Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Geachte medetweakers,

Ik zit met een probleem. Ik ging eind vorig jaar van baan veranderen. Mijn contract bij werkgever A liep eind november af, en bij mijn nieuwe baan (werkgever C) kon ik pas 3 januari beginnen. Ik heb toen een maand bij een ander bedrijf (werkgever B) gewerkt. Nu kreeg ik laatst een brief van werkgever B waar in stond dat ik een bedrag van 54 euro salaris teveel had ontvangen, en dat dat terug geboekt moet worden, omdat het salaris voor de hele maand was overgemaakt terwijl ik 2 dagen voor het eind had opgezegd.

Nu heb ik mijn salaris strook nagekeken, en daaruit blijkt dat ik door de koopavonden die ik heb gewerkt wel degelijk aan mijn uren ben gekomen. Ik heb toen in een brief verzocht om een uitdraai van de door hun geregistreerde uren omdat het volgens mij niet klopte.

Daarna heb ik er een tijdje niks van gehoord. Tot vanavond, toen kreeg ik een mailtje, waarin stond dat het bedrag inmiddels was opgelopen tot 116,34. Ik heb gereageerd op het mailtje, en daarin gezegd dat ik al per brief een verzoek had gedaan tot het versturen van een overzicht van de urenregistratie.

Mail terug gehad met het bericht dat deze brief niet ontvangen is en dat ik het bedrag voor 17 april 12 uur moet hebben overgemaakt, omdat anders wordt overgegaan tot incasso.

Ik heb een mail terug gestuurd met daarin het bericht dat ik hun nogmaals de brief zal sturen waarin ik verzoek om het opsturen van het uren overzicht, en meldt daarbij dat ik niet tot betaling over ga voordat ik het overzicht heb. En vraag daarbij om, wanneer ze overgaan tot incasso, ze mij daar over berichten, met de naam van het incasso bureau, het dossier nummer, en de naam van de contactpersoon zodat ik een bezwaar kan indienen.

Nu gaat het natuurlijk maar om vijftig euro maar ik vind het niet leuk om zo behandeld te worden en volgens mij sta ik in mijn recht. Maar ik kan nooit bewijzen dat ik wel genoeg uren heb gewerkt.

Mijn vragen zijn nu:

- Sta ik uberhaupt in mijn recht?
- Is hun administratie voldoende bewijs voor hun om een betaling af te dwingen?
- Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven?

Bij vragen of onduidelijkheden laat even een bericht achter dan pas ik het aan.

--EDIT--
Ik ben nog vergeten te vertellen dat ze een factuur hebben aangemaakt zonder artikelnummer en met als productnaam teveel salaris ontvangen en dan het bedrag. Kunnen ze dit zomaar doen? Voor een factuur moet je toch een overeenkomst hebben of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door Erkel op 14-04-2008 21:51 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Verwijderd

Heb je je eigen urenadministratie niet?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Zij moeten je inderdaad aan kunnen tonen wat je wel en niet gewerkt hebt. Zij willen immers hun geld terug. Mocht je weten dat ze gelijk hebben, zou ik gewoon betalen. Vroeg of laat trek je toch aan het kortste eind. Weet je dat ze geen gelijk hebben, brief sturen waarin je vraagt om de specificatie. Vergeet dit niet aangetekend te doen (Verzekerd, met handtekening retour, kost je een paar euro). Want anders zeggen ze weer dat ie niet aangekomen is (Hoe groot is die kans tegenwoordig 8)7 )...

• Erkel
Nou ik heb wel bijgehouden welke dagen ik gewerkt heb en hoeveel, maar ik zie het een beetje zo: ik kan het netzogoed uit mijn duim gezogen hebben, omdat er niks van bewijs aan vast zit. Dus het is mijn woord tegen dat van hun.

• Erkel
weebl schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:45:
Zij moeten je inderdaad aan kunnen tonen wat je wel en niet gewerkt hebt. Zij willen immers hun geld terug.
Ja maar hoe kunnen zij dat aantonen en hoe kan ik dat weerleggen? Daar gaat het me een beetje om.

