Toon posts:

Debian: installeren mysql-server-4.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Wanneer ik een apt-get install-4.1 wil dan deelt apt mij mede dat die onderstaande packages gaat verwijderen:

The following extra packages will be installed:
gcc-4.1-base libc6 libc6-dev libgcc1 libmysqlclient15off libncurses5 libreadline5 libstdc++6 locales
mysql-client mysql-client-5.0 mysql-server mysql-server-5.0 readline-common tzdata
Suggested packages:
glibc-doc mysql-doc tinyca
The following packages will be REMOVED:
base-config initrd-tools kernel-image-2.4.27-2-386 kernel-image-2.6.8-3-686-smp

Hoe kan ik dit omzeilen? Ik neem aan dat dit niet goed is om te verwijderen?

Grt,

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat je dus niet moet gaan doen is met APT dingen gaan omzeilen. Dan help je je hele systeem naar de vernieling. Belangrijk is ff om te weten wat voor processor je gebruikr (multicore?) en welke debian versie.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je mysql-4.1 wilt installeren, waarom wordt 5.0 dan geinstalleerd? Ik zie helemaal geen melding van 4.1 packages. Post eens even het echte commando wat je hebt gegeven? ("apt-get install-4.1" klopt natuurlijk niet).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom 4.1? 5.0 is toch compatibel?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Kan het wat uitmaken voor bepaalde script of ze op mysql4 of 5 draaien?

het commando: apt-get install mysql-server-4.1 deze geeft die output.

Debian versie: Linux version 2.6.8-3-686-smp (pbuilder@dl360-g3) (gcc version 3.3.5 (Debian 1:3.3.5-13)) #1 SMP Tue Dec 5 23:17:50 UTC 2006

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Misschien handig om ook even te vermelden welke Debian versie je draait.

En als je dat commando uitvoert is dan dit de enige output:
Debian versie: Linux version 2.6.8-3-686-smp (pbuilder@dl360-g3) (gcc version 3.3.5 (Debian 1:3.3.5-13)) #1 SMP Tue Dec 5 23:17:50 UTC 2006

Of krijg je nog meer output?

En kijk is wat hierin staat: /var/log/dpkg.log

Richard

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
Probeer je een mix te maken van Sarge en Etch? De combinatie van die kernels en gcc-4.1-base doet me denken van wel. Als dat zo is, probeer dan in zijn geheel over te gaan op Etch.

Welk pakket conflicteert trouwens met die kernels? Kun je die pakketjes eens één voor één proberen te installeren en dan kijken welke ervoor zorgt dat de kernels worden verwijderd?

edit:
Woei, 192% ge-edit :P

[ Voor 192% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-04-2008 12:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
@Richardboer

mijn antwoord in mijn vorige reply slaat op Herko_ter_horst.

Mijn debian versie vind je daaronder.

@Jaap-Jan

Hoe kan ik zeker weten dat ik Sarge en Etch door elkaar heen gebruik?

• jschot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:41:
Hoe kan ik zeker weten dat ik Sarge en Etch door elkaar heen gebruik?
Kijk in /etc/apt/sources.list of er zowel regels met sarge (aka oldstable) als regels met etch (of stable) staan.

Verwijderd

Topicstarter
@jschot

Hierbij mijn sources. ik heb een sarge source gebruikt.

#deb file:///cdrom/ sarge main
deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main
deb-src ftp://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main

deb http://security.debian.org/ stable/updates main

#deb http://packages.dotdeb.org stable all
#deb-src http://packages.dotdeb.org stable all

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
stable is een alias geworden voor etch, dus je hebt ooit Debian Sarge geïnstalleerd, waarschijnlijk op stable gelaten omdat dat er toen stond in je sources.list, maar nu Etch de nieuwe stable is geworden, gaat het mis. :)

In ieder geval, probeer eens met apt-get dist-upgrade om de boel naar etch te krijgen. Geheel op eigen risico uiteraard, maar het zou goed moeten gaan.

Daarna kun je gewoon mysql-server-5.0 installeren, want mysql-server-4.1 is op etch niets meer dan een dependency op mysql-server.5.0, zoals in je openingspost te zien is. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1