Tankproblemen bij de Esso (Maastricht)

Pagina: 1
Acties:

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23
Beste medetweakers :)

Ongeveer 3 weken ben ik bij de Esso Exxpres in Maastricht gaan tanken. Ik tank nooit vol, zo ook deze keer niet en tank voor 30 euro precies. Het gaat hier om een onbemand tankstation, waar je dus met pinpas moet betalen ( je haalt pasje door --> pincode --> tanken ). Nadat ik getankt had hang ik netjes de slang terug en rij weg.
De dag erna kijk ik op mijn Rabobank rekening en zie dat er e88.73 is afgehouden (!). Aangezien dit nooit kan kloppen omdat er maar 55l in mijn auto past er een fout moet zijn gemaakt.

Mijn ouders waren toevallig in de beurt van het tanktstation en reden even langs of ze daar een telefoonnummer konden vinden om de esso te bellen. Telefoonnummer was niet te vinden maar ze hebben wel met een medewerker van de esso gepraat via een praatpaal. Deze zei dat dit vaker voorkwam en dat het verschil binnen een week werd terug gestort, hij noemde overgens ook precies die e88.xx. Dus geen probleem.

Week later nog steeds niets mogen ontvangen van Esso en toch maar eens gaan bellen naar het kantoor. Na met een secretaresse gesproken te hebben kreeg ik een e-mail adres waar ik mijn verhaal na moest sturen.
Dezelfde dag belde iemand mij op mijn probleem onderzoeken. Want het was niet zo dat het om het een bedrag ging wat automatisch wordt afgehouden als je tankt en later terugstort krijgt. Want dat was alleen bij de postbank volgens deze meneer. Verder zei hij dat hij de video beelden ging nakijken en de meterstanden van de pomp en zou me einde van de week terug bellen.

Op vrijdag 4 april belt hij mij idd terug met de medeling dat er niets aparts te zien is op de camera en dat er idd voor dat bedrag aan benzine uit de pomp is en voor dat bedrag getankt is! Verder is hij het wel met me eens dat het niet in mijn auto past voor dat bedrag maar dat hij er verder niets aan kan doen.... en dat hij uit principe men geld niet wou teruggeven. Hij heeft, volgens hem, nog geen andere mensen gemeld met het zelfde probleem.

Wat zijn mijn opties hier nog? Kan ik contact met hem opnemen en (dreigen) dat ik met radar/kassa contact ga opnemen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom meteen dreigen met radar/kassa/whatever? :?

Zoek het adres op en verzend je klacht via de post. Je hebt het telefoonnummer ook kunnen vinden, dus een adres vinden moet ook wel lukken. Als dat niet lukt, kan je altijd nog met het hoofdkantoor bellen.

Heb je het bonnetje nog?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:55
pven schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:42:
Heb je het bonnetje nog?
Voor 33 58 euro kassa bellen lijkt me inderdaad een beetje.. tsjs té

• Row
pven schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:42:

Zoek het adres op en verzend je klacht via de post. Je hebt het telefoonnummer ook kunnen vinden, dus een adres vinden moet ook wel lukken. Als dat niet lukt, kan je altijd nog met het hoofdkantoor bellen.

Heb je het bonnetje nog?
Diegene wat mij terug belde was van het hoofdkantoor. En mijn beklach gedaan bij hem maar tevergeefs. Of bedoel je dat ik met een brief meer kans heb? en adres heb ik idd

Bonnetje heb ik niet meer.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je het bonnetje hebt, waar het juiste bedrag hopelijk op staat, meenemen naar je bank en 't te veel afgeschreven bedrag terug laten storen?

edit: geen bon meer dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 14-04-2008 18:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Row
Tomino schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:43:
[...]

Voor 33 euro kassa bellen lijkt me inderdaad een beetje.. tsjs té
88.73 - 30 = 58.73 :?

Het is niet zo dat 58 euro nou zooo veel geld voor mij is maar vind het toch wat veel om er niets aan te doen, vind je niet?

