[WinXP] downloaden op het werk?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
beste medetweakers!

Ik loop stage bij een bedrijf, ik zit hier met mn eigen laptop op het draadloze netwerk (gast netwerk, er zijn 2 netwerken waarvan één voor vaste medewerkers en de andere is guest). Nu kan ik gewoon msnnen, internetten enz. Maarrrr ik wil ook wel eens een muziekje downloaden of wat anders (limewire of Utorrent) en nu krijgen die 2 programma's geen verbinding (poorten staan dicht denks). Ik heb met shield up! gekeken welke poorten open staan t/m de 1053, alleen de 443 (SSL HTTP poort). Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld een proxy kan configureren of uit kan vissen welke poorten boven de 1053 open staan zodat ik deze kan instellen?

bvd!

Adjust non olet, plerumque...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien moet je eens gaan werken I.p.v. luieren.
En het uberhaupt aan de beheerder vragen of dit wel mag.

[ Voor 37% gewijzigd door LuckY op 15-04-2008 09:47 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Daarom heet het guest netwerk,

Ga naar je netwerkbeheerder, en hij zal je waarschijnlijk hard uitlachen.
Beveiligingen zijn er niet voor niets.

Voor hetzelfde geld is je gedownloade mp3'tje een virus wat het complete netwerk intern platlegt

• R3dJ3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09-2024
met shields up kan je ook gewoon een range opgeven volgens mij hoor ?
gebruik je die van www.grc.com ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het algemeen beleid #misbruik

Eigelijk mag het niet ;)

Kunt ge niet Usenet gebruiken ? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• 1nsane
oke, tja t is niet dat ik vanalles ga doen hier, guest netwerk is ook helemaal apart van het hoofdnetwerk volgens mij

[ Voor 80% gewijzigd door 1nsane op 15-04-2008 09:49 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Dat guest-netwerk zal ongetwijfeld aangelegd zijn om gasten die het bedrijf ontvangt toch te kunnen voorzien van een internet verbinding. Dat wil dus niet zeggen dat alles zomaar mag op dat netwerk. Het is tenslotte van hetzelfde bedrijf met dezelfde Internet-policy.

Als het dus op het interne netwerk niet mag, mag het ook niet op het zogenaamde 'guest'-netwerk.

Verwijderd

1nsane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:47:
...guest netwerk is ook helemaal apart van het hoofdnetwerk volgens mij
Al een geluk als ik jou plannen zo lees.
Nu kan ik gewoon msnnen, internetten enz.
Je kan op msn en onbeperkt surfen. Da is al veel, lang niet alle bedrijfsnetwerken laten msn en alle websites toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:58 ]

• 1nsane
ik heb een ander plan bedacht! wat nou als ik op mn pc thuis een programma installeer (ben de naam ervan effe kwijt, anyone?) waarmee ik op afstand m'n thuispc kan bedienen (web based). en dan vervolgens daar alles aanzetten en het vervolgens webbased ook weer van m'n pc afhalen. dan gaat alles via internet explorer, doe ik dus policy technisch niks verkeerds en aangezien ik in internet explorer gewoon alles binnen kan halen moet het ook werken!

• LuckY
  • Niet online
logmein.com ?
Remote Desktop?
Radmin?
VNC?

Warez zijn Warez.
En voor het zelfde geld trek je een virus binnen over het netwerk.
Het Downloaden word niet voor niks verboden :+

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 15-04-2008 10:03 . Reden: Toevoeging ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zoals eerder aangegeven: Dat netwerk mag je gebruiken om werkzaamheden te verrichten. Het is niet bedoelt voor jouw doeleinden. Werken zul je. Als ik hier op m'n werk een dergelijk persoon had zitten, zou deze persoon na de eerste (evt tweede) waarschuwing gewoon de deur gewezen worden.

Hier staat tekst

• ard-e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-03 11:18
installeer your-freedom gratis proggie, om een porttunneling opzetten!

via instelling localhost port 8080 in utorrent kun je dan (gratis) max 64kb downloaden!

geen netwerkbeheerder die dit ziet!

maar mocht je bij mij stage lopen, dan had je nu al een minpunt. btw dit forum blijft zeer lang bestaan, dus alle ongein die je nu al aangeeft kan je later opbreken als je op je naam gaan googlen!!!

hobby-en doe je dus in je eigen tijd...

mzzl

Ben hier dagelijks wel te vinden :-)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Zooi downloaden doe ik thuis, niet op het werk/bij andere mensen. Simpel.

Zou iedereen moeten doen, IMHO.

De redenen? Lees bovenstaande posts. ;) :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En toen zat zijn systeembeheerder dit topic mee te lezen :')

Alle overige gevallen, met posts hierboven ^^

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2008 10:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 10:11
Zet thuis een openvpn server op, laat deze op poort 443 draaien, geef in de config aan dat de gateway wilt pushen, en al je internet gaat over je VPN verbinding. In eventuele logs zal een systeembeheerder alleen https verkeer zien.

Dessalniettemin ben ik hier geen voorstander van wat jij wilt bereiken ...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• LuckY
  • Niet online
en dat https verkeer kan die alsnog tracen naar jou.

