Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan verheldering brengen?

Ik wil een nieuwe geheugenkaart aanschaffen, een Extreme III kaartje die 20 x kan schrijven.
Alleen ik kan nergens vinden hoe snel mijn camera, een Fuijifilm 5800 kan schrijven.
Dus ik weet ook niet of het nut heeft om zo'n snel kaartje aan te schaffen.
Ik heb er nu XD kaartjes in maar vind wel dat de camera er lang over doet als ik meerdere foto's achter elkaar heb gemaakt.
Het interne geheugen van de camera houd niet over.

Leessnelheid maakt me niet zo veel uit, dat duurt toch wel even.

In de gebruiksaanwijzing en of google kan ik nergens de schrijfsnelheid terugvinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 12:48
Heb je al bij de specificaties gekeken op de site van de fabrikant?

Argh, wat een slechte support op hun site. Als je en download of manual wilt voor je camera kom je altijd uit op een formulier dat je moet invullen? :(

Fuji, investeer es wat meer dan 100 eur in je website :X

[ Voor 61% gewijzigd door Dekaasboer op 15-04-2008 11:34 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niet helpen, ik weet alleen dat mijn S9500 ook vrij traag was met het schrijven (alleen niet helemaal eerlijk te vergelijken met een 30D). Ook weet ik dat mijn S9500 sneller werkte met een xD type H dan met welke CF dan ook (wellicht om het 'eigen' formaat te promoten?). Goede kans dus dat de beperking in je toestel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook op site van Fujifilm kan ik niets vinden, in de gebruiksaanwijzing raden ze (uiteraard) hun XD kaarten aan, maar die schrijven maar 5 of 6 keer.
In de S5800 kan een xd of een Sd kaartje.

Als de camera niet in de buurt van 20 keer kan schrijven lijkt het me onnodig zo'n "duur" kaartje aan te schaffen, dan neem ik liever voor het zelfde geld een 4 of 8 gb kaartje.

Heb een mailtje onder weg naar Fuiji, bij antwoord met de oplossing zal ik deze posten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

Wat Henkert schrijft kan ik bevestigen. Een tijdje terug heb ik een kleine test gedaan met een S7000, een wat oudere camera van Fuji. Met een XD card ging het wegschrijven van een RAW bestand sneller dan met een snelle cf kaart.

Ik denk dat je er daarom ook handig aan doet om een XD kaart te halen. Neem dan wel een type H omdat dit de snelle versie is (je heb type N en type H. Oudere kaarten waar geen type opstaat zijn altijd type N)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Type M bedoel je.

Quote uit de test van de S9500 door dpreview.com:
Interestingly our tests showed that - strangely - the S9000 writes to xD-Picture card considerably faster than CompactFlash. Cynics might think this was a deliberate attempt by Fujifilm to push their media of choice... even if it isn't, there's no excuse for such a poorly implemented support for what should be the faster (and certainly cheaper) CompactFlash storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord op mijn mailtje van de helpdesk van fuij.

Het antwoord is kort maar krachtig, het is niet bekend, vreemd....

Topic kan op slot, zie hieronder het mailtje

Beste Marco,
Helaas weten wij dit ook niet.
FUJIFILM Tokio geeft hier geen informatie over.

Met vriendelijke groet,

Leen Visser

FUJIFILM Electronic Imaging Nederland
Service afdeling
Hoogstraat 35
3011 PE Rotterdam
Tel. +31 102812520
Fax. +31 102812550
eMail. leen.visser@fujifilm-digital.nl
website. www.fujifilm-digital.nl
KvK 24419735

Acties: