Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

e-mail ineens 'bedolven' onder spam e.d.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:17
Sinds vandaag al meer dan 40 berichten gekregen van 'Mail Delivery System' met een onzinnige tekst zoals Delivery unsuccessful: Mailbox has exceeded the limit of The following addresses had permanent fatal errors, soms met wat attachements.

Normaal krijg ik enkele berichten per dag, dus dit is een enorme toename.

Zijn de spammers vandaag wat hyper ... of is er wat anders aan de hand? Wie heeft dit ook sinds vandaag?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Heb het toevallig vandaag ook op 1 e-mail adres. Mijn e-mail adres wordt als afzender gebruikt in een spam run.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, shit happens. Op een gegeven moment wordt je zelf de "afzender" van spam. Gebeurt me gemiddeld een keer per half jaar. Weinig aan te doen (anders dan de boel blocken met een goed spamfilter).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
kan ook zijn dat je je ergens aangemeld heb die je mail adres doorverkope ;)

How are you doing?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoals F_J_K zegt: gebeurt vaker, niet alleen bij jou ;) Vooral als je een eigen domein naam met een catch-all adres hebt loop je risico om ettelijke tienduizenden van zulke berichten binnen te krijgen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• honey
Bedankt allemaal. Gelukkig is het redelijk onschuldig. Ik gebruik meerdere e-mail adressen en heb ook een domeinnaam, dus dat geeft al een groter risico. Zal eens zien wat ik kan doen.

... even een update, ze zijn allemaal op 1 e-mail adres, helaas net eentje die ik niet kan missen :(

Klote spammers, maar goed. Vandaag alweer 64 ontvangen. Zou mooi zijn dat versturen 0.01 eurocent gaat kosten, dan is het zo over.

[ Voor 39% gewijzigd door honey op 15-04-2008 19:17 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
honey schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:21:
Bedankt allemaal. Gelukkig is het redelijk onschuldig. Ik gebruik meerdere e-mail adressen en heb ook een domeinnaam, dus dat geeft al een groter risico. Zal eens zien wat ik kan doen.

... even een update, ze zijn allemaal op 1 e-mail adres, helaas net eentje die ik niet kan missen :(

Klote spammers, maar goed. Vandaag alweer 64 ontvangen. Zou mooi zijn dat versturen 0.01 eurocent gaat kosten, dan is het zo over.
Gewoon een spamfilter erover ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Nee, die zijn NDR's, die worden door een spamfilter niet tegengehouden. Gewoon even uitzitten dus, meestal stopt het vrij snel weer.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens, maar meestal zijn dat er 2000-3000. Is inderdaad weinig aan te doen behalve uitzitten. Shit happens.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Jiriki schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:30:
Nee, die zijn NDR's, die worden door een spamfilter niet tegengehouden. Gewoon even uitzitten dus, meestal stopt het vrij snel weer.
En ook dat is niet helemaal waar. Een NDR kan (vaak) ook op spam gechecked worden, gezien NDR spam de laatste "rage" is onder spammers :)
GFI MailEssentials iig wel: http://kbase.gfi.com/showarticle.asp?id=KBID003322

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 29-11 09:32
Hier gebeurt het ook af en toe. Gewoon laten gaan. Heb al wel een hele tijd geleden de catch all uitgezet. Scheelt soms ook nog wel.

• honey
MADG0BLIN schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:45:
Hier gebeurt het ook af en toe. Gewoon laten gaan. Heb al wel een hele tijd geleden de catch all uitgezet. Scheelt soms ook nog wel.
Catch all altijd al uit. Jammer dat het op mijn belangrijkste e-mail is.

Een goede methode, maar helaas niet altijd consequent gedaan door mij, is bij elke website waar je een e-mail achterlaat een unieke e-mail gebruiken. Dus hier zou het got@domein.nl zijn. Je kunt dan gemakkelijker zien waar je spam vandaan komt en... het veranderen in een ander zoals got2@domein.nl

Zal het uitzitten. Bedankt allemaal.

• Lumics
  • Laatst online: 29-11 22:23
stftweaker schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:09:
kan ook zijn dat je je ergens aangemeld heb die je mail adres doorverkope ;)
Qua zinsbouw schort er het één en ander aan deze zin. Aah.. ik zie het al, 1988!

OT:

Ik heb ook al een mailadresje moeten dumpen wegens dit soort praktijken. Erg jammer.

[ Voor 43% gewijzigd door Lumics op 16-04-2008 12:58 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Crusader

Arc Nature

En ik maar denken dat het te maken had met de upgrade van Exchange 2003 naar 2007 en dat ik een filter vergeten was ofzo...
Crusader in "\[Exch2K7} Zeer veel NDR's vanwege spoofi..."

Is het bij jou overigens net zo erg als hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.arc-nature.nl/files/ndrs.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 18-04-2008 18:30 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• honey
Bij mij was het net zo erg, maar ik heb nu een spamfilter aangezet bij mijn hosting op deze e-mail, en nu nog maar 1-5 berichten per dag (en alle e-mails totaal een stuk of 10/dag). Het spamfilter stond niet aan, vergeten na mijn verhuizing 4 maanden geleden. Waarom het nu ineens zo erg werd?

Als ik zo kijk bij de spambox van Xs4All, dan worden er gruwelijk veel berichten tegengehouden. Als ze spam eens zouden oplossen, volgens mij wordt het Internet 80% minder belast (natte vinger).