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12 14:53

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb altijd een hekel aan dat soort pompen. En geen bonnetje? Je hebt toch je bankafschrift? (mm, bedenk me net dat het DAAR juist om gaat :x )
Ik hou me hart altijd vast als ik bij zo'n onbemand ding heb getankt. Tot op heden nog nooit fout gegaan.
Heb je na het tanken wel je pas er weer doorgehaald? Bij de ene pomp moet dat namelijk, bij anderen weer niet. Ik druk sowieso wel altijd op de knop van Wilt U Een Bon? JA

Ik zou nu in ieder geval de klacht schriftelijk indienen, bij geen gehoor Radar, Kassa en Consumentenbond mailen.

[ Voor 18% gewijzigd door Naboo op 14-04-2008 18:53 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Row
Naboo schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:51:
Ik heb altijd een hekel aan dat soort pompen. En geen bonnetje? Je hebt toch je bankafschrift?
Ik hou me hart altijd vast als ik bij zo'n onbemand ding heb getankt. Tot op heden nog nooit fout gegaan.
Heb je na het tanken wel je pas er weer doorgehaald? Bij de ene pomp moet dat namelijk, bij anderen weer niet. Ik druk sowieso wel altijd op de knop van Wilt U Een Bon? JA
Geen bonnetje, natuurlijk wel bankafschrift. Je hoeft bij dit tankstation niet je pas er weer door heen te halen als je klaar bent met tanken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Enigzins offtopic maar waarom gooi je nooit je hele tank vol :? Zo sta je alleen maar vaker bij de pomp. Ik snap dat niet :P Maat van me had dat ook altijd, iedere keer maar voor 15 euro tanken oid, en iedere keer als je op stap gaat oid moet er eerst weer getankt worden.

Yamaha MT-09

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-12 19:11
* Joshua neemt om dit te voorkomen altijd netjes de bon mee.

Verder zou ik wel een klachtenbrief schrijven waarin je duidelijk vermeld dat je sowieso niet zoveel getankt kunt hebben met eventueel de vraag of ze de beelden kunnen opsturen waarop te zien is dat jij inderdaad voor dat bedrag tankt.

• Row
Bergie schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:54:
Enigzins offtopic maar waarom gooi je nooit je hele tank vol :? Zo sta je alleen maar vaker bij de pomp. Ik snap dat niet :P Maat van me had dat ook altijd, iedere keer maar voor 15 euro tanken oid, en iedere keer als je op stap gaat oid moet er eerst weer getankt worden.
Haha ja goeie, maar het heeft ermee te maken dat ik nogal doorrij (lees: hard rij) en als ik een volle tank heb denk ik van "och heb nog zoveel benzine kan wel lekker hard rijden en veel" Maar als ik maar een halve volle tank heb dan rij ik wat minder hard en uberhaupt wat minder.

Logisch gezien maakt het geen reet uit natuurlijk :P

• Row
Spike1506 schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:56:
* Row neemt om dit te voorkomen altijd netjes de bon mee.

Verder zou ik wel een klachtenbrief schrijven waarin je duidelijk vermeld dat je sowieso niet zoveel getankt kunt hebben met eventueel de vraag of ze de beelden kunnen opsturen waarop te zien is dat jij inderdaad voor dat bedrag tankt.
Het enisgste wat ze op die beelden zien is dat ik aan het tanken ben, ze kunnen niet het bedrag op de display zien. Ik had al gevraagd aan de beste man of hij niet kon timen hoelaat ik daadwerkelijk aan de pomp stond te tanken en of hij dit kon vergelijken met iemand die voltankt. Maar dat ging toch blijkbaar niet omdat de ene keer de pomp sneller loopt dan de andere keer :?

Modbreak:niet dubbelposten!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 02:23 ]

• Bergie
  • Laatst online: 12:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Row schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:57:
[...]

Haha ja goeie, maar het heeft ermee te maken dat ik nogal doorrij (lees: hard rij) en als ik een volle tank heb denk ik van "och heb nog zoveel benzine kan wel lekker hard rijden en veel" Maar als ik maar een halve volle tank heb dan rij ik wat minder hard en uberhaupt wat minder.