[ Voor 12% gewijzigd door LuckY op 15-04-2008 10:46 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 10:11
LuckyY schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
en dat https verkeer kan die alsnog tracen naar jou.
sjah, als hij iets als logmein gaat gebruiken, is alsnog te zien dat vanaf zijn IP de website logmein geopend word ...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

pcanywhere oid...of LogMeIn
maar wat zeggen jou collegas ervanals jij onder werktijd een beetje zit te downloaden op jou thuis pc en surfenen msnen? ik zou daar niet vrolijk van worden...
En als systeembeheerder wilik niemand op mijn netwerk die allemaal zit te downloaden en de verbinding dicht trekt...systeembeheerder komt er toch wel achter...
en andrs kijk eens hier: http://www.microsoft.com/...ert/northrup_03may16.mspx

• 1nsane
mensen mensen toch! ik ga geen uren achtereen zitten msnnen/downloaden hoor, zo nu en dan een keer een nummertje binnenhalen als m'n itunes lijst wat begint te vervelen bovendien is het ook handig m'n pc op afstand te kunnen accessen omdat ik lang niet al m'n schoolwerk hier bij de hand heb. het is dus ook nog Nuttig!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leg dat precies zo uit aan de systeembeheerder en mischien doet hij wel wat voor je, 'legaal' zelfs :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 21:46

DefLite

Why so serious?

1nsane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:48:
mensen mensen toch! ik ga geen uren achtereen zitten msnnen/downloaden hoor, zo nu en dan een keer een nummertje binnenhalen als m'n itunes lijst wat begint te vervelen bovendien is het ook handig m'n pc op afstand te kunnen accessen omdat ik lang niet al m'n schoolwerk hier bij de hand heb. het is dus ook nog Nuttig!
Als je het wil om bij je school spul te komen dan neem je toch even contact op met de beheerder/stage begeleider?
Die heeft er vast niks op tegen als het voor school is...

/edit
Arg SinergyX was me voor |:(

[ Voor 4% gewijzigd door DefLite op 15-04-2008 11:53 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
1nsane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:48:
Sorry, dan nog zou je eigenlijk daar niet bezig mee moeten zijn.
Vaak is het al een privilege om je eigen pc te mogen hangen op het netwerk, of het nu guest is of niet, want dat netwerk guest is in principe volgens mij bedoeld voor klanten/zakenmensen die bij het bedrijf langskomen.

En daarbovenop zou je ZEKER niet moeten kunnen downloaden, ook als is het maar "een liedje voor als je itunes bib je wat verveeld".

Gewoon niet doen jongen, echt niet, VPN kan je nog doen en dan daar gewoon je RDP over doen of een share benaderen, dan gaat het nog wel, maar dan blijf je eigenlijk nog steeds met het ethische probleem dat je in principe geen non-werkgerelateerde data door de lijn moet trekken.

Komt er ook nog eens bij dat je op stage zit en je nogal vlotjes er mee rond springt...

Nuja, hij die zonder zonden is gooie de eerste steen ofzoiets zeker ?
Ik ga ook niet zeggen dat ik altijd even zuiver op de graat ben, integendeel: ik probeer ook wel eens hier of daar iets te omzeilen, maar op stage is gevaarlijk en hier zou het eigenlijk niet besproken worden...

[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 15-04-2008 18:15 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een stelletje woudlopers zijn jullie zeg :P Hij wil gewoon wat downloaden op een beperkt netwerk. Laat hem dat doen, consequenties zijn voor hemzelf.

Je kunt idd je thuis-pc gebruiken om remote op in te loggen en bijv. een ftp-server op te zetten waarnaar je connect. Of dat met een VPN.
Wat je ook kunt proberen is om in uTorrent in te stellen dat ie poort 80 of 443 gebruikt (die vrije poorten). Als dat werkt zal het nog steeds niet heel snel gaan, omdat bittorrent vaak een hele reeks poorten gebruikt. Maar het valt te proberen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Palomar schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:11:
Wat een stelletje woudlopers zijn jullie zeg :P Hij wil gewoon wat downloaden op een beperkt netwerk. Laat hem dat doen, consequenties zijn voor hemzelf.
Nou, de TS helpen is tegen de GoT-policy. Ik heb er geen probleem mee als hij toch gaat rotzooien, en kan er ook niet mee zitten als hij daarvoor een virtueel pak slaag krijgt van de systeembeheerder, maar we hoeven en mogen hem niet helpen de strop om de eigen nek te leggen ;)

Maar je mag iemand die jong en onbezonnen is best wijzen op de (terechte) gevolgen.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 15-04-2008 18:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HyperBart
Palomar schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:11:
Wat je ook kunt proberen is om in uTorrent in te stellen dat ie poort 80 of 443 gebruikt (die vrije poorten). Als dat werkt zal het nog steeds niet heel snel gaan, omdat bittorrent vaak een hele reeks poorten gebruikt. Maar het valt te proberen.
Die poort staat niet geforwarded naar hem he ... :?
Daar kan ie dus niet mee downloaden met utorrent...

Dus: VPN-server opzetten op je XP Pro bak (voldoet normaal), dan kan je al je shares benaderen en kan je daar je muziek evt op zetten.
Als VPN connectie dan openligt dan kan je via RDP gewoon connecten naar je lokaal (vast) ip van je thuispc...

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 15-04-2008 18:15 ]

Verwijderd

download de muziek thuis?!?! :o

• HyperBart
Doet ie ook, maar als ie een nieuwe song wil luisteren die hij niet bij heeft op flaptop zal ie nog altijd eens door de lijn moeten komen van het bedrijf...

of door VPN of door zijn P2P-programma.

Verwijderd

HyperBart schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:
[...]

Doet ie ook, maar als ie een nieuwe song wil luisteren die hij niet bij heeft op flaptop zal ie nog altijd eens door de lijn moeten komen van het bedrijf...

of door VPN of door zijn P2P-programma.
werkdag duurt 8 uur

dan heb je maar gewoon pech hoor :*)
ik zit op me werk achter een proxy
alles geblokkeerd op een x aantal sites na
waaronder deze dus wel toegankelijk is :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 18:21 ]

Pagina: 1