Ik ben een sterke voorstanden van een hele kleine betaling per verzonden e-mail, zeg maar 0.01 eurocent. Dit is voor elke particulier of bedrijf op te brengen, maar maakt spammen een stuk minder interessant.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bij mij is het inmiddels gestabiliseerd tot hooguit tien berichten per uur en het lijkt nog verder af te nemen. Was blijkbaar een (hopelijk) eenmalige spamrun vanuit mijn smtp adres.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

honey schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:31:
Bij mij was het net zo erg, maar ik heb nu een spamfilter aangezet bij mijn hosting op deze e-mail, en nu nog maar 1-5 berichten per dag (en alle e-mails totaal een stuk of 10/dag). Het spamfilter stond niet aan, vergeten na mijn verhuizing 4 maanden geleden. Waarom het nu ineens zo erg werd?

Als ik zo kijk bij de spambox van Xs4All, dan worden er gruwelijk veel berichten tegengehouden. Als ze spam eens zouden oplossen, volgens mij wordt het Internet 80% minder belast (natte vinger).

Ik ben een sterke voorstanden van een hele kleine betaling per verzonden e-mail, zeg maar 0.01 eurocent. Dit is voor elke particulier of bedrijf op te brengen, maar maakt spammen een stuk minder interessant.
lol, 0,01 cent per bericht. Ik denk dat je daarmee niet de spammers mee krijgt, maar eerder de mensen die slachtoffer zijn geworden door een trojan ( die dus gebruikt voor botnets ) geïnfecteerd zijn.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wie is er met € 0,01 uiteindelijk het slachtoffer van spam? De consument of de spammers?
Wat mij betreft voldoen de huidige antispam maatregelen nog prima. Wel jammer dat spammers ook niet stilzitten en steeds hardnekkiger worden.
En aan wie zou die ene cent betaald moeten worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 19-04-2008 10:12 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Crusader schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:11:
Wie is er met € 0,01 uiteindelijk het slachtoffer van spam? De consument of de spammers?
Wat mij betreft voldoen de huidige antispam maatregelen nog prima. Wel jammer dat spammers ook niet stilzitten en steeds hardnekkiger worden.
En aan wie zou die ene cent betaald moeten worden?
Die cent gaat dus naar de belasting.
Maar wat nou je bent een non profit organisatie die een Legale nieuwsbrief rondstuurt waar mensen zich voor hebben aangemeld.
Stuurt 1x per week email aan 1 Miljoen mensen.
Dus 1.000.000.000 x 0.01 = 10.000 Euro per week.
Dus dan moet je sowieso 40K in de maand hebben voor het versturen van mails ?
Vind ik een beetje absurd.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Maken jullie trouwens gebruik van SPF ?

In het algemeen denk ik dat het nog wel even duurt voordat spam de wereld uit is. Ze zullen eerst het protocol eens goed onder handen moeten nemen.
Daarnaast ligt er ook een groot probleem bij de ontvangers. Zo lang er mensen zijn die ingaan op dit soort mailtjes blijven de bedrijven verdienen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

nIghtorius schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:23:
[...]

lol, 0,01 cent per bericht. Ik denk dat je daarmee niet de spammers mee krijgt, maar eerder de mensen die slachtoffer zijn geworden door een trojan ( die dus gebruikt voor botnets ) geïnfecteerd zijn.
Zo leren ze hun pc tenminste beschermen. Als ze ineens een rekening van een paar 100€ in de bus krijgen gaan ze wel nadenken.
Al kan je dat ook nog tegenhouden middels een fatsoenlijke spam firewall. Ik laat onze Barracuda per definitie alle hosts blokkeren die consumenten zijn (dus alles met ppp, adsl, dialup,.... als hostname). Dat houdt al veel tegen.

NDR's kan je dan weer minder tegen doen. Als ik me niet vergis mag je die niet blokkeren volgens de RFC's, wel controleren of er spam in staat natuurlijk.
Maar in het geval van echte NDR's sta je machteloos. Zo hebben we het ook eens gehad @work. Blijkbaar iemand die mijn adres als afzendadresg gebruikte om te spammen, die NDR's komen dan natuurlijk allemaal in je eigen mailbox terecht terwijl je er helemaal niks mee te maken hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 19-04-2008 12:05 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Crusader

Crusader

Arc Nature

lier schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:28:
Maken jullie trouwens gebruik van SPF ?
Ik heb het aanstaan maar merk er weinig van. Wordt niet veel gebruikt.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik zou voortaan voor al je registratie doeleinden een nietszeggende hotmail adres gebruiken en je persoonlijke (vaste) email enkel gebruiken bij mensen die je kent of naar adressen waarvan je 100% zeker bent dat het geen spam oplevert. De beste spamfilter, dan ben je nog altijd zelf :)

Mijn YouTube Channel

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Snowwie schreef op zondag 20 april 2008 @ 07:48:
Ik zou voortaan voor al je registratie doeleinden een nietszeggende hotmail adres gebruiken en je persoonlijke (vaste) email enkel gebruiken bij mensen die je kent of naar adressen waarvan je 100% zeker bent dat het geen spam oplevert. De beste spamfilter, dan ben je nog altijd zelf :)
Klopt, ik heb ook aparte email adressen voor dat soort doeleinden en weet je, daarop ontvang ik vrijwel geen spam :?
Het zijn juist de vrienden die aardig willen zijn en jouw adres opgeven op sites als kaartenhuis.nl, hallmark.nl etc. En hoppa... daar gaat je email adres dat je zo graag "geheim" wilde houden.
Uiteindelijk doe je er niks aan.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Crusader schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:18:
Uiteindelijk doe je er niks aan.
Behalve je 'beste vrienden' aan de hoogste boom hangen. Maar ik ken dat, dan krijg je van die mailtjes:
"Jouw vriend X is op deze site geweest en wil jou ook laten meeprofiteren, win nu, win direct!!" (win nop!).
Dan is het erg lullig als je mensen in je vriendenkring hebt die de gevaren van het internet niet zien.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1