Toon posts:

Dynamisch subdomeinen aanmaken -> Welke host?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik ben op zoek naar een nieuwe host.
Bij mijn huidige host moet ik het aanmaken van subdomeinen aanvragen :s
Zij doen dit dan binnen 24 uur (waarschijnlijk) handmatig.
Heeft te maken met een server indeling neem ik aan?

Nu wil ik graag bij iedere nieuwe gebruiker (registratie) een persoonlijk subdomein automatisch laten aanmaken. Dit indien mogelijk via een PHP script.

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke host kan hieraan voldoen?
Ik geloof dat je hiervoor een aantal permissies nodig hebt op de server?

Graag een host met leuke tarieven en plesk omdat ik dit handig vind.

Alvast bedankt!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Leuke vraag, zonder te adverteren of te spammen antwoord geven wordt heel erg lastig zo :)
maar goed, ik heb nu voor 3 personen een account bij een "2 Euro pr maand" hoster die ex btw dus 24 Euro per jaar kost en daar maak je je eigen sub domeinen als je dat wilt en heb je genoeg ruimte en dataverkeer :) (Google maar eens op 2 euro per maand hosting)

Suc7

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12 16:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je mag toch gewoon zeggen waar jij het gedaan hebt? Dat is geen reclame hoor, gewoon een antwoord op de vraag :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
har0 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:25:
Leuke vraag, zonder te adverteren of te spammen antwoord geven wordt heel erg lastig zo :)
maar goed, ik heb nu voor 3 personen een account bij een "2 Euro pr maand" hoster die ex btw dus 24 Euro per jaar kost en daar maak je je eigen sub domeinen als je dat wilt en heb je genoeg ruimte en dataverkeer :) (Google maar eens op 2 euro per maand hosting)

Suc7
Volgens mij heb ik hem gevonden, in de titel moet het staan toch? :)
Fixed aantal subdomeinen: 3

Beetje weinig :D

Of is het een ander? Dat 2 euro concept wordt vaker gebruikt zie ik.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kun je niet gewoon een wildcard aan laten maken en een script maken die bekijkt op welk domein men binnen komt? (en vervolgens dynamisch naar een bepaalde pagina laten doorsturen)

I'm not as think as you stoned I am

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:58

Kettrick

Rantmeister!

Kan je dat niet beter oplossen in je applicatie, als je straks 10K gebruikers hebt wil je dat niet in de webserver config hebben.l

Verwijderd

Topicstarter
Het aanpassen van htacces. werkt niet, dit heb ik al geprobeerd.

Bij 10K gebruikers kun je beter je eigen server opzetten denk ik :)
Het is bedoelt om een concept uit te werken en klein te beginnen.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien kun je je verzoek dan beter aan je hoster voorleggen anders worden hier zometeen tig voorbeelden genoemd die niet uitvoerbaar zijn omdat je hoster er niet mee overweg kan.

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:39:
Misschien kun je je verzoek dan beter aan je hoster voorleggen anders worden hier zometeen tig voorbeelden genoemd die niet uitvoerbaar zijn omdat je hoster er niet mee overweg kan.
Mijn hoster zegt: 'Dit ondersteunen wij niet'.

Een uitgebreider antwoord krijg ik dan ook niet en ik wil ook graag switchen van host.
Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een andere :D

In mijn ogen wil ik wel dat het subdomeinen zijn, anders zit je nog met de 'mask' te stoeien.
Voorbeeldje:

sub1.domein.nl/mijnpagina.php
sub2.domein.nl/mijnpagina.php

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:43 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 14:33
Ik denk dat dat hosting2go is. Daar zit ik zelf ook. Die heeft plesk en je mag onbeperkt subdomeinen aanmaken. Ik weet niet of dat met scripting mogelijk is en of je dan meer rechten nodig hebt.
Dit is mijn eerste betaalde hosting dus ik kan niet heel goed vergelijken.
Nog een pluspunt vindt ik (maar dat is misschien altijd zo): Als je eenmaal 1 domein daar hebt kun je met je bestelcode iedere keer domeinen aan je account toevoegen zonder enige papieren te hoeven tekenen etc.

offtopic:
Je mag mensen toch wel goede tips geven ook al prijs je misschien een bedrijf aan?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het een .com domein is, registeer hem bij Godaddy (of soortgelijk) en neem een account bij Zoneedit. Dan krijg je 2 'eigen' dns-servers toegekent waar je alles en iedereen mag aanpassen in je domein. In america zijn 'simpele' dedicated servers best redelijk betaaldbaar (geen super PC's ofzo, maar voldoen best goed), die hebben hun eigen IP dus icm met eerste 2 heb je een compleet dynamisch pakket. Eenmaal groter en meer geld kan je overstappen op een co-located nederlandse ruimte.

Daarbij kan een beetje hoster met eigen plesk server dit helemaal zelf, zijn zelfs kant en klare scripts voor. Heb je dat niet, eventueel alles (*.domein.com) afvangen met een php script en doorsturen naar de juiste domein.com/~username.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2008 09:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Jogai schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:44:
Ik denk dat dat hosting2go is. Daar zit ik zelf ook. Die heeft plesk en je mag onbeperkt subdomeinen aanmaken. Ik weet niet of dat met scripting mogelijk is en of je dan meer rechten nodig hebt.
Dit is mijn eerste betaalde hosting dus ik kan niet heel goed vergelijken.
Nog een pluspunt vindt ik (maar dat is misschien altijd zo): Als je eenmaal 1 domein daar hebt kun je met je bestelcode iedere keer domeinen aan je account toevoegen zonder enige papieren te hoeven tekenen etc.

offtopic:
Je mag mensen toch wel goede tips geven ook al prijs je misschien een bedrijf aan?
Ik heb ze even gemaild en mijn vraag gesteld :)

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:47:
Heb je dat niet, eventueel alles (*.domein.com) afvangen met een php script en doorsturen naar de juiste domein.com/~username.
Hier heb ik ook aan gedacht, alleen verandert de URL dan.
Ik wil graag dat het subdomein ook blijft staan in de balk (mask evt).

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Gelukkig zei ik exact hetzelfde een paar posts ervoor maargoed... :/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eer gaat naar jou WooK :> Ik vermeldde het enkel als 'laatste' oplosing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Is het niet mogelijk om het op te lossen met een wildcard domein? Dus alles voor het domein, wordt doorgesluisd naar je website. En dan kan je zelf met bijv. PHP uitzoeken wat je moet tonen.
Dus *.domein.nl -> naar je website..

Dat kunnen vele aanbieden, zo ook ik ;-)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Een wildcard is het by-far het gemakkelijkste voor inderdaad, niet kloten met losse subdomeinen aanmaken.

Ook bij > 3 vind ik het niet alleen heel erg lelijk om verschillende subdomeinen aan te maken, het is ook nog 's verschikkelijk omslachtig en kost je VEEL meer werk om werkend te krijgen.

Edit:
Je hoeft niet door te sturen naar domein.nl/user of iets dergelijks.

Met php kan je ook bovenaan je script de naam van het subdomein invullen en dat overal gebruiken.

Ook kan je dan met een mysql_query wrapper oid automatisch die username erin zetten, genoeg keuze iig.

[ Voor 32% gewijzigd door SA007 op 16-04-2008 20:52 ]

Pagina: 1