Toon posts:

Externe harde schijf toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb al gezocht in GoT, maar ik kon het niet vinden:

Is het mogelijk om meerdere computers/laptops te koppelen aan één externe harde schijf d.m.v. een USB-hub? En dan zo dusdanig dat iedereen ook toegang heeft tot de schijf?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan dat niet. Dan zal je een NAS moeten kopen die via het netwerk te benaderen is. Andere mogelijkheid is om de USB schijf te delen op 1 van de computers en via het netwerk benaderen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals c70070540 al zegt kan dit niet. USB is een serieële verbinding. Er bestaan wel USB switches om bijvoorbeeld muis/toetsenbord op meerdere computers aan te sluiten. Ik heb geen idee of dat ook werkt met een (usb) harde schijf, wil het eigenlijk ook niet eens proberen. En als het al werkt dan is de toegang maar tot 1 pc tegelijk.
Veel simpeler is om een externe schijf met netwerk aansluiting te gebruiken. Als dit geen oplossing is dan zit er niets anders op om gewoon het usb draadje te wisselen.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 10:02
Ik heb een kabeltje die je met 2 aansluitingen in je computer kan duwen. De snelheid verdubbeld wel als je dat doet, maar ik durf het niet aan om het in 2 verschillende computers te proberen... :P

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jogai schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:59:
Ik heb een kabeltje die je met 2 aansluitingen in je computer kan duwen. De snelheid verdubbeld wel als je dat doet, maar ik durf het niet aan om het in 2 verschillende computers te proberen... :P
Doe dat inderdaad maar niet. Die tweede USB plug is meestal bedoeld voor het leveren van meer stroom dan 1 poort kan leveren, om het apparaat van voldoende stroom te voorzien.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het is wel mogelijk met een usb switch, maar die dingen zijn meestal even duur als een simpele nas (en onhandig -->). Ik zou gewoon kijken voor een mooie nas, bespaart je moeite en evt voor de toekomst voor nog meer pc`s/laptop`s :).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

rafler schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:53:
Het is wel mogelijk met een usb switch, maar die dingen zijn meestal even duur als een simpele nas (en onhandig -->). Ik zou gewoon kijken voor een mooie nas, bespaart je moeite en evt voor de toekomst voor nog meer pc`s/laptop`s :).
Heb je geen problemen met het juist afsluiten van het filesysteem op de ene pc en daarna op de andere pc? Je kan volgens mij echt niet twee pc's van hetzelfde filesysteem gebruikmaken op een gedeelde USB schijf die met twee USB kabeltjes aangesloten is op twee verschillende pc's. Als de switch een echte schakelaar bevat die de USB schijf aan de ene pc of de andere pc aansluit dan zou het kunnen, maar dan nog moet je daarmee uitkijken, netzoals het pardoes uittrekken van een USB stick als deze nog aan het kopieren is of andere schijfbewerkingen uitvoerd...

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Klopt daarom is een nas ook veel en veel beter.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Alleen al de kabeltjes zijn er niet op gemaakt om een male-male connectie te leveren, en dat heeft bovengenoemde redenen :)
Gewoon de drive sharen via het netwerk (SMB/FTP) kan natuurlijk altijd!
Pagina: 1