Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kaart Nederland slicen in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Beste mensen,

Voor een website moet ik een Nederlandse kaart in stukken knippen. Wanneer je op een provincie (losse image) klikt krijg je dan de info te zien in de frame er naast. Ik wou het daarom doen met de slice functie van Photoshop, maar daar krijg ik alleen maar vierkantjes. De provincies kan ik selecteren (met Magic Want Tool) en eventueel knippen, dus ik dacht de provincie te selecteren en dan met Slice tool dat de gaan knippen zeg maar. Maar hoe doe ik dat?

Ik dacht er aan om alle provincies los te gaan knippen en dan los op te slaan en dan in dreamweaver te gaan puzzelen, maar dat zou denk ik veel problemen gaan opleveren met pixels en wit ruimtes, etc.

Dus weet iemand hoe ik dat doe in Photoshop? Of weet iemand misschien een makkelijkere manier?

Alvast bedankt! :)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Jij kent de imagemap vast nog niet: http://www.google.com/sea...8&startIndex=&startPage=1

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:10
Ik zou het gewoon 1 plaatje laten. In Dreamweaver kan je makkelijk zelf plaatjes opdelen in links.

edit: wat hierboven dus wordt gezegd

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 15-04-2008 13:14 ]

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Nee inderdaad. :$ Ik had nog zitten googlen, maar kon niks vinden (alleen maar in flash). Bedankt voor de snelle reactie, ik ga even experimenteren! :)

[ Voor 13% gewijzigd door nlboy op 15-04-2008 13:19 ]

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24
En als je even wat langer zoekt, dan zal je op den duur een afbeelding vinden van Nederland met al een imagemap erbij. Die kan je prima gebruiken, dat scheelt je zelf weer een hoop gepruts. Dus zoek even op imagemap nederland oid en dan vind je die wel
hou communicatie op het forum

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 16-04-2008 00:32 ]