Recover lukt niet door systeem lockup

Pagina: 1
Acties:

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo,

Ik heb hier een externe 3.5" Lacie HD van een vriendin die defect is.
Nu met RecoverMyFiles heb ik al veel positieve ervaringen gehad in het recoveren, maar deze is anders.

Tis een notebook sata schijfje die er in zit, dus heb ik em rechstreeks aangesloten op men e-sata poort. Probleem is nu als ik em aansluit, dat heel men systeem freezed. Toch alles die te maken heeft met HD's. In apparaatbeheer wordt ie correct gedetecteerd, maar das ook alles.

Men vraag is nu, valt die schijf nog te recoveren?

Ik denk van niet, maar zou graag nog een bevestiging hebben van de experts hier voor ik terugbel naar die vriendin om te zeggen dat al haar vakantiekiekjes mooi weg zijn :p

Verwijderd

in principe wel, dit klinkt mij naar een logisch probleem in de service area, dan wel in de partitie-tabel. Er zijn zat tools die dit kunnen oplossen, maar ik mag je helaas geen namen geven (beroepsgeheim). De enige suggestie die ik kan doen, is: sluit hem eens aan via een USB-casing. Als je PC dan niet bevriest, kun je het programmaatje BadCopyPro eens proberen. Blijft je PC bevriezen, dan kan je eigenlijk weinig anders doen dan op een of andere manier te proberen de firmware van de HDD te repareren. Dit kan als resultaat hebben dat je al je data kwijt bent.
Om de schijf weer aan de praat te krijgen, moet hij waarschijnlijk hersteld worden in z'n eigen firmware. Hiervoor heb je een lastige tool nodig (kijk eens bij ACE-labs uit Rusland).

• CoolCow
In de casing van lacie maakt ie een tikkend geluid. Net alsof de koppen ergens tegenaan tikken.
Windows herkende de usb controller, maar nadat ie die installeerd, herkend ie de schijf zelf niet.
Rechstreeks aangesloten op een sata poort herkend ie de schijf dan wel weer.

Nog vergeten te vermelden: schijfje is gevallen, maar heeft nog een korte tijd erna gewerkt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je systeem freezed niet (of wel door krtsluiting?) , windows freezed, dus als je daar nu alternatieven voor zoekt
-linux live cd
-bartpe
?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CoolCow schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:40:
In de casing van lacie maakt ie een tikkend geluid. Net alsof de koppen ergens tegenaan tikken.
Windows herkende de usb controller, maar nadat ie die installeerd, herkend ie de schijf zelf niet.
Rechstreeks aangesloten op een sata poort herkend ie de schijf dan wel weer.

Nog vergeten te vermelden: schijfje is gevallen, maar heeft nog een korte tijd erna gewerkt.
in dat geval wordt het dus in de vriezer leggen ben ik bang. Kan goed zijn dat hij nog even gewerkt heeft. Maar hij is dood denk ik. ;)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:30:
maar ik mag je helaas geen namen geven (beroepsgeheim)
Offtopic:
Die moet je mij effe uitleggen... (Kon geen DM sturen, anders had ik dat gedaan)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

mbsaerens schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:45:
[...]

Offtopic:
Die moet je mij effe uitleggen... (Kon geen DM sturen, anders had ik dat gedaan)
Kijk eens op zn profiel...hij is data recover engineer...
you can do the math...

• CoolCow
idd, het is windows die freezed. Muis enzo werkt nog, kan startmenu nog openen, maar als ik bv verkenner open of diskmgmt.msc dan blijft ie hangen. Dus waarschijnlijk wacht windows op een reactie van die schijf.

Nu ja, we gaan een andere taktiek gebruiken. Proberen de data terug te halen vanwaar de foto's gekopieerd zijn. Die komen van een laptop die nog werkt, dus met wat gelukt kunnen we er daar nog een hoop op terug vinden.
Pagina: 1