Toon posts:

Prijsverschil: nu - september?

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit nu in mijn laatste jaar secundair onderwijs en ga dus volgend jaar naar de hogeschool. Ik ga 'elektronica-ict' volgen én het is dus aangewezen dat ik in bezit ben van mijn een eigen laptop. Nu moet je niet denken dat ik hier om advies kom over welke laptop ik wil gaan kopen, ik heb de faqs gelezen. Uit die vraag ben ik trouwens al bijna uit, het zal gaan tussen de Dell XPS 1530 en de Hp DV6790EB, maarja dat even terzijde.

De reden waarom ik dit topic heb aangemaakt ligt in het feit dat ik nogal een ongeduldige jongen ben, vooral met zulke gadgets. Als ik plan zoiets te kopen wil ik niet lang wachten en wil ik het meteen hebben. Ik heb de mogelijkheid om nu al een van deze laptops te kunnen kopen. Niet dat ik hem al nodig heb voor school, maar het zou al handig van pas komen. Het zou dan ook typisch zijn dat ik hem dit weekend al lig te bestellen zonder verder na te denken.

Nu dacht ik wel bijmezelf, dat die prijzen wel eens durven schommelen. Ik heb niet echt zon zicht op de pc-laptop-economische situaties(ik heb ook gezocht vind niet meteen iets). Maar ik vraag me dus eigelijk af of er zich in de volgende maanden tot midden september nog grote prijsdalingen zouden bevinden, waardoor ik dus beter zou kunnen wachten met kopen, om voor hetzelfde geld een laptop te hebben met betere prestaties.

Zijn er mensen die hier zicht op hebben? Specifieke periodes die bekend staan om hun prijsdalingen in de laptopwereld? Onderdelen die binnekort gaan zakken in waarde?

mvg,

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Op een half jaar tijd kan nog veel gebeuren. Ik verwacht dat er nog wel een aantal nieuwe technologieën zullen binnen komen waardoor de prijzen van de huidige apparatuur wel zal dalen...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:39

Haan

dotnetter

Volgens mij worden dit soort topics ieder jaar rond deze tijd geopend, eindigend met de melding dat niemand in de toekomst kan kijken en voorspellen wat prijzen in september gaan zijn.

Je kan er natuurlijk wel vanuit gaan dat de laptop die je vandaag koopt, over een half jaar een stuk goedkoper zal zijn, of je kan dan voor het zelfde bedrag een laptop kopen met betere specs.

[ Voor 34% gewijzigd door Haan op 15-04-2008 14:10 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

extreme prijsdalingen onstaan meestal waneer er een opvolger gereleased wordt voor dat product. Zo had ik toen nog een E6600 voor 300,- gekocht en een week later kwamen de 45nm en was de E6600 100,- goedkoper (kennelijk omdat ze oude handel willen gaan 'dumpen')

dus je beste kans is om te kijken of er iets bijzonders gaat komen in de komende tijd op laptop gebied.

één ding kan ik je al mee helpen: SSD's ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je wilt elektronica-ict gaan volgen en je hebt een laptop nodig. Ga je toevallig naar Hogeschool West-Vlaanderen (PIH Kortrijk)?
Normaal is daar elk jaar een laptop-project waarbij je een of meerdere configuraties laptop kan krijgen (met korting), en als er iets mee scheelt kan je het ding gewoon bij de ICT dienst op de hogeschool afleveren en krijg je die een dag later gerepareerd terug.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:39

Haan

dotnetter

The Bad Seed schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:17:
Je wilt elektronica-ict gaan volgen en je hebt een laptop nodig. Ga je toevallig naar Hogeschool West-Vlaanderen (PIH Kortrijk)?
Normaal is daar elk jaar een laptop-project waarbij je een of meerdere configuraties laptop kan krijgen (met korting), en als er iets mee scheelt kan je het ding gewoon bij de ICT dienst op de hogeschool afleveren en krijg je die een dag later gerepareerd terug.
Er zijn wel meer opleidingen die dat ook aanbieden ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:03:
Beste tweakers,

Ik zit nu in mijn laatste jaar secundair onderwijs en ga dus volgend jaar naar de hogeschool. Ik ga 'elektronica-ict' volgen én het is dus aangewezen dat ik in bezit ben van mijn een eigen laptop. Nu moet je niet denken dat ik hier om advies kom over welke laptop ik wil gaan kopen, ik heb de faqs gelezen. Uit die vraag ben ik trouwens al bijna uit, het zal gaan tussen de Dell XPS 1530 en de Hp DV6790EB, maarja dat even terzijde.

