Toon posts:

Windows Server 2003 verplaatsen naar nieuwe server

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft een compleet ingerichte Windows Server 2003 met o.a. Active Directory en Terminal Server. Echter, de gebruikte hardware voldoet niet meer aan de huidige eisen (er komen steeds meer terminalgebruikers bij).

Nu wil de klant een nieuwe server kopen (HP DL380 in rackformaat met quadcore processoren). Wat is de simpelste/snelste methode om de huidige configuratie 'over' te zetten van de oude naar de nieuwe server. Ik weet dat het niet een kwestie is van image maken van oude server en terugzetten op de nieuwe, want dan is de kans zeer groot dat Win2003 op de nieuwe server niet wil booten.

Gaarne jullie tips/advies.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

TF

bla bla

Misschien kun je de schijven overzetten, maar een knappe back-up en restore procedure zou ook tot het gewenste resultaat moeten leiden

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
Ik denk niet dat Windows het leuk gaat vinden als je alles kopieert. Iets met compleet andere hardware/drivers en dergelijke. Het exporteren/importeren van instellingen is misschien wel mogelijk.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Wat voor een hardware heeft de klant nu staan?

Verwijderd

nieuwe server gewoon installeren en in het domein brengen als server. daarnaa een DC van maken alle instellingen exporteren en importeren en dan de oude server uitfaseren...

Verwijderd

Topicstarter
Klant heeft nu een oude IBM server (xSeries) en stapt over naar een HP DL380 rackmodel.

@ - Willie -
Je geeft aan 'nieuwe server gewoon installeren en in het domein brengen als server. Daarna een DC van maken'. Kan ik dan de nieuwe DC dezelfde domeinnaam meegeven?

Vervolgens geef je aan 'alle instellingen exporteren en importeren'. Wat voor tools kan ik hiervoor gebruiken?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:25:
Klant heeft nu een oude IBM server (xSeries) en stapt over naar een HP DL380 rackmodel.

@ - Willie -
Je geeft aan 'nieuwe server gewoon installeren en in het domein brengen als server. Daarna een DC van maken'. Kan ik dan de nieuwe DC dezelfde domeinnaam meegeven?

Vervolgens geef je aan 'alle instellingen exporteren en importeren'. Wat voor tools kan ik hiervoor gebruiken?
Ik vraag me een beetje af of je dit wel op deze manier wilt doen.. Ik zou mezelf eerst eens inlezen op het toevoegen van een DC in een domein en daarna het demoten van de bestaande server (Wel eens van FSMO roles gehoord?)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:27:
[...]

Ik vraag me een beetje af of je dit wel op deze manier wilt doen.. Ik zou mezelf eerst eens inlezen op het toevoegen van een DC in een domein en daarna het demoten van de bestaande server (Wel eens van FSMO roles gehoord?)
Nee, nog nooit van FSMO roles gehoord. Leg eens uit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:25:

@ - Willie -

Ja ik zou wel dezelfde gebruiken ja, anders gaat ut niet werken, all1 de computernaam moet uniek zijn...

Met terminal server heb ik geen eraring dus dat weet ik niet..maar AD kun je in AD exporteren...

Of een backup restoren maar daar moet je wel goed kijken wat je restored..,.

Edit: Uuuh lijkt me logisch dat je eerst op internet wat dingen gaat bestuderen voordat je daadwerkelijk dit uit gaat voeren!...had verwacht dat de TS dit ook doet..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 11:30 ]

• tim_verwaters
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
uit de werken van windows 2003 server for dummies kan je misschien ook nog wel wat leren....

anders, neem iemand in de arm die hier echt kennis van heeft en ga niet lopen hobbyen in een productieomgeving.
Er zijn genoeg white papers van microsoft te vinden waarmee je uit de voeten kunt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:28:
[...]

Nee, nog nooit van FSMO roles gehoord. Leg eens uit?
hoe ist....google.nl search fsmo roles...kom op beetje zelf onderzoek kan geen kwaad he...

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17

BFS

Rude awakening

tim_verwaters schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:30:
uit de werken van windows 2003 server for dummies kan je misschien ook nog wel wat leren....

anders, neem iemand in de arm die hier echt kennis van heeft en ga niet lopen hobbyen in een productieomgeving.
Er zijn genoeg white papers van microsoft te vinden waarmee je uit de voeten kunt.
Dit was ook een beetje mijn insteek, eerst inlezen en als je dan nog zo'n vaag idee hebt van deze migratie kun je beter iemand inhuren die dit vaker gedaan heeft en je aan je handje mee wil nemen tijdens het hele gebeuren zodat je er van kunt leren.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Begin maar eens te lezen over de FSMO rollen, en bekijk daarna deze KB ff... Ik heb het afgelopen week nog gedaan ;-)

How to view and transfer FSMO roles in Windows Server 2003

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Hier iemand die het wel met een image doet mocht je dat toch willen proberen: http://www.wilderssecurit...ve/index.php/t-84693.html

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

om maar weer eens bijdehand te doen. Google is your best friend. Stel je vragen in WSS. PN&S is meer bedoelt voor zwaardere vragen om het oneerbiedig te zeggen.

Ik weet het niet is niet de juiste instelling in dit stuk fora. Hier plaats je vraagstukken als je er met google etc ook niet meer uit komt en hoopt dat iemand hier je nog verder kan helpen.

Nieuw server neerzetten Active directory erop. 24 uur laten syncen. Daarna FSMO roles overzetten. Advies oude server als Terminal Server herinrichten en niet Terminal Server op de DC willen draaien......

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mutsje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:00:
Advies oude server als Terminal Server herinrichten en niet Terminal Server op de DC willen draaien......
So true...

Overigens zou ik dit niet zelf doen als ik jou was. Als je al niet bekend bent met FSMO rollen en hoe een tweede DC in een reeds bestaand domein geplaatst moet worden, voorzie ik veel problemen.. Lijkt me dan verstandiger voor de klant (en voor jezelf) om hier iemand met wat meer kennis bij te halen.

Let ook even op dat als het bedrijf slechts één enkele server heeft, dan is dit waarschijnlijk een SBS variant. (alhoewel, SBS 2003 ondersteund geen terminal services).

Overigens zou ik zeker eerst de huidige performance problemen inventariseren. Wie zegt dat deze opgelost zijn door het plaatsen van een DL380 met quad core cpu's? Voor hetzelfde geld zijn de aangeboden app's I/O intensief en moet de serverstorage aangepast worden om de load aan te kunnen (terwijl de huidige cpu's het makkelijk aankunnen).

[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 16-04-2008 12:55 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Qwerty-273

Meukposter

mutsje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:00:
Advies oude server als Terminal Server herinrichten en niet Terminal Server op de DC willen draaien......
Om maar verder te gaan in een summiere PNS post :-D

Zou het dan niet beter te adviseren zijn om alleen de TS rol van de oude naar de nieuwe server over te zetten. Aangezien de verwachte 'bottleneck' eigenlijk alleen speelt in de TS omgeving? Al is een onderzoek naar de exacte oorzaak natuurlijk wel aan te raden voordat met hardware dingen probeert op te lossen. (trouwens is de vraag natuurlijk wat de huidige server allemaal doet, alleen AD en TS? of toch nog veel andere services/processen?)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Een klant van mij heeft een compleet
klant betaald bergen met geld en de beheerder heeft net zoveel kennis als de klant. 't is toch wel om triest van te worden af en toe...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, in PNS verwachten we toch wel iets meer dan basic kennis. Je hebt enkele duidelijke antwoorden gehad, en daar zal je het mee moeten doen.

GoT is natuurlijk geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.