Verwijderd

Ik moest altijd mijn urenregistratie elke week mailen. Werkt goed .. want dan hebben ze het ook bij hen bekend. En dat is moeilijk te ontkennen want daar zit een check achter.

En wbt aangetekend versturen: dan komt het aan .. en raken ze het intern kwijt. En dan zeggen ze nog zonder met hun ogen te knipperen dat het kwijt is. Niet dat het niet is aangekomen .. maar dat het kwijt is. En vervolgens vinden ze dat nog steeds keihard niet hun probleem!

Edit: niet dubbelposten! Gebruik de editknop van het forum!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 21:51 ]

• Erkel
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:50:
En wbt aangetekend versturen: dan komt het aan .. en raken ze het intern kwijt. En dan zeggen ze nog zonder met hun ogen te knipperen dat het kwijt is. Niet dat het niet is aangekomen .. maar dat het kwijt is. En vervolgens vinden ze dat nog steeds keihard niet hun probleem!
Dat kan wel zo zijn maar door het aangetekend te versturen leg ik het probleem aan hun kant. Zeker als het aan een persoon is gericht. Dan moet deze persoon er voor tekenen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17

Lordy79

Vastberaden

Erkel schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:39:Mijn vragen zijn nu:

- Sta ik uberhaupt in mijn recht?
Het is jouw woord tegen het hunne. Jij hebt om informatie gevraagd en ik zou ervoor zorgen dat je kunt bewijzen dat je om informatie hebt gevraagd.
- Is hun administratie voldoende bewijs voor hun om een betaling af te dwingen?
Nogmaals, dat is jouw woord tegen het hunne. Laten ze eerst maar eens met die informatie komen en als daaruit blijkt dat zij gelijk hebben en jij denkt dat hun informatie niet klopt, dan wordt het een lastig verhaal. Het staat voor hun in ieder geval niet sterk dat ze die informatie pas na lang aandringen verstrekken dus zie punt 1: zorg ervoor dat jij kunt aantonen dat je je best hebt gedaan om het probleem op te lossen en dat je dus kunt aantonen dat je de zaken niet hebt genegeerd.
- Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven?
Bij deze ;)
Wat ik niet begrijp:

- hoe kan het opgelopen zijn naar 116 euro? Dat is een toename van meer dan 100% !! Je hebt daar toch maar 1 maand gewerkt dus slechts 1 maand lang misschien 52 euro teveel ontvangen ?

- betreft je edit: een factuur sturen voor teveel salaris ontvangen slaat helemaal nergens op. Ze moeten je SOWIESO een nieuwe loonstrook sturen, of een correctieloonstrook over dezelfde periode, met het (naar hun mening) juiste aantal uren. Doordat je namelijk teveel salaris hebt gekregen heb je ook teveel belasting betaald en dat moeten ze ook verrekenen.

- Bij gezeur kun je ook voorstellen om te schikken en 50-50 te doen. Dan betaal je dus 26 euro terug. Maar ik zou sowieso een nieuwe loonstrook eisen omdat je anders misschien zelfs nog gezeik krijgt met de belastingdienst.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Erkel schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:01:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar door het aangetekend te versturen leg ik het probleem aan hun kant. Zeker als het aan een persoon is gericht. Dan moet deze persoon er voor tekenen.
Precies. Gewoon aangetekend sturen met bericht van ontvangst retour. Dat kost 1 euro meer maar dan heb je wel een papiertje met handtekening. Maar goed, dan maak je wel veel kosten.... Ik zou persoonlijk langsgaan met je brief in tweevoud. Deze persoonlijk afgeven en een handtekening voor ontvangst verlangen op het 2e exemplaar.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

ipv mailen en brieven schrijven zou ik gewoon eens bellen.
Vaak is bellen (of beter nog persoonlijk langsgaan) de effectiefste manier om je urenbriefje te krijgen.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

