Mandatory profiles en folder redirection.

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een klein probleem met bovenstaande. Wat ik wil is dat bepaalde users een mandatory profile krijgen. Dat is op zich geen kunst. Maar nu wil ik dat alles wat in My Documents en op de Desktop opgeslagen wordt gesynchoniseerd wordt naar de homedir op het netwerk.

De mappen My Documents en Desktop worden netjes aangemaakt in de homedir, maar niet gevuld met data die hier staat. Alle users hebben FC rights op hun homedir.

Verwijderd

GPO maken met folder redirection voor documenten en desktop en linken aan de OU waar je user staan toch? Of heb je dat gedaan en werkt de redirect niet?

Heb je een UNC pad gebruikt in de redirect of een driveletter?
Kijk eens wat er gebeurt als je offline files uitzet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 14:23 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
als de mappen worden aangemaakt, werkt folder redirection.
nieuwe documenten zouden nu op de nieuwe locatie moeten worden opgeslagen

staan er meldingen in het eventlog met source=userenv ?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
paulhekje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:56:
als de mappen worden aangemaakt, werkt folder redirection.
nieuwe documenten zouden nu op de nieuwe locatie moeten worden opgeslagen

staan er meldingen in het eventlog met source=userenv ?
De mappen waren van tevoren aangemaakt voor de users. Wanneer ik de mappen verwijder, en laat aanmaken het probleem opgelost. Vreemd, maar het werkt en scheelt me een hoop werk.

Bedankt voor het meedenken

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
dan heb je waarschijnlijk een vinkje in de gpo staan om ze exclusief rechten te geven op de redirected folder. de meeste beheerders zetten dit uit...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|