[WRT54GL/Tomato]Server krijgt soms ander IP dan static DHCP

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik heb thuis een servertje draaien

Via mijn tomato krijgt hij per mac altijd een ip (.254), maar om de bizarre reden krijgt hij af en toe een ander IP dat hij dan via de gewone DHCP zou kunnen verkrijgen, maar uiteraard wil ik dit niet, ik zit hier nu op school en mijn server is niet meer bereikbaar.

Ik heb op afstand even een batch met "ipconfig /release ipconfig /renew" laten lopen, omdat ik via de device list in mijn router erachter was gekomen dat ie .73 even had, omdat hij dan normaal terug gaat naar de 254, maar ik denk dat er iets fout is gelopen, want nu is ie niet meer te bereiken.

Ik ben een tijd geleden (toen ik nog met dd-wrt werkte, en ik dacht dat ik het probleem ook had met Tomato) een static lease gedaan ipv een static IP omdat ik in huis niet meer naar mijn shares kon gaan via "\\obelix".

Ik heb het gevoel dat het is omdat op de bak ook VPN draait en die ineens een hele trits IP's reserveert, want in mijn device list staan ook een stuk of 15 ip's waar geen hostname maar een "*" bij staat.

Een tijdje geleden toen ik naar mijn IIS ging en kon kiezen voor IP's van een site stond er ook een IP bij wat hij nooit heeft gekregen of zou mogen hebben (het was een lokaal, een .84)

[ Voor 80% gewijzigd door HyperBart op 15-04-2008 13:48 ]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij is er iets fout gegaan bij het posten, er mist een deel.

Maar een mogelijke oplossing: Op je server een static ip adres instellen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Geef je je server een dhpc via static dhcp? Of hoop je gewoon dat als de lease is afgelopen je server weer het oude ip krijgt?

Het is mij namelijk nog niet voorgekomen dat de 5 pc's die hier via static dhcp een vast ip adres krijgen een verkeerd adres hadden.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 15-04-2008 12:42 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
job schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:41:
Geef je je server een dhpc via static dhcp? Of hoop je gewoon dat als de lease is afgelopen je server weer het oude ip krijgt?

Het is mij namelijk nog niet voorgekomen dat de 5 pc's die hier via static dhcp een vast ip adres krijgen een verkeerd adres hadden.
Ik doe het via Static DHCP...
En bij mij valt het dus wel voor ;)

Vreemd genoeg heeft ook alleen maar de server het, nog geen enkel ander device in het netwerk heeft al een ander IP gekregen dan dat ik het verplicht om te krijgen...
Dus daarom zoek ik het ook ergens doordat er een rol op mijn server is die daar niet zo goed mee omkan...
En ik deeeeeenk dat het VPN is...

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 15-04-2008 13:59 ]