Ik moet voor mijn werk een VPN verbinding maken naar een klant.
Bij die klant hebben wij een installatie geinstalleerd met diverse PLC's en Touchpanels, deze hebben gewoon een eigen IP adres.
De klant heeft bij KPN diverse lijnen beschikbaar met ieder een eigen IP.
Mij is verteld dat ik het extern IP kan aanroepen en die is dan intern daar doorgemapt naar een ander IP waarmee ik dus de VPN verbinding tot stand moet brengen.
Hiervoor hebben we nog een Vigor Draytek 2900i router liggen die ook vpn verbindingen ondersteund als ik de handleiding mag geloven, en dus voldoende functionaliteit zou moeten bieden.
Hierbij wat info:
Extern IP adres wat wij moeten aanroepen: 194.151.7.195
Bovenstaand adres is volgens lokale ICT'er doorgemapt naar : 10.2.3.52
De PLC's en touchpanel zitten in de 192.168.20.*** reeks.
Wat we dus hebben geprobeerd is de vigor router als ip gegeven 10.2.3.52 en een vpn ingesteld in de router (dial in,teleworker vpn)
Maar zonder succes.
Wat is nou exact de vraag:
Hoe moet ik de vpn verbinding instellen,
En kan ik dan direct vanaf kantoor de plc's bereiken, het ip bereik van kantoor is wel gelijk aan die van de plc's etc.
Bij die klant hebben wij een installatie geinstalleerd met diverse PLC's en Touchpanels, deze hebben gewoon een eigen IP adres.
De klant heeft bij KPN diverse lijnen beschikbaar met ieder een eigen IP.
Mij is verteld dat ik het extern IP kan aanroepen en die is dan intern daar doorgemapt naar een ander IP waarmee ik dus de VPN verbinding tot stand moet brengen.
Hiervoor hebben we nog een Vigor Draytek 2900i router liggen die ook vpn verbindingen ondersteund als ik de handleiding mag geloven, en dus voldoende functionaliteit zou moeten bieden.
Hierbij wat info:
Extern IP adres wat wij moeten aanroepen: 194.151.7.195
Bovenstaand adres is volgens lokale ICT'er doorgemapt naar : 10.2.3.52
De PLC's en touchpanel zitten in de 192.168.20.*** reeks.
Wat we dus hebben geprobeerd is de vigor router als ip gegeven 10.2.3.52 en een vpn ingesteld in de router (dial in,teleworker vpn)
Maar zonder succes.
Wat is nou exact de vraag:
Hoe moet ik de vpn verbinding instellen,
En kan ik dan direct vanaf kantoor de plc's bereiken, het ip bereik van kantoor is wel gelijk aan die van de plc's etc.
The one you cant see...