Toon posts:

Brand functie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!,

Is het mogelijk om de brandfunctie van een brander uit te schakelen, zodat hij alleen als DVD speler gebruikt kan worden?

Ik heb al gekeken in BIOS kon daar niks vinden wat hierop op leek, Ook in windows gekeken naar mogelijkheden, ook niks gevonden.

Reden is omdat er standaard een DVD brander in een HP pc zit, en we willen dit eigenlijk niet in een client pc.

alvast bedankt voor reacties!
:)

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tja, misschien niet zoals je het wil, maar een dvd lezer kost hoogstends 20 eurie, dus dat zou je als laatste oplossing kunnen zien ?

Voor de rest wel een goeie vraag, ik houd deze ffies in de gaten.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 22:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan beter een gast account aanmaken die geen applicaties kan installeren en de standaard brand functie van Windows uitschakelen.

Is het niet makkelijker om een DVD speler aan te schaffen? Kost je nog geen € 10,- volgens mij.

Twitter

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, helaas dit is niet mogelijk. Wij liepen ook tegen dit probleem aan toen HP ineens standaard branders in de werkstations is gaan leveren. Hier heeft men gewoon contact met HP opgenomen en sinds dien worden er weer gewoon DVD spelers geleverd. (We hebben zo'n 4000 werkstatiosn staan) Alleen de laptps worden nog standaard met DVD brander geleverd.
Dennahz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:52:
Je kan beter een gast account aanmaken die geen applicaties kan installeren en de standaard brand functie van Windows uitschakelen.

Is het niet makkelijker om een DVD speler aan te schaffen? Kost je nog geen € 10,- volgens mij.
Gewone gebruikers ga je niet met een gast account laten werken, deze accounts zijn daar over het algemeen veel te beperkt voor. Een gast account is alleen leuk om iemand tijdelijk (b.v. één dag) toegang te geven tot recources op het netwerk, hier is zo'n account ook voor bedoeld, maar niet voor dagelijks gebruik.

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 15-04-2008 12:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:48:
Is het mogelijk om de brandfunctie van een brander uit te schakelen, zodat hij alleen als DVD speler gebruikt kan worden?
Hardwarematig is dit onmogelijk. Softwarematig wel (in theorie althans). Je zou een filter driver kunnen installeren die alle write commando's blokkeert.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:52:
[...]

Hardwarematig is dit onmogelijk. Softwarematig wel (in theorie althans). Je zou een filter driver kunnen installeren die alle write commando's blokkeert.
weet je toevallig de naam van zo'n driver/app/tool ??

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 14:53

Haan

dotnetter

Is niet toevallig met een policy te verhinderen dat er gebrand wordt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een manier gevonden:

het gaat bij mij om een lightscribe DVD writer. De tool Devfilter laat zien welke drivers een harde schijf of DVD/CD speler gebruikt. ook verteld hij waar ze gelokeerd zijn. het ging bij mij om een IMAPI.sys driver en een REDBOOK.sys driver. bij services stond de IMAPI.sys als service, nadat ik deze had gedisabeld kon ik niet meer branden.

Voor mij heeft geholpen! bedankt voor de reacties

Later
Pagina: 1