Probleem 1 heb je al. Zij kunnen de belasting over 2007 volgens mij niet meer terughalen dus die rekenen ze alvast door aan jou en dat moet je dan zelf weer bij de belasting opgeven om het terug te krijgen.
Rare manier van de zaak afhandelen... Jou een factuur sturen? Alsof je een product bij hun hebt gekocht?
Verder simpelweg niks betalen of uitspraken doen zolang je geen specificatie hebt. Zolang ze die niet sturen hebben ze geen poot om op te staan. Kunnen ze net zo goed roepen dat je 2 weken teveel hebt gekregen.
Bewaar heel goed de bewijzen van die 54 euro en toen ineens 116 euro... Hiermee kun je eigenlijk al aantonen dat ze maar wat aankloten met hun administratie en je toch erge twijfels hebt of het allemaal wel klopt en of ze JOU niet te weinig hebben uitbetaald. Ik bedoel je kan het ook omdraaien.
Wtf... Wat is dat voor tent?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:34

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik zou me er niet al te veel van aan trekken, om de volgende redenen:
  • Bedrijf maakt de fout, maar wil geen specificatie van uren opgeven
  • Bedrijf geeft aan dat het te betalen bedrag al meer dan verdubbeld is
  • Bedrijf verstuurd facturen, wat niets te maken heeft met salaris, werknemers versturen toch ook geen facturen naar hun werkgever
  • Bedrijf dreigt direct met een incasso-procedure
Ik zou, om goede wil te tonen, een briefje terug sturen dat je niet van gediend bent van dergelijk intimiderend gedrag, en zeker niet van een (oud)werkgever, dat je het jammer vindt dat ze niet met de gevraagde gegevens komen en dat je eventuele procedures met vertrouwen tegemoet ziet.

Waarom? Omdat het kan!!

• Erkel
De verdubbeling van de kosten komt omdat ik de zogenaamde factuur niet betaald heb. Das misschien mijn fout of niet netjes van mijn kant, maar ik was nog steeds in afwachting van de reactie op mijn brief. Ik ga zoals hierboven aangegeven een nieuwe loonstrook opvragen.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja duuuuh.... Factuur niet betaald en ineens verdubbelen? Je staat in je goed recht! Je hebt gereageerd en gevraagd om duidelijk bewijs per brief. Weliswaar niet aangetekend en dus zogenaamd niet ontvangen, maar dit geeft wel duidelijk aan met wat voor (in mijn ogen) klerelijer van een werkgever te maken hebt. Incasso dit dreigen zo. Beetje werkgever had jou gebeld.
Gewoon niks betalen en een brief sturen dat je al meermalen hebt gevraagd om duidelijk bewijs en dat geven ze niet. Noteer alles. Wat je gestuurd hebt. Met wie gesproken. Komt er dan een rat (deurwaarder) aan de deur dan zeg je doodleuk dag meneer gaat u maar weer buiten spelen... Ik wacht nog steeds op een normaal antwoord van mijn ex-werkgever.
Maar pas wel op (gezien de praktijken hoe je baas dit oplost) dat je niet incassobureau Bullebak voor je deur krijgt.
Wat voor bedrijf of baan was het? (zonder namen te noemen natuurlijk). Woon je nog thuis trouwens? Hebben je ouders niet een rechtsbijstandsverzekering?

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-04-2008 23:12 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Deurwaarders zijn ook gewoon mensen hoor, geen ratten. :/ Daarnaast komen die pas langs wanneer ze een aantoonbare vordering hebben. Niet zomaar omdat partij X geld wil hebben van Y. Wees blij dat ze er zijn, want anders kon je niet veel wanneer je zelf te maken had met iemand die je niet wil betalen.

_██_
(ಠ_ృ)

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Klinkt weer naar een hoop sterke adviezen van allemaal deskundige ;)

Maar het beste wat ertussen staat imo (als mede onkundige) is aangetekend een brief op te stellen dat je pas overgaat tot betalingen na het overdagen van de urenstaten. Aan de andere kant kun je je afvragen ondanks dat het verre van netjes is wat ze doen of zoveel moeite, tijd en ook geld het waard is om dit te doen...

