Toon posts:

[WinXP] Ad-Hoc / alleen google werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn configuratie:

Laptop (MacBook) met XP PRO heeft verbinding via LAN (utp) met het internet. ICS sharing is geconfigureerd. Er is een AD-HOC geconfigureerd.
--> HOST

Laptop met XP PRO heeft via de AD-HOC cofiguratie, verbinding met de macbook.
Op deze laptop, kan ik op alles van google surfen (images.google.be, maps.google.be ...), maar niet op bijvoorbeeld www.microsoft.com of www.facebook.com.
--> CLIENT

Als ik bv naar www.standaard.be wil surfen, of naar facebook.com, dan zie ik onderaan in de statusbalk van firefox echt wel dat er verbinding is met de server. Maar na een minuut of 2, krijg ik "Verbinding geherinitialseerd".
Pingen op de client naar bovenstaande sites werkt wel perfect.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Dank

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gewoon even standaard ICS internet delen en niet ad-hoc delen... dan moet het iig werken.

Waarom het ad-hoc niet werkt, weet ik zo ff niet :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Wel, mijn AD-HOC is niet gedeeld, 't is mijn LAN verbinding (internetverbinding) die gedeeld is met ICS.

Internet --> macbook (host) --> Client (via AD-HOC verbonden met host)

Het rare is gewoon dat alleen google werkt, en alle andere websites worden geherinitialiseerd. Bij sommige websites krijg ik ook de pagina titel erdoor, of beetje tekst van de desbetreffende website.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 13:00 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als een van de computers ingesteld staat op 'internet delen' dan hoeft de andere pc helemaal niet op ad-hoc ingesteld te worden.. deze krijgt dan automatisch de verbinding via LAN door :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Euhm, jawel, want ik denk dat de TS het heeft over AD-HOC bij een wifi verbinding...