Logisch gezien maakt het geen reet uit natuurlijk :P
Hehe, dacht al dat het zo'n psychologisch iets was :P Net als dat mensen op een rond bedrag of mooi aantal liters willen uitkomen (heb ik zelf ook wel eens :P)

Yamaha MT-09

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12 14:53

Naboo

#WINNING!! DUH!

offtopic:
Ik tank altijd "kleine bedragen" om zo me kosten wat beter te kunnen overzien

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tomino schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:43:
[...]

Voor 33 58 euro kassa bellen lijkt me inderdaad een beetje.. tsjs té
Voor mij zou het niet om het geld gaan, maar om het principe. Je laat toch niet zo over je heenlopen?

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12 15:16
Row schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:59:
[...]

Het enisgste wat ze op die beelden zien is dat ik aan het tanken ben, ze kunnen niet het bedrag op de display zien. Ik had al gevraagd aan de beste man of hij niet kon timen hoelaat ik daadwerkelijk aan de pomp stond te tanken en of hij dit kon vergelijken met iemand die voltankt. Maar dat ging toch blijkbaar niet omdat de ene keer de pomp sneller loopt dan de andere keer :?
Ik heb zelf op een tankstation gewerkt, en die apparaten worden geijkt door een bepaalde firma. Deze zal dus echt niet de ene keer harder lopen dan de andere keer.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-12 21:36

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

CreativeMind schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb zelf op een tankstation gewerkt, en die apparaten worden geijkt door een bepaalde firma. Deze zal dus echt niet de ene keer harder lopen dan de andere keer.
Pomp is niet hetzelfde als een meter he. Als de ondergrondse tank bijna leeg is, heeft de pomp meer moeite om het op te zuigen, waardoor er dus minder brandstof/sec uit de pomp komt. Nu maakt dat voor de flowmeter niets uit, die meet gewoon hoeveel brandstof door de leiding stroomt.

Waarom? Omdat het kan!!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:38
ik heb dat ook wel eens gehad, en de verklaring was dus dat er een bedrag gereserveerd wordt (zodat ze zeker weten dat je het kunt betalen) en dat verrekend wordt met het uiteindelijke bedrag.

Ik heb destijds contact opgenomen met de ABN Amro, omdat ik het een onterechte afschrijving vond. Het komt wel vaker voor, en het was ook geen probleem om het teruggestort te krijgen :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Het zou kunnen komen dat je de slang niet goed teruggeplaatst hebt, weet je nog wat er in het display stond toen je weg ging (zoiets als transactie voltooid) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-12 22:23

SA007

Moderator Tweaking
Ik haal zelf altijd het bonnetje eruit en controleer dat ff snel, daarna schijf ik mijn dagtellerstand op mijn bonnentje en reset ik die.

Kan ik als ik weer 's in de file sta ook meteen uitrekenen hoe zuinig ik rij ;)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Het helpt je natuurlijk niks maar ik heb juist een keer het omgekeerde meegemaakt :P
Ik was vrolijk aan het tanken toen ik er halverwege achterkwam dat er 'Error' in beeld stond en de meter niet verder ging dan 10 liter o.i.d. (benzine bleef wel stromen). Uiteindelijk had ik iets van 30 liter getankt voor de prijs van 10 :)

Als die prutser bij Esso wel aangeeft dat die hoeveelheid brandstof inderdaad niet in je auto past maar weigert geld terug te geven of het verder uit te zoeken is ie wel erg fout bezig vind ik :N

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Tja. en dan bel je esso niet op om te melden dat je te weinig hebt betaald....

