Ik heb hier op me server net even VPN ingesteld. Toen ik dit wilde uitproberen ging dit dus niet goed. op de client: VPN interface toegevoegd, en hierna de wachtwoorden e.d ingevoerd. Hierna in mijn "server adress" me hostname van me server (intern!) dan gaat het goed. Als ik echter nu me hostname extern "xxx.dyndns.org"(lekker gratis om mee te klooien) als ik het zo probeer gaat het niet goed hij geeft de melding "the connection has failed, please verify your settings"

(het lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn als ik dit zo zie.) het lijkt er volgens mij dus op dat er iets fout gaat met het forwarden.
geforward: poort 1701 & 1723 (VPN poorten) @ <ip server>
modem: zyxel 2602H (hier zit me server direct aan, voorlopig dan nog trouwens)
software: Mac OSX 10.5 Server (server) Mac OSX 10.5 (client)
Ik heb VPN wel werkend gehad op me vorige server (Mac OSX 10.4 Server) dit werkte wel, dit is alleen al een tijdje geleden. onderhand is me ISP namelijk verandert (heet nu telfort, was eerst tiscali)
Verder me website die op me server draait werkt wel prima ! NAT werkt dus opzich zou je zeggen.
edit: dit is precies hetzelfde probleem trouwens !

(het lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn als ik dit zo zie.) het lijkt er volgens mij dus op dat er iets fout gaat met het forwarden.
geforward: poort 1701 & 1723 (VPN poorten) @ <ip server>
modem: zyxel 2602H (hier zit me server direct aan, voorlopig dan nog trouwens)
software: Mac OSX 10.5 Server (server) Mac OSX 10.5 (client)
Ik heb VPN wel werkend gehad op me vorige server (Mac OSX 10.4 Server) dit werkte wel, dit is alleen al een tijdje geleden. onderhand is me ISP namelijk verandert (heet nu telfort, was eerst tiscali)
Verder me website die op me server draait werkt wel prima ! NAT werkt dus opzich zou je zeggen.
edit: dit is precies hetzelfde probleem trouwens !
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 19:00 ]