Xs4All, zelfde prijs maar 3X zo snel?

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi all,

Ik zit flink te overwegen om over te stappen naar een andere internet provider.
Op dit moment heb ik Planet Internet Comfort Hier betaal ik dus €54,95/maand voor.
De specs van mijn huidige provider:

down -> 6 Mb/s = 768 kb/s deze snelheid haal ik echter nooit en zit altijd op max 600 kb/s
up -> 768 Kb/s

Ik kwam ik onlangs de provider Xs4all tegen, die een Basic pack aanbieden voor dezelfde prijs als mijn huidige Planet Internet ADSL
De specs:

down -> 20 Mbit/s = 2560 kb/s
up -> 1 Mbit

Als ik het goed begrijp krijg ik bij Xs4All voor hetzelfde geld een 3x zo snelle verbinding!!
Of loop ik nu te hard van stapel?
Zijn er nog betere alternatieven die ik voor deze prijs kan krijgen?
( ik word er overigens niet goed van dat elke aanbieder hun snelheid in een ander formaat uitdrukt 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 15-04-2008 11:47 ]

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens kijken hoe ver je van je wijkcentrale af zit. Je kunt wel een 20 mbit abo hebben, als je fysiek niet meer dan die ~6 mbit haalt dan gaat een 20 mbit abo daar weinig aan veranderen. Sterker nog.. 20 mbit is ADSL2+, en daar zakken de snelheden soms nog sneller weg met de afstand dan ADSL1. Vergeet bovendien de overhead niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 11:52 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens op http://internetten.nl/ of andere vergelijksites :)

Als je dat bedrag er voorover hebt, dan zou ik zeker gaan voor XS4ALL. Als er een betrouwbare provider rondloopt dan is het XS4All wel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Yep, klopt. Geldt alleen voorde ALLinONE overigens.
(mening: XS = Kwaliteit).

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:13
je snelheid is niet verkeerd hoor, 6mbit en 600 downloaden is super :)

Kijk je echt naar de prijs, er zijn genoeg andere aanbieders die goedkoper zijn.
No1 provider test, Tele2 bijvoorbeeld. 20 mbit 20 of 30 euro. Hiermee kan je ook nog telefonie etc nemen. Xs4all staat no3, @home no2.

https://d4armory.io/Player/803500

• Wootism
  • Niet online
Maar hoe kan Planet Internet er dan die prijs voor vragen?
Qua concurrentie is dat toch eigenlijk onmogelijk om een concurrent te laten rondlopen die 3x sneller aanbied dan dat jij doet voor dezelfde prijs. :?

Verwijderd

Mensen stappen niet graag over. Zeker niet als dat gepaard gaat met een hoop rompslomp en nieuwe adressen en zo. Daarbij .. xs4all heeft recent pas die verhoging van de lagere accounts doorgevoerd. Het is een kwestie van tijd tot ook KPN zelf dat doet.

• Wootism
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:55:
Mensen stappen niet graag over. Zeker niet als dat gepaard gaat met een hoop rompslomp en nieuwe adressen en zo. Daarbij .. xs4all heeft recent pas die verhoging van de lagere accounts doorgevoerd. Het is een kwestie van tijd tot ook KPN zelf dat doet.
Is het aan te raden om te wachten op deze upgrade?
Aangezien ik alleen in Juni kan afstappen van Planet, als ik dit niet voor Juni doe zit ik er automatisch weer aan jaar aan vast. :X

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:55:
Daarbij .. xs4all heeft recent pas die verhoging van de lagere accounts doorgevoerd. Het is een kwestie van tijd tot ook KPN zelf dat doet.
Bedoel je de snelheidsverhoging van 1 april? Want die geldt alleen voor XS4ALL Only, wat dan weer via 't bitstream-netwerk gaat oid en niet via het 'ouderwetse' KPN-netwerk. XS4ALL-klanten via ADSL van KPN staan dus ook in de kou qua snelheidsverhogingen. ;) En 't lijkt me dat Planet ook nog met AvK werkt.

