Toon posts:

[Exchange 2003] Forward email buiten domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over exchange:
domein werk.local

gebuikers: tom@werk.be
test@werk.be
nu wilt tom een mail versturen naar info@werk.be -> (is effectief mailbox op het net)
exhange gaat deze bij zichzelf zoeken, hoe kan ik deze alsnog forworden?

Thanks.

Speedy

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Instellen dat je Exchange server niet authoritative is voor het domain en dat niet gevonden adressen via je smarthost weer het grote intarweb op gaan :)

Wel opletten voor vervelende loopjes.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 14-04-2008 20:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:41:
Instellen dat je Exchange server niet authoritative is voor het domain en dat niet gevonden adressen via je smarthost weer het grote intarweb op gaan :)

Wel opletten voor vervelende loopjes.
Ahja...kan je me beetje helpen, waar ik dat juist kan vinden?
Bedankt

Verwijderd

In de eigenschappen van je default recipient policy. Da's toch wel basis Exchange kennis hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan eht zoeken geweest, maar blijf deze melding krijgen, als ik naar daar mail:

The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.

Afbeeldingslocatie: http://vidam.be/exchange.jpg
Ik heb het nochthans ingesteld zoals je zij.
Bij local heb ik dat kunnen uitvinken., maar bij die .be niet.
"This exchange Origanization is resplonsible of all mail delivery to this address"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 19:58 . Reden: Melding vergeten ]

Verwijderd

Je kan gerust authoratitive blijven voor .local, maar voor .com moet je dat nu juist niet zijn anders denkt exchange dat alles dat voor .com bedoelt is lokaal moet blijven.
Authoritative and nonauthoritative domains in Exchange 2000 Server and in Exchange Server 2003

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
Exchange System Manager --> Servers --> Naam van je server --> Protocols --> SMTP --> Properties van "Default SMTP Virtual Server --> Tabblad Messages --> Forward all mail with unresolved recipients to host --> daar geef je de smart host op ( smtp.provider.be/nl )

Restart van Information store nodig dacht ik.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Nee hoor, op z'n hoogst een IISReset en een herstart van de routing service.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:18:
Nee hoor, op z'n hoogst een IISReset en een herstart van de routing service.
Kan zijn, meestal zijn het zo een kleine organisaties waar ik dit doe dat ik gewoon de information store herstart, ben je gewoon zeker :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1