Gamepad met analoge knoppen

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gamepad waarbij je ook "half gas" kunt geven in bijvoorbeeld race games. Op de oude playstation controllers kon je altijd een knop half indrukken wat resulteerde in half gas.

Volgens mij heet dit analoge knoppen.

Nou is mijn vraag, welke gamepads hebben dit (die op dit moment te koop zijn :P)

Ik heb al in andere topics gezocht, maar dit was veelal oude producten die niet meer te koop zijn.

Ik zoek dus een goede controller waarmee ik games in een emulator op de pc kan spelen.

Wie kan mij helpen?

[Edit: ik weet dat het er soms bij staat, alleen bij logitech staat dit bijv zeer vaag vermeld, er staat 2 analoge knoppen (waar ze de joysticks mee bedoelen) ik moet dus echt analoge drukknoppen hebben, niet de pookjes]

[ Voor 16% gewijzigd door Annihilism op 15-04-2008 12:58 ]

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 15:47
de Xbox 360 controller heeft 2 analoge triggers, werkt best goed!

Mijn Firewizzie

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 10:52

SdR

Annihilism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:57:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gamepad waarbij je ook "half gas" kunt geven in bijvoorbeeld race games. Op de oude playstation controllers kon je altijd een knop half indrukken wat resulteerde in half gas.

Volgens mij heet dit analoge knoppen.

Nou is mijn vraag, welke gamepads hebben dit (die op dit moment te koop zijn :P)

Ik heb al in andere topics gezocht, maar dit was veelal oude producten die niet meer te koop zijn.

Ik zoek dus een goede controller waarmee ik games in een emulator op de pc kan spelen.

Wie kan mij helpen?

[Edit: ik weet dat het er soms bij staat, alleen bij logitech staat dit bijv zeer vaag vermeld, er staat 2 analoge knoppen (waar ze de joysticks mee bedoelen) ik moet dus echt analoge drukknoppen hebben, niet de pookjes]
Mijn Microsoft Sidewinder had dit ook alleen jah.. die was nog op Gamepoort aansluiting.... gha.. (kuch oud)..

Don't Speak, Just Think

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je bedoeld die drukknoppen achterop die niet alleen klikken. Zoals dreamcast, xbox360 en ps3 controllers.

Als je dan 2 seconden verder kijkt dan je neus lang is heb je de chillstream van logitech of de 360 controller van microsoft toch al gevonden ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

disjfa schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:10:
Je bedoeld die drukknoppen achterop die niet alleen klikken. Zoals dreamcast, xbox360 en ps3 controllers.

Als je dan 2 seconden verder kijkt dan je neus lang is heb je de chillstream van logitech of de 360 controller van microsoft toch al gevonden ;)
Dat bedoelt ie niet. Je hebt nog nooit een PSX controller gebruikt geloof ik :) Officieel kan ie als ik het goed heb 255 of 256 standen aan overigens op de O X driehoekje etc knoppen.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Dan zou je ook een playstation controller naar usb adapter kunnen kopen?

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 08:27
Ja maar dan werken de knoppen weer als aan/uit.

De MS 360 onder XP gebruiken gaat prima. Heb je tenminste 2 analoge triggers en 2 pookjes.

Verwijderd

Je kan een GameCube controller nemen (die is met een converter aansluitbaar op de PC), of een Wii Mote + Wii Classic Controller (via BlueTooth)
(Die controllers hebben net als de X360 controller 2 analoge sticks en 2 triggers)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 14:27 ]

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 13:16
Alvast bedankt voor jullie reacties,

Ik bodoel idd de triggers (knopjes die je half in kunt drukken) zoals de X knop bij de Playstation 1 controller.

De MS360.. bedoel je daarmee een Xbox 360 controller?

Het vage is dat ik nog geen enkele fabrikant heb gezien die dit er bij zet... terwijl ik het toch wel iets heel belangrijks vind aan een controller (voor racegames is het bijna onmisbaar op de console).

Zon converter had ik idd al iets over gelezen, maar het moet op een USB poort en dan moeten alle functies werken (incl de triggers)

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 08:27
Met MS bedoel ik idd Microsoft Xbox 360.

Kost 50 Euro in winkel. Online wellicht goedkoper.

Ik denk dat je nog heel lang kunt zoeken naar een converter die bijvoorbeeld de PS2 gamepad aan je pc hangt met drukgevoelige X O [] ^ en drukgevoelige schouderknoppen. Ik heb daar ook naar gezocht en niets gevonden.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

De 360 controller heb je ook gewoon voor windows hoor 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Oa. deze joypad heeft analoge sticks en triggers; http://www.logitech.com/i...ds/devices/292&cl=roeu,en, en zo zijn er nog wel een paar

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 15-04-2008 16:25 ]

Verwijderd

disjfa schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:10:
De 360 controller heb je ook gewoon voor windows hoor 8)7
Dat is fysiek dezelfde controller als voor de 360, alleen de Windows-verpakking bevat ook het cd'tje met drivers die je eventueel nodig hebt. Maar je kunt ook de Xbox-verpakking kopen, en de drivers van MS downloaden (weet eigenlijk niet of er een prijsverschil tussen de twee verpakkingen zit, maar het is echt 100% dezelfde controller).

Je kunt ook voor de wireless controller gaan, MS heeft een los ontvangertje om wireless Xbox-controllers op de pc te kunnen gebruiken (inclusief de wireless headset en racing wheel).

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25
als je een racegame met een controller speelt dan kun je het beste gassen en remmen met je rechter analoge stick, in het begin misschien een beetje wennen maar het is veel preciezer en fijner dan de analoge trekkers (vooral bij PS3) en al helemaal beter dan knoppen, analoog of niet

voor de PC heb ik een Logitech rumblepad 2 liggen, zelfde als PS controller in principe, aanrader. enige nadeel is dat de rumblemotortjes na een jaar geluid gaan maken maar ik game altijd met koptelefoon dus daar heb je dan geen last van

[ Voor 29% gewijzigd door iwaarden op 15-04-2008 17:32 ]

Pagina: 1