Verwijderd

Moet je zelf bepalen. Zoals gezegd .. zoek eerst maar eens uit of je überhaupt wel sneller internet kunt krijgen op je huidige lokatie. Dat is meestal wel aardig te schatten aan de hand van de postcode van je wijkcentrale. Beetje googlen en zo. Sites zat die dat doen voor je icm adsl aanbieders in je regio.

Daarbij .. als je een lager abo neemt heb je altijd nog kans dat ze het upgraden. Wanneer en hoe .. is koffiedik kijken.
Osiris schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:03:
Bedoel je de snelheidsverhoging van 1 april? Want die geldt alleen voor XS4ALL Only, wat dan weer via 't bitstream-netwerk gaat oid en niet via het 'ouderwetse' KPN-netwerk. XS4ALL-klanten via ADSL van KPN staan dus ook in de kou qua snelheidsverhogingen. ;) En 't lijkt me dat Planet ook nog met AvK werkt.
Ik heb geen XS4ALL Only en wel die brief over de snelheidsverhoging hier liggen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 12:05 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wootism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:45:
Hi all,

down -> 6 Mb/s = 768 kb/s deze snelheid haal ik echter nooit en zit altijd op max 600 kb/s
Dat klopt. Doordat 't over een ATM kanaal gaat heb je wat meer overhead, dus je moet dat ruwweg delen door 10 ipv door 8.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Wootism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:01:
[...]

Is het aan te raden om te wachten op deze upgrade?
Aangezien ik alleen in Juni kan afstappen van Planet, als ik dit niet voor Juni doe zit ik er automatisch weer aan jaar aan vast. :X
Ik zou als ik jou was eerst even een postcode check doen bij xs4all.nl en kijken wat daar uitkomt. Het kan namelijk heel goed dat deze aangeeft dat pakketten met 20mbit niet mogelijk zijn vanwege technische belemmeringen.
XS4ALL only is wel aan te raden. Je hebt dan geen abbo kosten bij KPN en hoeft dus alleen maar te betalen aan xs4all, dat maakt het wel makkelijk.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:04:
[...]

Ik heb geen XS4ALL Only en wel die brief over de snelheidsverhoging hier liggen ;)
Dan is dat zeker geen brief van XS4ALL:
Ik heb nog ADSL van KPN. Krijg ik een hogere snelheid?

Nee, uw abonnement komt niet in aanmerking voor een snelheidsverhoging. Wilt u profiteren van een hogere snelheid, stap dan over naar XS4ALL Only.

Verwijderd

Moet ik 'm inscannen of zo? ;)

• Osiris
  • Niet online
Graag :P Want overal stond duidelijk dat ADSL van KPN-klanten dikke pech hadden.

Overigens gaat dat bij XS4ALL sowieso amper goed, die brieven versturen. Als Ex-Demon-klant heb ik toch wat vage dingen gekregen die amper van toepassing waren :+

Verwijderd

Als jij ex-Demon-klant bent dan moet je goed weten dat dat XS4ALL Only niet opgaat. Ik ben ook ex-Demon, en heb hier een KPN-abo en een afwijkend ADSL Fast abo speciaal voor enkel en alleen ex-Demon klanten. En een brief dat de snelheid naar 20 mbit gaat indien technisch mogelijk. Wat het niet is want het abo is pas geleden ook al van 8 naar 12 gegaan en ik blijf nog steeds op 8 steken.

• Wootism
  • Niet online
maxtz0r schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:07:
[...]

Ik zou als ik jou was eerst even een postcode check doen bij xs4all.nl en kijken wat daar uitkomt. Het kan namelijk heel goed dat deze aangeeft dat pakketten met 20mbit niet mogelijk zijn vanwege technische belemmeringen.
XS4ALL only is wel aan te raden. Je hebt dan geen abbo kosten bij KPN en hoeft dus alleen maar te betalen aan xs4all, dat maakt het wel makkelijk.
Heb ik gedaan, alleen word ik meteen doorverwezen naar de aanschaf pagina en krijg ik geen resultaat te zien van de test...
Neem aan dat het dan wel goed zit?