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• pven
  • Niet online
Waarom zou je? Moeten ze maar zorgen dat de apparatuur goed werkt. :?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Bovendien was het niet bij een Esso station :P

En inderdaad, ik zie het niet als mijn verantwoordelijkheid dat ze zichzelf benadelen door gebrekkige aparaten. Als ze mij achteraf hadden benaderd om het resterende bedrag alsnog over te maken had ik dit echter wel gedaan. En andersom zou het ook zo moeten gaan.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

primusz schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:12:
Bovendien was het niet bij een Esso station :P

En inderdaad, ik zie het niet als mijn verantwoordelijkheid dat ze zichzelf benadelen door gebrekkige aparaten. Als ze mij achteraf hadden benaderd om het resterende bedrag alsnog over te maken had ik dit echter wel gedaan. En andersom zou het ook zo moeten gaan.
zou wat worden hè
-met esso
*ja ik heb overlaatst bij de shell getankt maar er is tekort geld van m'n rekening afgeschreven
-oh okee, stort het resterende bedrag maar op rekening nr: XXX.XXXX.XXX

is er niet de kans dat als je nog een keer belt je een ander aan de lijn krijgt en het bij die persoon probeert?

Bikemounts.nl op maar gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 18:37

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

In de pen klimmen ermee. En de brief met aangetekende post verzenden, zowel naar de persoon waarmee je gepraat hebt als de klantenservice.

Stuur een copie van je bankafschrift mee met daarop het bedrag en kenmerk.

De pomphouder is verplicht alles bij te houden wat er gebeurd aan de pomp. Want ook bij een onbemand tankstation moet er belasting betaald worden over de goederen die verkocht worden. En dat gaat niet alleen per tank en aantal liters. Daarbij houd zowieso Equence of PinLinq een log bij houden met activiteiten van de bewuste automaat. Onbemande pompen schijnen 'riscovoller' te zijn dan een bemande pomp of winkelpin.

Wanneer je niets terug krijgt, aangifte doen bij de politie. Feitelijk is het diefstal en je zou 't zelfs op valsheid in geschriften kunnen smijten. Volgens mij kunnen ze bij de bank hier ook wel wat mee. Schroom ook vooral niet om hiermee naar de pers te stappen, want vaak gebeurt al wat je zegt. Uit principe overwegingen wil men niet terug betalen... Schijnt de nieuwste trend te zijn. Logge organisatie die jan modaal naait maar wel 'gelijk' heeft en even een vingertje opsteekt richting de consument.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:34:
[...]

Voor mij zou het niet om het geld gaan, maar om het principe. Je laat toch niet zo over je heenlopen?
Met principes kun je alle grachten van de wereld dempen, werkelijk waar.

Verwijderd

Gewoon een maandje wachten of zo. €88.73 / 55L = €1,61 per liter. Daar zitten we zo aan :X

En ja .. maak er werk van. Ook al wordt het teruggestort .. over die periode is je wel onterecht rente afgenomen. Het mag jou dan persoonlijk weinig hebben gekost* (als je dus al het verschil terugkrijgt), maar als dit een bekend probleem is dan zit er structureel iets verkeerd. En iemand verdiend er aan, onbedoeld of niet. Sowieso .. je zult maar net rood komen te staan oid, of je saldo is ontoereikend voor een incasso. Dan heb je een probleem. En zelfs als dat achteraf vrij makkelijk op te lossen is (is het vaak niet helaas) dan zit je wel met een hoop extra werk. Kost je ook tijd, en dus geld. Dus in die zin is het niet alleen een principezaak. Zoiets moet niet voorkomen, en zeker niet stelselmatig. Niet meer dan terecht dat daar dan aandacht aan besteedt wordt.

Kunnen ze niet zien hoe lang een transactie heeft geduurd? Want stel je hangt het pistool niet goed terug, en dus is de pomp niet gestopt en liep de transactie nog .. dan kan de volgende klant gewoon doortanken en 'm daarna wel er goed op hangen. Dit kun je sowieso voorkomen door de bon op te vragen. Op de knop 'bon' drukken, of de pas nogmaals invoeren. Dan moet de bon geprint hebben. Samen met de videobeelden lijkt me dat sluitend bewijs dat jij iig niet de ontbrekende liters hebt getankt. Zeker niet als ook nog eens dat exacte bedrag bekend is van andere klanten die met een soortgelijk verhaal komen aanzetten. Ik moet toch wel opmerken dat ik het raar vind dat je geen bon opvraagt. Al is het maar om achteraf te weten of een afboeking klopt.

* als je dus hopelijk wel je geld terugkrijgt na er werk van te hebben gemaakt want dit slaat echt nergens op. is je tank niet lek? :o

Verder .. SG --> SF

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 02:25 ]

• Row
Kleine update!

