Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Simpel content aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

een tijd geleden heb ik voor een klant een website gebouwd (ontworpen in photoshop en gebouwd in dreamweaver). alles werkt gewoon statisch, de klant kon er niets aan veranderen
maar nu wil de klant graag de tekst op de website kunnen aanpassen, ik heb veel tutorials en cms systemen bekeken, maar deze zijn gewoon te uitgebreidt voor mij en dat gaat mijn kennis ook te boven.

het gaat erom dat 10 pagina's kunnen worden aangepast, 1 tekstvak per pagina. dus geen plaatjes of iets dergelijks, alleen de tekst.

een paar html, css, php scriptjes aanpassen is geen probleem maar een compleet cms systeem integreren in de statische website wordt me gewoon te veel werk.

heeft iemand hiervoor een simpele oplossing?

is het onderstaande te realiseren?

ik zat zelf te denken aan een soort online editor waarbij gemakkelijk tekst kan worden veranderd, waarbij ik een paar regels php en/of javascript in de statische html site zet, waardoor de pagina's dus kunnen worden aangepast, als ik dan per pagina dat scriptje gebruik en dat weer link aan een soort ''backend'' pagina vanwaar iedere pagina de content kan worden veranderd.

weet iemand zoiets als hierboven beschreven mogelijk is of bestaat?

Alvast bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iets heel simpels zou kunnen zijn:
Op de FTP-server een aantal .txt bestandjes neerzetten die de klant kan bewerken. FTP is gewoon te bereiken via de vertrouwde windows verkenner. En dan je pagina aanpassen dat die .txt bestandjes geïnclude kunnen worden (met php of in een frameset/iframe oid). Wel denken om beveiliging tegen vreemde code/tekens.

Zijn nog tig mooiere oplossingen, maar weet niet of dat geschikt is als je hier weinig kennis hebt van php oid.

Wat jij beschrijft is ook prima mogelijk en heel simpel te maken. Ik zou es een beginnerscursus php volgen dan weet je het direct ;) Maar wel altijd beveiliging in het achterhoofd houden. Niet zomaar 1 op 1 gebruikersinvoer laten tonen en ook degelijk afschermen tegen onbevoegden.

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 14-04-2008 20:29 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpele manier die ik zo af en toe gebruik : maak overal .txt bestandjes van of gooi het in een dbase.
Zet onder bepaalde condities ( als het het ip van de klant is bijv, plus een wachtwoord ) een extra icoontje erbij om die content te gaan editten. Een klik op dit icoontje leidt naar een fckeditor ( met bijna alle functionaliteit uitgeschakeld ) waarin de content staat, opslaan leidt tot het opslaan in de .txt / dbase.

Dan kan de klant het zelf veranderen, toevoegen niet, maar wel veranderen.

Verwijderd

Misschien is Contribute wat voor je? Je werkt al met Dreamweaver, deze is daaraan gekoppeld. In Contribute geef je aan welke gebruikers er zijn en wat die gebruikers mogen doen. De gebruiker ontvangt een key, waarmee de pagina('s) te editen zijn dmv Contribute. Enig nadeel is dat er geen history meer is, eenmaal aangepast is de oude versie weg ... Wel goedkoop en voor veel gebruikers eenvoudig te gebruiken!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Kijk eens naar de mogelijkheden van FCKeditor of TinyMCE.
Dit zijn beide WYSIWYG editors en werken bijzonder goed.

Je kunt het zo maken dat deze editors bewerken in een database maar je kunt er ook prima .txt bestandjes mee bewerken. In Google zal hier genoeg over te vinden zijn.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:16:
... maar een compleet cms systeem integreren in de statische website wordt me gewoon te veel werk.
...
Je kan het ook beter andersom doen. Je design implementeren in een cms. Laatst gedaan met CMS made simple. Was niet veel werk, maar ik had mijn html en css dan ook vrij netjes gemaakt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1