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Atomsk schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:21:
Deurwaarders zijn ook gewoon mensen hoor, geen ratten. :/ Daarnaast komen die pas langs wanneer ze een aantoonbare vordering hebben. Niet zomaar omdat partij X geld wil hebben van Y. Wees blij dat ze er zijn, want anders kon je niet veel wanneer je zelf te maken had met iemand die je niet wil betalen.
Offtopic: Welk normaal mens word deurwaarder? Deurwaarders schuiven alles af op degene waar het geld gehaald moet worden of ze dekken zich in dat de opdrachtgever uiteindelijk verantwoordelijk is. Ze zijn puur uitvoerend met redelijk veel 'macht'. Als ze een deur intrappen kunnen ze altijd roepen "ja maar de opdrachtgever etc etc".
Maar dat terzijde. Nogmaals een brief sturen behoort tot de mogelijkheden. Dit max 2 keer doen en dan ze lekker wat laten krijgen. Als er dan dus misschien wel een incassobureau/deurwaarder komt met 'bewijs' dan heb jij het bewijs dat je al meerdere malen om dat bewijs hebt gevraagd en het nooit zo ver had hoeven komen...

• svandelft.nl
  • Laatst online: 10-02-2024
Mocht je een brief krijgen van een incassobureau hoef jij je absoluut niet druk te maken.
Je hebt hier namelijk temaken met een geschil.
Stuur dan netjes een brief naar het incassobureau dat je temaken hebt met een geschil.
Zij willen namelijk niks temaken hebben met een geschil.
Ik heb dit namelijk een keertje opgevraagd bij de jurofoon.

[ Voor 6% gewijzigd door svandelft.nl op 15-04-2008 00:01 ]

System Spec

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Normaal gesproken zou je een herziene salarisstrook moeten krijgen, en een verzoek om het verschilbedrag over te maken.

Maar een factuur is bizar. Ik betwijfel of de factuur klopt - er zijn wettelijke eisen aan een factuur. Een factuur bevat onder andere de naam en adres van de leverancier, plus hun BTW nummer en inschrijving KvK, factuurnummer en -datum, de geleverde producten danwel diensten plus de periode waarin die diensten plaatsvonden, en de gehanteerde BTW-tarieven en totalen van de BTW. Het lijkt me dat die laatste er niet opstaan.

In dat geval denk ik niet dat een incassobureau ermee aan de slag gaat - die hebben snel door dat de werkgever niets begrijpt van administraties, wat de succeskans van een incassobureau gering maakt.

Verwijderd

Free rider schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 01:04:

Maar een factuur is bizar. Ik betwijfel of de factuur klopt - er zijn wettelijke eisen aan een factuur.
Oh? Waar staan die dan?

Verwijderd

Inderdaad. Je betaalt natuurlijk niets, totdat je netjes een gecorrigeerde loonstrook voor november 2007 hebt ontvangen en geen "factuur". Wat een lachertje.......

Die factuur klopt hoe dan ook niet. (Er is geen overeenkomst voor het afnemen van goederen of diensten.) Die moet je dus in geen geval betalen.

• Lolhozer
  • Laatst online: 23:34

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Stond zeker ook nog in de factuur dat je BTW moest betalen over je terug te betalen salaris :)

Waarom? Omdat het kan!!

• Erkel
Ok ik heb net een mail gehad met het overzicht van de gewerkte uren uit hun administratie. Ze hebben 16 dagen uitbetaald, terwijl ik er 14.5 heb gewerkt. Maar ik heb 4 koopavonden gedraaid van 18.00 tot 21.30.

Dat is dus 4 * 3.30 is 14 uur. Kortom meer dan de anderhalve dag die ze van mij terug willen. Tevens werd er in de mail verwezen naar het feit dat ik een maandloon krijg ipv van een uurloon. Kan iemand mij vertellen wat voor mij het verschil zou zijn?

Zoals ik het zie als ik een maandloon heb, dan wordt het procentueel berekend. Dus een maandloon op basis van 22 dagen in de week bijvoorbeeld. Als ik er dan 16 gewerkt heb krijg ik dus 16 / 22 * maandloon?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dat van die factuur slaat nergens op
Dat van die verdubbeling slaat ook nergens op. Ze kunnen misschien per maand 1,5% rente rekenen maar dat is dus echt de ultieme max en eigenlijk al asociaal.
Erkel schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:26:
Ok ik heb net een mail gehad met het overzicht van de gewerkte uren uit hun administratie. Ze hebben 16 dagen uitbetaald, terwijl ik er 14.5 heb gewerkt. Maar ik heb 4 koopavonden gedraaid van 18.00 tot 21.30.

