Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met Vista.
Onder vista een partitie aangemaakt en daar XP op geinstalleerd.
Als ik nu de pc opnieuw opstart kan hij geen besturingssyteem vinden.
Wat kan ik hieraan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoi :)

Je zou kunnen beginnen met onze zoekfunctie te gebruiken, want je vraag komt wel eens vaker voor.
Geef daar dan wel iets duidelijker zoektermen op (bijvoorbeeld dualboot + vista) zodat je ook relevante resultaten krijgt.

Zoals je bij het registreren hebt kunnen lezen gaan we er hier wel vanuit dat je zelf ook wat effort in je topics steekt, en nu mist dat nog namelijk :)
Verder staat er in de Windows Clients - Policy nog een aantal zaken waar je rekening mee kunt houden, ik pas ondertussen je titel even aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:16
Simpelweg uitgelegd.
Van de oudste OS naar de nieuwste toe installeren.
Daarnaast dan eerst Windows 9.x modellen en dan pas de NT modellen.

Als je erover na gaat denken is het wel heel erg logisch.
De nieuwere OSen herken de oudere OSen, de oudere kunnen dat niet andersom doen omdat de nieuwere er toen nog niet waren.

Dus aangezien je Vista al had geinstalleerd moet je dus het hele spul opnieuw installeren en dan als eerste Windows XP en dan pas Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er is nog een manier je je met de search kan vinden, en dat is dat je de Vista DVD gebruikt om de bootbestanden van Vista te herstellen zodat ook je XP installatie daarin meegenomen kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:26:
Er is nog een manier je je met de search kan vinden, en dat is dat je de Vista DVD gebruikt om de bootbestanden van Vista te herstellen zodat ook je XP installatie daarin meegenomen kan worden.
Helaas is vista voor geinstalleerd en heb ik geen dvd.
Ik krijg de melding fout bij het laden van besturingssyteem