De reden waarom ik dit topic heb aangemaakt ligt in het feit dat ik nogal een ongeduldige jongen ben, vooral met zulke gadgets. Als ik plan zoiets te kopen wil ik niet lang wachten en wil ik het meteen hebben. Ik heb de mogelijkheid om nu al een van deze laptops te kunnen kopen. Niet dat ik hem al nodig heb voor school, maar het zou al handig van pas komen. Het zou dan ook typisch zijn dat ik hem dit weekend al lig te bestellen zonder verder na te denken.

Nu dacht ik wel bijmezelf, dat die prijzen wel eens durven schommelen. Ik heb niet echt zon zicht op de pc-laptop-economische situaties(ik heb ook gezocht vind niet meteen iets). Maar ik vraag me dus eigelijk af of er zich in de volgende maanden tot midden september nog grote prijsdalingen zouden bevinden, waardoor ik dus beter zou kunnen wachten met kopen, om voor hetzelfde geld een laptop te hebben met betere prestaties.

Zijn er mensen die hier zicht op hebben? Specifieke periodes die bekend staan om hun prijsdalingen in de laptopwereld? Onderdelen die binnekort gaan zakken in waarde?

mvg,
Ik weet igg dat die laptops van dell zeker weten elke maand iets goedkoper worden. Ik heb zojuist de m1530 besteld voor 1000,79 Zodat ik er deze zomer al van kan gaan genieten ipv wachten tot me schooljaar begint :) Maar of er nog echte opvallende prijsdalingen komen tja wie weet ik hoorde wel dat de led schermen er aankomen voor nl -> m1530. Dus wachten wordt meestal beloont behalve als je speciale kortings acties misloopt :9

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

The Bad Seed schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:17:
Ga je toevallig naar Hogeschool West-Vlaanderen (PIH Kortrijk)?
Volgens mij doen er wel meer scholen aan dergelijke acties. Dit zijn meestal ook wel interessante aanbiedingen. Misschien moet je Bad Seeds idee maar eens nader bekijken en zien wat jou school allemaal organiseerd.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Haan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:20:
[...]

Er zijn wel meer opleidingen die dat ook aanbieden ;)
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik was nog aan de situatie van een aantal jaar terug aan het denken (toen ik er zelf zat), en dat een van de weinige opleidingen was in België waar een eigen laptop verplicht was vanaf het eerste jaar. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een zijstapje:

Als je nu die machine haalt heb je waarschijnlijk nog gewoon Vista erop staan, en over een week krijg je er meteen een voorginstalleerde SP1 bij. Sommige mensen gooien zo'n image er meteen vanaf, anderen gebruiken het wel. Maar het zou een reden kunnen zijn om nog even te wachten, dan hoef je alvast niet na elke re-install SP1 erop te zetten en loop je ok minder risico dat je "rare" update procedures moet volgen door kleine onvolkomenheden in SP1. (Met Windows XP heb ik weleens laptops volledig zien vastlopen na een SP install omdat je eerst even een registerupdate-je moest doen)

Daarnaast zakt de prijs van alle hardware elke maand eigenlijk wel en komen er elk halfjaar weer nieuwe snufjes uit. Dus voor hetzelfde geld haal je dadelijk een net wat hippere laptop in huis die bijvoorbeeld wel een 802.11n kaart heeft, of die bluetooth module die daarvoor altijd een optie was zit er ineens standaard in.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties!
Ik ben nu wel zeker dat ik minstens tot augustus wacht.
Wie weet ligt een LED-schermpje en een SSD dan wel in mijn budget!

mvg,

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Simpel,
als je kunt wachten dan wachten. De prijzen blijven zakken en je krijgt steeds meer voor hetzelfde geld.
Als je hem nu nodig hebt dan kun je hem ook nu kopen. Maar hou er rekening mee dat deze laptop over een halfjaar al weer 'verouderd' is.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:00

Turkish

zhé germans

Mooi alles duidelijk. Nu in het vervolg even de policies lezen voor je een topic opent en dan is alles en iedereen weer tevreden B)

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.