Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Dit zou een server moeten worden, helaas lukt het me niet om Windows 2003 er op te installeren.
Het is wel gelukt met een Intel DP965LT (oudere chipset dus), dus ik ging er "gemakshalve" van uit dat het op een nieuwer type ook wel ging lukken...
Op de site van Intel zie ik niks over Windows 2003 staan, maar omdat het op het andere bord wel ging dacht ik dat het wel zou kunnen.

Er zitten twee schijven in, welke in RAID1 draaien.

In den beginne kreeg ik een blauw scherm met foutcode 0x0000007b, ik heb toen de BIOS geflashed, de SATA DVD los gemaakt, deze vervangen voor een IDE DVD, vervolgens kreeg ik in elk geval dat blauwe scherm niet meer.

Ik laad met F6 de goede drivers (heb ook de nieuwste van de Intel site gedownload), de oude drivers deden het wel, maar ik kreeg toen op een gegeven moment ook allemaal errors.

Met de nieuwe drivers lukte het al beter, helaas vraagt hij op een gegeven moment om de Intel Matrix Storage driver disk in drive a te stoppen. Deze zit er natuurlijk al in.

Ik denk dus dat die drivers niet Windows 2003 geschikt zijn (ik dacht dat XP drivers ook zouden werken onder Windows 2003), nou is mijn vraag weet iemand hier een oplossing voor zodat ik Windows 2003 wél kan installeren.

Ik heb ook zitten denken om W2K3 eerst te installeren op één schijf (weet niet of dit wel wil lukken), maar ik wist ook niet zeker of ik er vervolgens alsnog RAID1 van kan maken...

Is hier nog iets aan te doen, eventueel kan ik er alsnog een DP965LT bord in zetten, maar omdat dit ook veel schroefwerk is, en ik ook graag wil eten of het misschien toch niet kan op het DQ35MP bord...

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 15-04-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Goed, wat was/is het nou. Het lag eigenlijk aan de floppydrive.
Ik gebruikte een USB floppydrive omdat dit board dus geen onboard floppyconnector heeft.
In principe zou een USB drive goed moeten werken, ik kan de floppy wel inlezen, maar wat verder in de installatie vraagt hij dus op die driver floppy, en die leest hij dan niet meer.
Waarschijnlijk is dan met het starten van Windows een verkeerde driver oid geladen.

Ik heb een ander bord gebruikt (DG965WH), welke wel een onboard floppy connector heeft.
Ook hier kreeg ik toen ik de USB floppy gebruikte 0x000007b foutmelding.
Wat ik wel vreemd vond, aangezien ik dit bord al eerder gebruikt had icm Windows 2003.

Ook installeren met een SATA DVD gaat niet, want hier bij kreeg ik een blauw scherm, maar eenmaal met een IDE drive en een normale floppy (dus geen USB), ging het wel.

Dus voor iedereen die hetzelfde probleem heeft, daar zit het hem in. ;)

Toch lastig om Windows 2003 te installeren als je een bord hebt zonder floppy, wat moet je dan?
Misschien de drivers slipstreamen, maar of het dan werkt...

Ik had me trouwens vergist, ik dacht dat in de andere server een DP965LT bord zat, dit was echter een DG965WH, verschil zit hem in wel/niet RAID en wel/niet onboard VGA.

Maar nu is alles toch goed gekomen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 16-04-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:06:
Toch lastig om Windows 2003 te installeren als je een bord hebt zonder floppy, wat moet je dan?
Misschien de drivers slipstreamen, maar of het dan werkt...
Natuurlijk werkt dat :)
Hoe denk je dat elke andere Serverbuilder dat doet? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt van de intel site een driver pack downloaden met alle intel ich drivers die intregreer je met Nlite en klaar ben je