Externe Harde schijf, hoe bescherm je die tegen een virus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Topicstarter
Ik stel deze vraag namens iemand anders, maar zelf zou ik dit ook graag weten.

Je hebt een virus op je pc waar je niet op de hoogte van bent. Je koppelt je externe harde schijf aan de pc via de usb poort. Kan de externe harde schijf nu ook geïnfecteerd worden met het virus?

Ik denk zelf dat er een kans is dat het virus je externe harde schijf infecteert. Het ligt er volgens mij aan hoe het virus in elkaar zit en wat hij allemaal wil infecteren of kapotmaken of wat dan ook.
De enige oplossing dan (denk ik) is dat je zeker weet dat je eigen pc virus vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je conclusie klopt. Gezien een harddisk geen eigen anti-virus logica bevat zal deze beschermd moeten worden vanaf de host waar hij aan gekoppeld is.
Dus je PC moet virusvrij zijn en actief controleren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus voordat je je externe HD aan je pc koppelt even flink gaan scannen met je virusscanner! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Of gewoon een fatsoenlijke scanner hebben die on-access scant :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 20:59
Mag je aannemen dat als je een up-to-date virusscanner hebt (McAfee) je practisch gezien voldoende beschermt bent? Er zijn altijd nieuwe virussen, maar die kans lijkt me niet zo groot.

Heb zelf drie externe HD puur voor backup van belangrijke data.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb Norton (bespaar me de flame opmerkingen ;)) Ik scan daarnaast ook online met trend micro en wat anti spyware programma's die ik af en toe laat ratelen. Ik kan zeggen dat ik een 'schone' pc heb.
Pagina: 1