Hallo,
Ik heb hier een PC staan met Windows Vista Home erop... natuurlijk heb ik programma's die niet onder Vista willen draaien, dus wil ik graag Windows XP naast Vista draaien.
Dit is deels gelukt:
ik heb dmv Schijfbeheer een partitie kunnen aanmaken speciaal voor WinXP.
Dan was ik van plan de computer opnieuw op te starten vanaf de WinXP-cd... en van daaruit XP te instaleren op die extra partitie... echter wanneer de cd is opgestart en na het laden van de nodige bestanden voor de installatie... krijg ik een blauw scherm (ernstige fout).
Deze krijg ik steeds overnieuw !!
Ik heb reeds Virtual PC geinstalleerd en daar de software eens op een XP geinstalleerd, echter daar krijg ik de software niet aan de praat (foutmeldingen, vastlopers, traagheid, ...)
Weet iemand een andere methode om Windows XP naast Vista te krijgen ??
Of de oplossing voor het blauwe scherm ?
Ik werk met een:
Medion Intel Core 2 Quad CPU
Q6600 @ 2,40Ghz
3Gb RAM & 500Gb HD (waarvan 50Gb voor WinXP aangemaakt)
Alle reactie's zijn welkom !
Mvg,
Thomas Hadermann
Ik heb hier een PC staan met Windows Vista Home erop... natuurlijk heb ik programma's die niet onder Vista willen draaien, dus wil ik graag Windows XP naast Vista draaien.
Dit is deels gelukt:
ik heb dmv Schijfbeheer een partitie kunnen aanmaken speciaal voor WinXP.
Dan was ik van plan de computer opnieuw op te starten vanaf de WinXP-cd... en van daaruit XP te instaleren op die extra partitie... echter wanneer de cd is opgestart en na het laden van de nodige bestanden voor de installatie... krijg ik een blauw scherm (ernstige fout).
Deze krijg ik steeds overnieuw !!
Ik heb reeds Virtual PC geinstalleerd en daar de software eens op een XP geinstalleerd, echter daar krijg ik de software niet aan de praat (foutmeldingen, vastlopers, traagheid, ...)
Weet iemand een andere methode om Windows XP naast Vista te krijgen ??
Of de oplossing voor het blauwe scherm ?
Ik werk met een:
Medion Intel Core 2 Quad CPU
Q6600 @ 2,40Ghz
3Gb RAM & 500Gb HD (waarvan 50Gb voor WinXP aangemaakt)
Alle reactie's zijn welkom !
Mvg,
Thomas Hadermann