ReiserFS ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Heeft iemand Reiserfs al (uitgebreid) geprobeerd op een server?

Ik ben aan het overwegen om het te gaan gebruiken voor een server.
Heb het thuis al een beetje uitgeprobeerd (kernel 2.4.1), en alles lijkt lekker te werken.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Ik weet van 3 servers dat ze draaien op ReiserFS. Nooit problemen. Stroomuitval komt regelmatig voor in het huis waar ik woon ;), dus het is handig dat de server er tegen kan. Overigens draaien ze wel op 2.2.17 met reiser iets.5 in plaats van iets.6. Maar dat zal niet uitmaken.

• wouzer
  • Niet online
Ik heb kernel 2.4.1 geprobeerd met reiserfs, leek allemaal aokay te gaan. Lekker snel filesysteempje hoor.

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
SourceForge draait deels op ReiserFS. Thuis werkt 't ook prima trouwens, en het is handig dat het in de nieuwe kernels (2.4.1+) zit.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Reiserfs is een top-uitvinding, heb er inmiddels m'n thuispc en een server op draaien. Let wel even op: in de 2.4 kernels zit een klein bugje in reiserfs waardoor je "gaten" kunt krijgen in je bestanden (zegmaar willekeurige stukken met alleen maar nullen).

In de reiserfs-patches voor 2.2 zit die bug niet, en op linux-kernel is net een patch gepost die het probleem op zou moeten lossen. Waarschijnlijk komt die binnenkort wel in een van de ac-kernels, en in 2.4.2

• QuarK
  • Laatst online: 09-07 21:48
Mmm bugje eh?
Nog niet gemerkt dat files corrupt raken..
weet je toevallig ook waardoor dat komt? :P

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
ik heb hier 2.4.1 en ik wil ook ReiserFS meebakken. Maar helaasch blijft het 'unclickable' als ik 'make xconfig' doe. Iemand een tip? Op www.reiserfs.com staat er niks over.

tenks

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
experimentele modules aanzetten (standard practice :)) helpt misschien

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Bedankt!
Pagina: 1