Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C# - Crystal Reports] genereren van pdf in batch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een applicatie geschreven waarbij je door het klikken op een button een Crystal Report kunt genereren. Na het klikken op deze button dient er echter nog een parameter opgegeven te worden. In mijn geval is dit een datum.

Op basis van dezelfde parameter dien ik zo 9 crystal reports te genereren, op te slaan als .pdf en eventueel deze .pdf's te printen.

Momenteel ben ik op zoek naar informatie zodat ik deze handeling (9 verschillende buttons klikken) kan vereenvoudigen.

En wel op volgende manier:
Gebruiker klikt op button en moet éénmalig een datum meegegeven, vervolgens worden er 9 verschillende crystal reports gemaakt met dezelfde parameter en automatisch opgeslaan als .pdf op een specifieke locatie.

Heeft er iemand hier ervaring mee of kan er iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Mvg

GV

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Crystal Reports ondersteund gewoon exporteren naar pdf, dus wat is precies het probleem?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:23:
Crystal Reports ondersteund gewoon exporteren naar pdf, dus wat is precies het probleem?
Het in batch genereren van 9 verschillende reports die alle 9 éénzelfde parameter moeten meekrijgen en vervolgens dit alles in batch opslaan als .pdf

Verwijderd

Ik denk dat je toch echt iets duidelijker moet zijn.
Als je 9 functies binnen je applicatie wilt aanroepen (dat nu gebeurt door 9 verschillende knoppen in te drukken), zul je toch echt die 9 functies binnen je code moeten aanroepen.
Om een nettere oplossing te bedenken hebben we toch iets meer van de structuur van je applicatie nodig.

Het ruikt trouwens naar een algemeen programmeerprobleem, heeft niets met genereren van pdf te maken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Euhm, ik zie het probleem niet ?
Schrijf alle nodige code in de eventhandler van de buttonclick, ipv die code achter verschillende eventhandlers te steken ? :?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:47:
Euhm, ik zie het probleem niet ?
Schrijf alle nodige code in de eventhandler van de buttonclick, ipv die code achter verschillende eventhandlers te steken ? :?
Het probleem is dat er nu achter een button een crystal report viewer geladen wordt en dat je dan een scherm krijgt waarin je het report ziet, wat je vervolgens kunt afdrukken of bvb opslaan als pdf.

wat ik wil is een job submitten dat het report maakt ahv een parameter en vervolgens opslaat als pdf. maar met de crystal report viewer gaat dat niet en ik vroeg me af welke werkwijze ik wel moet hanteren.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Kijk misschien eens in de knowledge base / help van Crystal Reports ?
Bekijk welke methods je allemaal hebt; je bent zowiezo niet gebonden aan die preview.

https://fgheysels.github.io/

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Check de ReportDocument class eens, met name de Load en Export methodes.

rtfm eigenlijk

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 22:35
Heb je niet iets als een parameters property, heb je iig wel bij SQL reports. dan kan je daar je datum aan meegeven.
Pagina: 1