Ik heb vandaag een brief ontvangen van de esso. Hierin staat het volgende:

"Op 23/04/08 heeft u op het Esso Express station te Maastricht getankt en heeft u gemeld dat u niet akkoord was met het transactie bedrag. Na uitvoering onderzoek komen wij tot de conclusie dat er niets fout is met deze transatie en dat er geen fouten voorgekomen zijn in onze apparatuur. Ook zijn de aantal liters werkelijk getankt, het enige wat wij zelf niet kunnen verklaren is dat er 62 liter getankt is in een wagen welke normaal een tankinhoud heeft van maximaal 50 liter.
Daarom stuur ik u een boncadeau om u enigszins tegemoet te komen echter erkennen wij geen schuld aangezien alles op die Esso station normaal heeft gefunctioneerd.
Mocht u alsnog vragen hebben dan hoor ik deze graag.

Met vriendelijk groet,

Esso Express Manager."

Verder ben ik gister nog bij de bank geweest waar ik een formulier heb ingevuld en opgestuurd is naar hoofdkantoor van de rabobank. Daar heb ik verder nog geen reactie op gehad....

@hlpdsk heb overgens voor e30 getankt.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12 20:30
Ze erkennen geen schuld, maar 62 liter tanken in een auto waar maar 50 liter in kan is wel vreemd natuurlijk. :p
Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat je nog even snel een jerrycan hebt gevuld.
Hoeveel is die boncadeau die je hebt gehad?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-12 19:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En voor hoeveel is die bon waard?

Het is gewoon een grote fout in hun systeem.... 62 liter in een 50 liter tank; RAR jij je benzine? :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat je de slang niet goed hebt terug gehangen, als er dan iemand achter je aankomt, kan die 'm zo weer pakken en verder tanken misschien ?

• pven
  • Niet online
Dat kunnen ze op de beelden zien en daar hebben ze niets bijzonders gezien. (Toch?)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:12:

Het is gewoon een grote fout in hun systeem.... 62 liter in een 50 liter tank; RAR jij je benzine? :P
Nee ik ARJ het nog ;)

Dit is precies de reden waarom ik gewoon altijd aan de bemande pomp tank :D

Ik hoop dat die bon de "schade" vergoed aangezien het natuurlijk nooit kan kloppen dat je 62 liter in en een tank van 50 gooit, nog niet eens met een reserve van 10% op de tank.

https://discord.com/invite/tweakers

• Row
Michael Knight schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:12:

boncadeau waren 2x 10 euro bonnen

Op de camera beelden is duidelijk te zien dat ik geen jerry can of whatsoever vul en nee ik heb ook geen grotere tank ingebouwd in mijn auto

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dat ze geen schuld erkennen, zal wel voornamelijk juridische redenen hebben gok ik?

Ze kunnen je financieel tegemoet komen, maar ze mogen niet openlijk toegeven dat ze in de fout gegaan zijn, zoeits?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• leuk_he
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Row schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:01:
Kleine update!

Mocht u alsnog vragen hebben dan hoor ik deze graag.
Volgens mij heb je nog steeds vragen. En die kun je beter daar stellen dan hier. Laat je in ieder geval neit affpoeieren hierdoor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pven
  • Niet online
30 euro getankt ... 88 euro betaald ... 20 euro aan bonnen gekregen.

Conclusie: je gaat voor 38 euro het schip in ?!? :?

• Row
pven schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:00:
30 euro getankt ... 88 euro betaald ... 20 euro aan bonnen gekregen.

Conclusie: je gaat voor 38 euro het schip in ?!? :?
True ze geven me geen gelijk zeg maar. Maar ze vinden wel dat het onmogelijk is en komen me daarom tegemoed met 2 lousy tegoedbonnen

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-12 19:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gewoon aanvechten... dat is hetzelfde als een boete krijgen voor te hard rijden in een busje met snelheidsbegrenzer... daar was ook ooit een post/topic over. Die kreeg mooi geld terug ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 17-04-2008 19:54 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1