Vereenvoudigde view van extended desktop op primary

Pagina: 1
Acties:

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:05
(jarig!)
Beste medetweakers,

ik heb een vraagje waar ik uiteraard het antwoord niet op weet...

Is het mogelijk wanneer je gebruik maakt van een extended desktop op je tweede scherm om een klein schermpje op je primary display te hebben met wat er op je extended desktop gebeurt? Sterker nog, is het zelfs eventueel mogelijk om via dit kleine schermpje te slepen van je extended naar je primary?

Al een hoop gezocht, maar tevergeefse moeite helaas. Ik weet dat ultramon een alternatief is voor hetgene wat ik zou willen, maar volgens mij kun je hier enkel via de taskbar items verplaatsen. Je hebt dus geen view op je extended via je primary. Het zou ERG handig zijn voor mensen die hun tweede scherm (lcd\plasma) op een andere plek hebben staan dan de pc met primary monitor. Bedenk bijvoorbeeld de situatie van pc op kantoortje, tv op slaapkamer of iets dergelijks.
Of misschien zie ik een andere oplossing over het hoofd wat dit soort situaties ook makkelijk oplost.

Alvast bedankt voor de hulp!

PS. Geen idee of topic op juiste plek geopend is, kon geen betere plek vinden...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

Misschien de extended desktop via een Virtual machine aansturen? Dan kun je met VNC op die machine inloggen en dat verkleind weergeven op je primary desktop :)

edit: waarom trouwens extended desktop en niet gewoon mirroren? Dan weet je zeker dat wat je op je primary ziet ook op de secondary het geval is.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-04-2008 15:11 ]

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:05
(jarig!)
Vanwege het feit van verschillende resoluties. Ik vind het een drama om op mijn primary met 1024x768 te werken, terwijl hogere resoluties op mijn lcd een te onscherp beeld geven. Met extended kan je lekker met verschillende resoluties werken...:)