Dat is dus 4 * 3.30 is 14 uur.
4 x 3,5 = 14 uur inderdaad en da's meer dan 1,5 dag (van 8 uur) dus je hebt meer dan 16 dagen gewerkt.
Tevens werd er in de mail verwezen naar het feit dat ik een maandloon krijg ipv van een uurloon. Kan iemand mij vertellen wat voor mij het verschil zou zijn?
Heb je een arbeidsovereenkomst getekend met hen? Zo ja, dan staat daar je salaris in per maand of per uur. Als het per uur is, is het heel eenvoudig om uit te rekenen hoeveel je uitbetaald zou moeten krijgen (aantal uren x uurloon).
Als er een bedrag per maand staat, is de datum van indiensttreding belangrijk.
Stel dat ik nu een arbeidsovereenkomst aanga die 15 april ingaat en dat ik op 14 mei mijn laatste werkdag heb en elke werkdag 8 uur heb gewerkt.

Over april krijg ik dan 12/22 = 54,5% van mijn maandsalaris
Over mei krijg ik dan 10/22 = 45,5% van mijn maandsalaris

(ervan uitgaande dat april en mei elk 22 werkdagen hebben)
(feestdagen hoef je niet te werken en krijg je wel uitbetaald)

Dagen dat je meer dan 8 uur hebt gewerkt, bijv. koopavonden, krijg je EXTRA uitbetaald. Overigens is er in veel CAO's een toeslag van 33% voor koopavonden. Ik heb zelf in een (computer)winkel gewerkt en daar kreeg ik donderdag na 18:00u 133% uitbetaald en op zaterdag na 14:00u ook 133% uitbetaald.

Misschien kun je je loonstrook inscannen en posten (desnoods met persoonlijke info even onzichtbaar maken)

• Erkel
Ik heb nog even wat nagekeken, en kom er nu achter dat ik nooit een eindafrekening heb gehad, dus nooit mijn opgebouwde vakantie dagen (2) uitbetaald heb gekregen, en nooit het opgebouwde vakantiegeld (87,16 euro) heb gekregen dus ik krijg zelfs nog geld van hen! Moet niet gekker worden. 8)7

Ik ga ze nu een aangetekende brief sturen waarin ik vraag om een eindafrekening. Heeft iemand nog aandachts puntjes voor zo een brief? Heb wel eerder een topic gelezen waar het om hetzelfde onderwerp ging maar kan deze niet meer vinden.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Erkel op 15-04-2008 10:32 ]

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 01:48:
(...wettelijke eisen aan factuur...)
Oh? Waar staan die dan?
In september 2004 presenteerde de staatssecretaris van financien nieuwe eisen, nodig voor de harmonisatie van omzetbelasting binnen de EU. Facturen vormen de belangrijkste informatiebron voor de omzetbelasting - zonder dit soort eisen kan je niet goed zwart geld van wit geld onderscheiden enz.enz.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Erkel schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:32:
Ik heb nog even wat nagekeken, en kom er nu achter dat ik nooit een eindafrekening heb gehad, dus nooit mijn opgebouwde vakantie dagen (2) uitbetaald heb gekregen, en nooit het opgebouwde vakantiegeld (87,16 euro) heb gekregen dus ik krijg zelfs nog geld van hen! Moet niet gekker worden. 8)7

Ik ga ze nu een aangetekende brief sturen waarin ik vraag om een eindafrekening. Heeft iemand nog aandachts puntjes voor zo een brief? Heb wel eerder een topic gelezen waar het om hetzelfde onderwerp ging maar kan deze niet meer vinden.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen!
Heb je wel 'n jaaropgave van hen gehad? En zo ja, klopt die?
Als je die niet gehad hebt, oet je die opvragen, als ze weigeren, kun je altijd nog bij de belastingdienst informeren naar 't hoe en wat (volgens mij).

