• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Beste tweakers,

Vooraf wil ik graag even zeggen dat ik net een half uur zeer oude posts door heb gezocht naar een antwoord op mijn vraag. Helaas konden deze posts mijn geen antwoord geven dus vandaar dit topic :)

Ik zit met het volgende:

2 bijna de zelfde systemen, iig 2 de zelfde moederborden, allebij in een Lian Li case. Bij mijn ene case brand alleen de Power led en knippert de HDD led als er activiteit is. Bij de andere case brand uiteraard de Power led ook maar de HDD led ook ! Als deze activiteit verneemt begint hij ook te knipperen.

Nou ben ik ook al druk op zoek geweest op google en in mijn bios maar ik kan helemaal niks geen instelling oid vinden waarmee je een IDE ledje een waarde kunt geven.
Het zal vast een simpele vraag zijn met een simpel antwoord, dus hopelijk kunnen jullie mij die geven :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stekkertje omdraaien van HDDled?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 14-04-2008 18:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Nee, dat gaat hem niet worden. Het is een Diode ! Als je hem om draait doet ie het gewoon weg niet :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeg dat niet te hard :P
Heb tijd terug weleens kasten gehad waarbij het stekkertje omgedraait moest worden om 't (goed) werkend te krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Dat lijkt mij raar, een led is namelijk 2 polig en heeft een Anode en een Kathode. Een led kan daarom maar op 1 manier een stroom / spanning doorgeven. Dus is er maar 1 manier om een ledje juist aan te sluiten en die manier heb ik hier ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Raven schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:42:
Zeg dat niet te hard :P
Heb tijd terug weleens kasten gehad waarbij het stekkertje omgedraait moest worden om 't (goed) werkend te krijgen.
Dit is alleen bij de reset en power knop, niet bij de LED's.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:06:
[...]

Dit is alleen bij de reset en power knop, niet bij de LED's.
Kan ik me niet voorstellen.
Want volgens mij zijn dit tegenwoordig gewoon pulsschakelaars.
Die als je ze indrukt alleen maar sluiting maken. :)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Dat is idd mogelijk maar met een Ledje kan dat niet ;) :P

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan was het waarschijnlijk met (alleen) de knoppen. toen. Waren wel knoppen met stuk of 6 pootjes eraan trouwens.

--> reset/power-knop kunnen verkeerd om?

Oscar Wilde

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Ik heb net maar eens een beetje meet werk gedaan en daar is het volgende uit gekomen:

Mijn eigen PC:

Power Led, 5 Volt
IDE Led (zonder load) 1,x Volt, 2,3 Volt (Onder Load)

Mijn server:

Power Led, 5 Volt
IDE Led (zonder load) 3,1 Volt, 5 Volt (Onder Load)

Het enige denkbare verschil tussen de 2 systemen is de voeding. In systeem 1 heeft de voeding een 24 pins ATX stekker en in systeem 2 een 20 pins ATX stekker.
Zou het hem daar dan in kunnen zitten ?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat hogere voltage is ook niet echt relaxed voor je LED, wellicht brandt hij zelfs door (als Lian Li een goedkope LED heeft gebruikt).

Wel een rare boel, maar het verschil in ATX stekkers kan het wel verklaren. Wellicht ondersteunt het mobo niet het werken met een 20-pins stekker en werkt het 'bij toeval' en krijg je dit soort grappen. Even omwisselen zou ik zeggen.

@Raven:
Ik denk dat jouw schakelaartjes een anti-dender schakelingetje hebben (waarom is mij een raadsel) die blijkbaar polariteit-afhankelijk is.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lekkere Kwal schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:55:
Dat hogere voltage is ook niet echt relaxed voor je LED, wellicht brandt hij zelfs door (als Lian Li een goedkope LED heeft gebruikt).

Wel een rare boel, maar het verschil in ATX stekkers kan het wel verklaren. Wellicht ondersteunt het mobo niet het werken met een 20-pins stekker en werkt het 'bij toeval' en krijg je dit soort grappen. Even omwisselen zou ik zeggen.

@Raven:
Ik denk dat jouw schakelaartjes een anti-dender schakelingetje hebben (waarom is mij een raadsel) die blijkbaar polariteit-afhankelijk is.
Zou kunnen... Ging toen om AOpen kasten, 360b, 450b, 340, etc

Oscar Wilde

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:55:
Het hoge voltage maakt geen reet uit :P Die 5 Volt op de led in mijn eigen pc staat er al 2 jaar 24/7 op ! :) Dat mag dus niks uitmaken ;)

Het enige verklaarbare is voor mij ook idd de voeding.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CDAAbeltje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:16:
[...]

Het hoge voltage maakt geen reet uit :P Die 5 Volt op de led in mijn eigen pc staat er al 2 jaar 24/7 op ! :) Dat mag dus niks uitmaken ;)

Het enige verklaarbare is voor mij ook idd de voeding.
Even kort omwisselen en je weet het. Either way geen groot probleem toch :) ?

De meeste mensen deugen!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Het is absoluut geen groot probleem maar ben toch zo eigenlijkwijs dak het wil weten :P

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Ik ben er achter wat het is ! :P

Toevallig moest ik vandaag even een CD'tje gebruiken om van te booten dus moest ik mijn IDE DVD-Rom speler weer even aansluiten. En raad eens ;) Nu brand de On led gewoon constant en de HDD led alleen als ie moet knipperen :)

Ut was dus toch wel simpel :P

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Maar als ik het goed begrijp dan doet het ledje het alleen 'normaal' als de DVD-rom is aangesloten?

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Yep :P Ik heb er normaal gesproken alleen een s-ata schijf achter zitten, dan brand de led.
Met dus een IDE DVD-Rom station aangesloten gaat ie netjes uit en knippert ie wanneer ie dat moet :P

Heel appart maar toch waar :Y)
Pagina: 1