[Epson DX3850] scanner drivers

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Mijn probleem is het volgende:

ik heb een Epson Stylus DX3850 printer / scanner in één. Als ik nu wil scannen lukt me dat niet. De CD die ooit bij de printer zat kan ik in geen velden of wegen meer vinden, en als ik op de Epson pagina kijk wordt er voor mijn printer / scanner geen driver aangeboden.

Andere sites geven enkel drivers voor Windows systemen, of bieden drivers aan die het printen wel ondersteunen maar niet het scannen, waar het mij (momenteel) voornamelijk om te doen is.
Nu had ik wel begrepen dat de meeste drivers voorgeinstalleerd zitten op Leopard, maar hoe krijg ik daarmee, of door middel van een gedownloade driver mijn scanner weer aan de praat?

Had VueScan al geprobeerd, maar omdat dat slechts een trial versie is, zit je met $-tekens in de scan en ik voel er niet zo veel voor om dit te gaan kopen.

• TimmieN
vrijdagavondschopje het weekend in....

[ Voor 84% gewijzigd door TimmieN op 24-04-2008 10:48 ]

• TimmieN
Is er nou echt niemand die me hier mee kan helpen? |:(

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De printer doet het begrijp ik? Dan gaat het dus om de scanner. Heb je bijvoorbeeld versie 2.77 van het scannerpakket van EPSON al geprobeerd? Verder is het altijd mogelijk om een een mail of telefoontje te besteden aan de supportafdeling van Epson

• TimmieN
Het gaat idd. om de scanner. Wat bedoel je met "versie 2.77 van het scannerpakket"? Zal er ook nog maar een mailtje uitgooien naar Epson, alleen had ik al op diverse sites begrepen dat dat niet zo veel schijnt op te leveren. Maar wie niet waagt....

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook die printer ook. Scannen lukt zeker met de bijgeleverde software. Ik zal vanavond even voor je kijken.

• TimmieN
Dat zou super zijn!

• TimmieN
Heb net een support-chat met Epson gehad, en volgens de medewerker daar zijn er geen drivers voor uitgebracht. Hij verwees me wel nog naar Gimp-print maar volgens mij zijn dit alleen maar print drivers en geen scanner drivers. Terwijl ik hier specifiek naar gevraagd had. Toen ik dit vroeg zei hij alleen maar "dat kan kloppen" 8)7

Dus hopelijk komt er hier nog iemand met een oplossing. Het is toch ook weer niet zo'n exotisch apparaat, toch?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Kijk is naar SANE...heeft bij mij ook nog wel is geholpen :)

http://www.ellert.se/twain-sane/

• TimmieN
peddro schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:43:
Kijk is naar SANE...heeft bij mij ook nog wel is geholpen :)

http://www.ellert.se/twain-sane/
Bedankt! Maar klopt het dat ik dit dan alleen via de terminal kan doen? Ben daar toch wat terughoudend mee en heb dan liever een wat duidelijkere interface

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TimmieN schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:20:
Het gaat idd. om de scanner. Wat bedoel je met "versie 2.77 van het scannerpakket"? ...
Gewoon de drivers van Epson voor (veel) van zijn scanners. Je kunt proberen een van de:

ftp://ftp.epson.com/drivers/ en dan de dmg-bestanden (epson12010.dmg is b.v. v3.02A)

Je kunt beginnen met de recentste of kijken wat een andere plausibele datum zou kunnen zijn als je het vegelijkt met de versie/datum van de windows-drivers

• TimmieN
Bedankt zal er naar gaan kijken.

Verwijderd

Is het al gelukt? of moet ik nog kijken?

• TimmieN
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:14:
Is het al gelukt? of moet ik nog kijken?
Als je zou willen kijken, gráág!

Ben nog niet thuis geweest om m'n Mac aan de Epson te hangen, en meerdere oplossingen zijn nooit weg wat mij betreft.Dan kan ik tenminste rustig kijken wat (het beste) werkt.

