Ik ben van plan om aan de server-kant C++ te programmeren, omdat ik ook veel andere C++-programmatuur/bibliotheken moet gaan aansturen op de server. De client-kant zal Java worden. Ik heb eerst nog gedacht aan JNI of CORBA, maar deze zijn denk ik te onpraktisch om te gebruiken. Ik dacht toen een mooie oplossing te hebben gevonden, namelijk de Axis C++ bibliotheek om WSDL/SOAP-achtige services te gaan bouwen aan de server-kant.. Zodat ik netjes via Java deze services kan aanroepen via SOAP.
Nu vraag ik me af of er hier ook mensen zijn die er ervaring mee hebben. Of er nog alternatieven zijn voor Axis (al een tijdje lijkt de C++ versie stil te staan) en of er misschien sowieso nog betere manieren zijn om mijn C++ programmatuur aan te sturen op de server via een Java-client?
Ik begrijp ook dat je in principe met alleen Axis C++ een webservice kunt bouwen en dat je Apache daar niet voor nodig hebt (als je het niet als .so-module in Apache inlaadt, dat heb ik hopelijk goed begrepen).
(enkele tutorials die ik gevonden heb 1, 2, 3)
Nu vraag ik me af of er hier ook mensen zijn die er ervaring mee hebben. Of er nog alternatieven zijn voor Axis (al een tijdje lijkt de C++ versie stil te staan) en of er misschien sowieso nog betere manieren zijn om mijn C++ programmatuur aan te sturen op de server via een Java-client?
Ik begrijp ook dat je in principe met alleen Axis C++ een webservice kunt bouwen en dat je Apache daar niet voor nodig hebt (als je het niet als .so-module in Apache inlaadt, dat heb ik hopelijk goed begrepen).
(enkele tutorials die ik gevonden heb 1, 2, 3)
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.