurlijk genoeg oplossingen voor. Niet je hele naam op martkplaats zetten en een seperaat gsm-nummer gebruiken.
Of pas je telefoonnummer geven per mail als iemand een serieus bod heeft gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Satch schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:24:
Of pas je telefoonnummer geven per mail als iemand een serieus bod heeft gedaan. :)
Da's dus mijn plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 16:19
Via Marktplaats ben ik zelf niet echt fan van. Het typische Marktplaats volk heb je daar. Je krijgt een mail met daarin "1000", en meer niet, 1000 euro? 1000 appels?

Ik had eerst een heel verhaal er bij, van liefhebber, blablabla (was ook zo), mooi verhaal er bij dus, maar ja geen hond die er op reageerde.

Vervolgens gewoon alleen het echte interessante, bouwjaar, geldigheid APK, papierwerk, niet in gerookt, toen ineens veel meer reactie's.

Als iemand echt interesse heeft dan vragen ze wel wat ze willen weten.

Het heeft ook weinig zin om een hoge prijs er neer te zetten, gewoon iets boven wat je er minimaal voor wilt hebben, zeurders krijg je toch wel, maar je moet je gewoon indenken, voor zo veel mag hij weg, elk bod wat minder is kan weer naar huis (zonder auto).

En het is inderaad kiezen wat je wil. Of een hoge prijs er op en maanden wachten, of gewoon wat minder vragen en er van af zijn. Want wegenbelasting en vezekering is ook niet bepaald goedkoop.

Ik had toen voor mezelf uitgerekend dat ik hem 3 maanden te koop kan hebben staan, dit was het veschil tussen wat ik minimaal wilde en wat ik er voor vroeg.

Uiteindelijk na een goede maand toch verkocht (voor het minimum bedrag, dus had nog 2 maanden kunnen wachten, maar je kunt niet aan de gang blijven natuurlijk).

Verder zet ik alleen mijn email adres er in en dan in de advertentie indien interesse graag een email en dan vervolgens een afspraak maken,dan krijgen ze mijn telefoon nummer.
Je ziet dan ook al gelijk aan het type email wat je krijgt wat voor persoon het is en of het iets gaat worden.

[ Voor 61% gewijzigd door eX0duS op 15-04-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Marktplaats werkt, samen met Autotrack, toch wel het beste IMHO. Alleen reageren op serieuze, normaal geschreven mails of normale telefoontjes. Bied je auto te koop aan voor een paar honderd euro meer dan dat je wilt hebben, dan heeft men speling om af te dingen.
Ik heb tot nog toe een paar auto's gekocht en verkocht via Marktplaats en Autotrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eX0duS schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:39:
Via Marktplaats ben ik zelf niet echt fan van. Het typische Marktplaats volk heb je daar. Je krijgt een mail met daarin "1000", en meer niet, 1000 euro? 1000 appels?

Ik had eerst een heel verhaal er bij, van liefhebber, blablabla (was ook zo), mooi verhaal er bij dus, maar ja geen hond die er op reageerde.
Nee gek he? Als ik een auto zoek wil ik specs weten bijvoorbeeld geldigheid van APK. Een slap lulverhaal dat het autootje van een oud omaatje is geweest en altijd binnen heeft gestaan zit ik niet op te wachten.

Ik ben ook op zoek geweest naar een bakkie. Een advertentie stond in "APK"

Tsjah, dat geloof ik ook wel. Essentiele is HOE LANG hij nog geldig is. Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dat wil weten? Navraag leerde me dat het nog maar een paar maand was. Toen haakte ik af. Deze man had zich een mailtje kunnen besparen door gelijk de advertentie van relevante informatie te voorzien.
Exorcist schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:20:
Marktplaats werkt, samen met Autotrack, toch wel het beste IMHO. Alleen reageren op serieuze, normaal geschreven mails of normale telefoontjes. Bied je auto te koop aan voor een paar honderd euro meer dan dat je wilt hebben, dan heeft men speling om af te dingen.
Ik heb tot nog toe een paar auto's gekocht en verkocht via Marktplaats en Autotrack.
Paar honderd euro? Dan heb je geen duurdere auto's van rond de 10K verkocht. Dan krijg je serieus massa's biedingen van 3000 tot 4000 onder je vraagprijs |:(

Marge inbouwen, ja dat is logisch. Maar als je een auto voor 10.000 euro te koop zet zal je toch meer marge in moeten bouwen dan 'een paar honderd euro'.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 15-04-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 14:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG => SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Ja, ik denk toch dat het maar marktplaats gaat worden voor mij. Ik heb vanmiddag nog een site met reacties op dit soort sites (als autorola.nl) gevonden, en daar werd veelal niet al tevreden gereageert. Maar ik zal eerst dit weekend eens mijn auto weer eens een goeie wasbeurt geven van binnen en van buiten.

