Van de week deed ik in de garage mijn tl balk aan (18Watt) en meteen een knal, rook en schrik. Dus meteen alles uit, en het ding van het dak afgehaald.
De condensator bleek uitgefikt, maar die dingen kan ik nergens los krijgen, en een los armatuurtje kost ook eigenlijk geen drol, maar toch vraag ik me af of ik hem kan fixen;

De condensator zit parallel op de 220v ingang. Volgens mij zou ie ook weg mogen, omdat het alleen voor de correctie van blindvermogen is? Gaat dat dan ergens ten koste van? (lichtopbrengst, stroomverbruik, of knippert ie dan als de ziekte?)
De condensator bleek uitgefikt, maar die dingen kan ik nergens los krijgen, en een los armatuurtje kost ook eigenlijk geen drol, maar toch vraag ik me af of ik hem kan fixen;
De condensator zit parallel op de 220v ingang. Volgens mij zou ie ook weg mogen, omdat het alleen voor de correctie van blindvermogen is? Gaat dat dan ergens ten koste van? (lichtopbrengst, stroomverbruik, of knippert ie dan als de ziekte?)
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 19-09-2012 22:22 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Ik zal hem idd eens weghalen en dan aansluiten. Morgen dan. Knutselen na middernacht gaat hier meestal fout.