De best optie is dus het aanvragen van een Only Basic abbo?
Wat dus wil zeggen dat ik vanaf die tijd maar 1 factuur krijg voor zowel telefoon als internet, maar dan allemaal onder de naam Xs4All?
Geen facturen meer van KPN toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 15-04-2008 12:28 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:18:
Als jij ex-Demon-klant bent dan moet je goed weten dat dat XS4ALL Only niet opgaat. Ik ben ook ex-Demon, en heb hier een KPN-abo en een afwijkend ADSL Fast abo speciaal voor enkel en alleen ex-Demon klanten. En een brief dat de snelheid naar 20 mbit gaat indien technisch mogelijk. Wat het niet is want het abo is pas geleden ook al van 8 naar 12 gegaan en ik blijf nog steeds op 8 steken.
Ah, ik ben namelijk ex-Demon-klant met XS4ALL Only (was Basic, nu Lite, is 6 Mbit, wordt 8 Mbit) :+ Maar misschien dat er voor jouw ADSL Fast een ander iets gefixt is, waardoor je nog via 't (oude) KPN-netwerk gaat. Overigens had ik een prachtige brief gekregen met 'helaas is de maximale snelheid voor u niet mogelijk, dus u gaat minder betalen', wat uiteraard allemaal bullcrap is.

Maar jouw snelheidsverhoging lijkt me ook niet echt een reden voor de topicstarter om bij Planet te blijven, aangezien het ook een uitzonderlijke situatie is, wat niet aan wil geven dat alle ADSL van KPN-abonnementen bij de diverse ISP's ook in snelheid verhoogd worden.

• maxtz0r
Wootism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:18:
[...]

Heb ik gedaan, alleen word ik meteen doorverwezen naar de aanschaf pagina en krijg ik geen resultaat te zien van de test...
Neem aan dat het dan wel goed zit?

De best optie is dus het aanvragen van een Only Basic abbo?
Wat dus wil zeggen dat ik vanaf die tijd maar 1 factuur krijg voor zowel telefoon als internet, maar dan allemaal onder de naam Xs4All?
Geen facturen meer van KPN toch?
Dat had ik ook maar zodra je daar je vaste telefoonnummer invult krijg je te zien dat het product niet leverbaar is, bij mij iig weet niet hoe dat bij jou zit.

Als je je telefoon aansluiting bij kpn laat dan zul je nog steeds 2 rekeningen krijgen namelijk 1 internet bij xs4all en je telefoon bij kpn. Maar dat is dus een keuze die je zelf moet maken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:18:
8? Heb je toevallig een ADSL-1 modem dan?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Nee. 2+. Maar ik zit precies op zo'n afstand van de centrale dat het werkelijk geen donder uitmaakt of ik er een ADSL1 of een ADSL2+ modem aan hang. Alleen m'n upload is bij 2+ wat hoger. Verder is de download zo goed als identiek. Ik sta nu bv. op 8.015 ingetrained.

Sterker nog .. als ik niet zoveel upload deed dan zou ik vandaag weer mijn eigen gekochte ADSL1 modem terughangen. Want daarmee is de lijn veel stabieler dan met de ADSL2+ modem die ik toegestuurd heb gekregen. Die reboot zichzelf elke dag.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 12:49 ]

• Wootism
  • Niet online
maxtz0r schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:35:
[...]

Dat had ik ook maar zodra je daar je vaste telefoonnummer invult krijg je te zien dat het product niet leverbaar is, bij mij iig weet niet hoe dat bij jou zit.

Als je je telefoon aansluiting bij kpn laat dan zul je nog steeds 2 rekeningen krijgen namelijk 1 internet bij xs4all en je telefoon bij kpn. Maar dat is dus een keuze die je zelf moet maken.
+ dat je geen Only hebt en dus geen gebruik kan maken van de upgrades.

Ik word gewoon doorverwezen en krijg geen melding, denk dus dat het wel goed zit :)

• maxtz0r
Wootism schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:15:
[...]

+ dat je geen Only hebt en dus geen gebruik kan maken van de upgrades.

Ik word gewoon doorverwezen en krijg geen melding, denk dus dat het wel goed zit :)
Dan moet het haast wel goed zitten;-)

Pagina: 1