Het enige waar ik altijd bang voor ben met marktplaats e.d. is dat ik bijv. mijn auto verkoop, en dat ze de volgende dag terug komen omdat ze toch niet tevreden zijn of wat dan ook en dat ze hun geld terug gaan eisen ofzo. Niet dat ik daar ervaringen mee heb ofzo, maar dat zit in mijn achterhoofd die gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hypz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:35:
Het enige waar ik altijd bang voor ben met marktplaats e.d. is dat ik bijv. mijn auto verkoop, en dat ze de volgende dag terug komen omdat ze toch niet tevreden zijn of wat dan ook en dat ze hun geld terug gaan eisen ofzo. Niet dat ik daar ervaringen mee heb ofzo, maar dat zit in mijn achterhoofd die gedachte.
Klopt. Dat begrijp ik. Dat heb ik me ook afgevraagd toen ik m'n auto tweedehands verkocht voor toch een aanzienlijk bedrag. Gewoon de koper eerlijk informeren en dan heb je in ieder geval aan je informatieplicht voldaan.

Als men BOVAG-garantie wenst, moet een koper naar een 'echte' garage gaan. En daar ook meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 25-07 16:19
Dat is een ander verhaal. In principe kunnen ze je na de aankoop niet zo heel veel maken, tenzij ze aan zouden kunnen tonen dat je echt dingen verzwegen zou hebben. Maar je kan net zo goed gewoon niet zo veel verstand van auto's hebben, en ook geen benul van hebben dat er iets niet helemaal goed aan is.

Als iemand echt garantie wil, dan moeten ze of een nieuwe auto kopen of ergens naar een dealer gaan met BOVAG garantie, dat alles maar zo goedkoop mogelijk moet zijn heeft zijn keerzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:38

MrSleeves

You'll thank me later.

Gunner schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:37:
[...]

Als men BOVAG-garantie wenst, moet een koper naar een 'echte' garage gaan. En daar ook meer betalen.
MrSleeves schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:30:
Is Autotrack of Autoscout24, eventueel i.c.m. Autotrust.nl (heeft de koper ook nog garantie; scheelt eventueel gezeur) geen optie?
:)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:18

Wimo.

Shake and Bake!

Paar honderd euro? Dan heb je geen duurdere auto's van rond de 10K verkocht. Dan krijg je serieus massa's biedingen van 3000 tot 4000 onder je vraagprijs |:(

Marge inbouwen, ja dat is logisch. Maar als je een auto voor 10.000 euro te koop zet zal je toch meer marge in moeten bouwen dan 'een paar honderd euro'.
Ik verkoop al jaarlijks 1/2 auto''s / motoren met verkoopprijzen tussen de 4 -10k. Dit gaat altijd goed .. ik heb wel een mailbox filter voor alle niet-nederlandse namen. Die gaan meteen de prullenbak in .. dat scheelt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05
Wimo. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:46:
[...]

Ik verkoop al een paar jaar jaarlijks 1/2 auto''s / motoren met verkoopprijzen tussen de 4 -10k. Dit gaat altijd goed .. ik heb wel een mailbox filter voor alle niet-nederlandse namen. Die gaan meteen de prullenbak in .. dat scheelt enorm.
Idd is misschien wat discriminatie maar ik wil ook totaal geen handel met turken/marokanen/oostblokkers want die willen alles voor het minimum prijs hebben, en al geef je aan voor die prijs gaat die auto simpelweg niet de deur uit blijven ze doordrammen, vervelend handelsvolk waar niet mee te handelen is. :(

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 25-07 10:59

TF

bla bla

Als het een Golf 4 benzine is wil ik hem wel van je kopen :-)
Pagina: 1