tip: verwijs in je brief naar je arbeidscontract - en lees deze ook nog een keer erg goed door. Tevens kun je verwijzen naar de wettelijke verplichtingen die de wet oplegt aan een werkgever (betaling binnen 1 termijn, afgeven van loonstrook, geven / bijhouden vakantierechten etc. etc.)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
maniacshouse schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:50:
[...]
Offtopic: Welk normaal mens word deurwaarder? Deurwaarders schuiven alles af op degene waar het geld gehaald moet worden of ze dekken zich in dat de opdrachtgever uiteindelijk verantwoordelijk is. Ze zijn puur uitvoerend met redelijk veel 'macht'. Als ze een deur intrappen kunnen ze altijd roepen "ja maar de opdrachtgever etc etc".
Niet incassoburo's verwarren met deurwaarders. Met een deurwaarder valt goed te praten mits jij kunt aantonen dat je gelijk hebt (of de tegenpartij ongelijk), een incassoburo doet echter niets meer dan zich zo veel mogelijk verschuilen achter de opdrachtgever en continue dreigen en moeilijk doen terwijl ze vaak geen fatsoenlijke claim of wat dan ook hebben.

Maar TS moet iig een salarisstrook krijgen met daarop de berekening van wat er betaald moest worden. Dit kan dan in een factuur verrekend worden met wat betaald is, maar er zal toch echt een fatsoenlijke onderbouwing moeten komen (incl overuren etc.)

[removed]

• Erkel
Weer even een update, situatie is weer geheel veranderd. Het blijkt dat ze ipv mijn salaris een voorschot hadden uitbetaald, van 1000 euro terwijl mijn salaris 945 euro was. Dus ze willen de 54 euro terug en dat is begrijpelijk. Maar nu klopt alsnog mijn loonstrook niet. Omdat er dagen teveel zijn berekend. 16 dagen terwijl ik er 14.5 heb gewerkt. Dus heb anderhalve dag teveel gekregen.

Tevens staan er geen overuren betaald of berekend op mijn loonstrook. Ik heb hier om uitleg gevraagd en kreeg als antwoord: "zie je cao".

Ik heb mijn cao nagekeken (elektrotechnische detailhandel 2007 - 2009) en daarin staat vermeldt dat voor overuren een tarief geld van 33,3 % extra. Dus als deze uren waren uitbetaald had ik ze moeten zien op mijn loonstrook toch?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Erkel schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:39:
Ik ben nog vergeten te vertellen dat ze een factuur hebben aangemaakt zonder artikelnummer en met als productnaam teveel salaris ontvangen en dan het bedrag. Kunnen ze dit zomaar doen? Voor een factuur moet je toch een overeenkomst hebben of iets dergelijks?
Een factuur voor te veel ontvangen salaris? Ik wens ze veel succes bij de rechter ;) Loon wordt in de loonadministratie verwerkt, niet op een factuur.

Voor de rest: als je met een eigen urenlijst aan kunt tonen wel je uren gewerkt hebt, dan zou ik ze iets melden van:
Geachte,

Zoals ik u al eerder heb geschreven, heb ik in de betreffende maanden alle contracturen gewerkt. Ik zie om die reden geen enkele grond u iets te betalen.

Indien u hier anders over denkt, dan zie ik de dagvaarding met vertrouwen tegemoet.
Of woorden van deze strekking.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Allereerst, reageren per brief en e-mail ..... Pak gewoon de telefoon op! Dan kunnen ze geen excuses maken zoals 'we hebben de brief niet ontvangen'. Minder dan 1% aan post wordt niet afgeleverd of raakt verloren.

Verder, werk je aan de hand van een uren-contract. Je hebt een 40-uurscontract bijvoorbeeld. Dit is 40 werkuren in een werkweek. Heb je deze behaald.... dan heb je recht op de compensatie die er contractueel bij vastgesteld is.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik vermoed dat de topicstarter een jaar na dato geen hulp meer nodig heeft ;)

Ik sluit dit topic dan ook :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.