• TimmieN
Heb het net geprobeerd met de drivers voor de DX4000, maar die geeft de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding1.png

Dus checky, ik hou me aanbevolen voor wel compatible drivers!

Verwijderd

ok, ik heb even gekeken, ik heb toch net een ander model, maar dat mag m.i. niet zo heel veel uitmaken. Ik ben wat later thuis vanavond, maar ik zal rond 22:00 de resultaten melden ;-)

• TimmieN
^^ Fijn!

Verwijderd

Nou breekt m'n klomp, heb ik alles werkend.... maar even geuninstalled om te kijken hoe ik het ook al weer gefixed had, krijg ik um niet meer aan de praat (scan-gedeelte, printen lukt prima..)

Gelukkig scan ik eigenlijk nooit iets.... maar goed, ben dus nu ook aan het prutsen... :-(

• TimmieN
Vreemd zeg, dus eerst deed 'ie het wel? Sorry dan in dat geval voor het ongemak, maar wel bedankt voor de moeite!

• TimmieN
Nog steeds geen oplossing gevonden, jammergenoeg!

@ checky: ben jij er nog wijs uit geworden verder? Zo ja, zou je me dat ajb willen laten weten?

• TimmieN
Zo, even een flinke schop het weekend in!

• TimmieN
Is er verder _echt_ niemand die hier iets zinnigs over te melden heeft?

Verwijderd

TimmieN schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:42:
Is er verder _echt_ niemand die hier iets zinnigs over te melden heeft?
zelfde probleem hier...volgende pagina bracht de oplossing: http://weblog.den-beire.be/2006/11/28/asjemenou/

samengevat: ga naar apparatenbeheer, zet de scanner aan, ga naar de scanner in de lijst en klik op "stuurprogramma bijwerken". en klaar ben je.

Blijkbaar installeert de standaard epson software een stuk corrupte software/driver waardoor het niet werkt.

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-02 13:48
sorry niet goed gelezen...

[ Voor 81% gewijzigd door juulie19 op 31-08-2008 12:49 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:45:
[...]

zelfde probleem hier...volgende pagina bracht de oplossing: http://weblog.den-beire.be/2006/11/28/asjemenou/

samengevat: ga naar apparatenbeheer, zet de scanner aan, ga naar de scanner in de lijst en klik op "stuurprogramma bijwerken". en klaar ben je.

Blijkbaar installeert de standaard epson software een stuk corrupte software/driver waardoor het niet werkt.
We zitten hier in Apple talk ;)

• TimmieN
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:45:
[...]

Aloys schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:21:
[...]

@JackdeRuiter; toch bedankt voor het meedenken!!

Het probleem bestaat nog steeds. Is er nog iemand met een briljante oplossing? Ik houd me aanbevolen.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mischien niet briljant maar de moeite om te proberen;

http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#epson
hier wordt wel de Stylus CX3700 / CX3800 / DX3800 ondersteund. Misschien deze software toch even testen. Voglens mij heeft dit progje zijn eigen drivers ?
Demoversie is te downloaden van de site http://www.hamrick.com/

• TimmieN
Thanks! Vuescan ken ik idd. wel, maar om nou $39,95 op te hoesten voor een progje dat ik niet dagelijks zal gebruiken gaat mij toch echt een beetje te ver; voor dat geld kan je al weer bijna een nieuw apparaat kopen....
Heb de demoversie wel geprobeerd, maar dan krijg je er de hele tijd een watermerk doorheen. Niet echt bruikbaar op die manier.

Verwijderd

Aloys schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:21:
[...]

geen idee hoe dat op een appel moet...als ik de error zo zie, dan was die precies gelijk als op een xp systeem. Dat werd veroorzaakt door een foutief geinstalleerde driver door de setup van Epson zelf te runnen. Handmatige installatie van de driver, deed wonderen. Misschien helpt het je verder.
Pagina: 1