Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PC staan met Windows Vista Home erop... natuurlijk heb ik programma's die niet onder Vista willen draaien, dus wil ik graag Windows XP naast Vista draaien.

Dit is deels gelukt:
ik heb dmv Schijfbeheer een partitie kunnen aanmaken speciaal voor WinXP.
Dan was ik van plan de computer opnieuw op te starten vanaf de WinXP-cd... en van daaruit XP te instaleren op die extra partitie... echter wanneer de cd is opgestart en na het laden van de nodige bestanden voor de installatie... krijg ik een blauw scherm (ernstige fout).
Deze krijg ik steeds overnieuw !!

Ik heb reeds Virtual PC geinstalleerd en daar de software eens op een XP geinstalleerd, echter daar krijg ik de software niet aan de praat (foutmeldingen, vastlopers, traagheid, ...)

Weet iemand een andere methode om Windows XP naast Vista te krijgen ??
Of de oplossing voor het blauwe scherm ?

Ik werk met een:
Medion Intel Core 2 Quad CPU
Q6600 @ 2,40Ghz
3Gb RAM & 500Gb HD (waarvan 50Gb voor WinXP aangemaakt)

Alle reactie's zijn welkom !

Mvg,
Thomas Hadermann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:24:
Hallo,

Ik heb hier een PC staan met Windows Vista Home erop... natuurlijk heb ik programma's die niet onder Vista willen draaien, dus wil ik graag Windows XP naast Vista draaien.

Dit is deels gelukt:
ik heb dmv Schijfbeheer een partitie kunnen aanmaken speciaal voor WinXP.
Dan was ik van plan de computer opnieuw op te starten vanaf de WinXP-cd... en van daaruit XP te instaleren op die extra partitie... echter wanneer de cd is opgestart en na het laden van de nodige bestanden voor de installatie... krijg ik een blauw scherm (ernstige fout).
Deze krijg ik steeds overnieuw !!

Ik heb reeds Virtual PC geinstalleerd en daar de software eens op een XP geinstalleerd, echter daar krijg ik de software niet aan de praat (foutmeldingen, vastlopers, traagheid, ...)

Weet iemand een andere methode om Windows XP naast Vista te krijgen ??
Of de oplossing voor het blauwe scherm ?

Ik werk met een:
Medion Intel Core 2 Quad CPU
Q6600 @ 2,40Ghz
3Gb RAM & 500Gb HD (waarvan 50Gb voor WinXP aangemaakt)

Alle reactie's zijn welkom !

Mvg,
Thomas Hadermann
Wat ik graag wil weten is:

- BSOD Error Code?
- Welke applicaties draaien niet onder Vista?

VirtualPC 2007 is natuurlijk perfect voor dit geval mits er geen 80% van je tijd gebruik gemaakt hoeft te worden van deze applicaties. Welke meldingen? Welke vastlopers?

Ik heb meer info nodig om misschien iets te kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Het blauwe scherm:

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen...
Technische informatie:
***STOP: 0x0000007B (0xF78DA63C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000"

- Applicaties die niet onder XP draaien: FPS Creator, Power Cinema voor TV
Dat laatste is niet meer nodig als ik een manier vind om mijn Playstation2 via scart kan bekijken in Windows Media Center, wat ook niet lukt (vind kanaal niet). PC beschikt over een geintegreerde TV- en SCART aansluiting.

Als ik Power Cinema opstart onder VirtualPC... blijft hij een zandloper geven... als ik even later Taakbeheer oproep staat erbij "Reageert niet meer"

Met FPS Creator kreeg ik verschillende foutmeldingen (zoiets van "kan lijst niet laden, bestand niet gevonden, ...) Heb al 3 keer opnieuw geinstalleerd en/of hersteld... niets werkt. Heb FPS Creator reeds verwijderd.

Indien je nog iets wilt weten, vraag maar !!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stop code:

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
The INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bug check has a value of 0x0000007B. This bug check indicates that the Microsoft Windows operating system has lost access to the system partition during startup.

Source: http://msdn2.microsoft.com/en-gb/library/ms795508.aspx

LET OP: Het "beste" is om altijd te beginnen bij het installeren van het OS wat het langst op de markt is. Dit omdat XP niet van het bestaan van Vista weet en dus de boot.ini aan kan passen voor een dualboot. Na install start vaak XP op zonder een keuze te krijgen. Je zou dan gebruik moeten maken van een bootloader of handmatig de boot.ini aan moeten passen.

De stop code kan ook komen wanneer er hardwarematig iets niet goed is aangesloten. Denk aan slave/slave of HDD als slave en DVD als master of iets in die geest.

FPS Creator werkt ook onder Vista mits je x10 gebruikt: http://www.fpscreatorx10.com

Anders is er nog de compatibility optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

dit gelezen? http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm

daar vind je wellicht ook de oplossing voor je probleem:
IMPORTANT NOTE – after the initial file copy, Windows XP reboots and loads up the GUI-based component of the install. You may get the following error: “A disk read error occurred – press Ctrl-Alt-Del to continue”. This is caused by a corrupt bootloader – click here to see how to fix this problem.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FPS Creator werkt ook onder Vista mits je x10 gebruikt: http://www.fpscreatorx10.com

Anders is er nog de compatibility optie....
Het probleem met FPS Creator... deze werkt wel onder Vista, maar wanneer ik een game "bouw"/compileren, maakt hij alles aan behalve het nodige EXE bestand, terwijl hij dit wel doet onder XP.
En de compatibility optie haalt weinig uit.

De stopcode zal waarschijnlijk liggen aan een hardwarefout... zal dit later nog eens bekijken.
dit gelezen? http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm
daar vind je wellicht ook de oplossing voor je probleem:
Bedankt voor de link... maar dat was de manier hoe ik het al geprobeerd heb.
In feite eerst Vista instaleren... harde schijf verkleinen en zo een tweede partitie maken... en dan heropstarten met de WindowsXp CD en die instaleren op de aangemaakte partitie... enkel is het probleem dat ik zover niet kom. Als de wizard start om WinXP te instaleren, krijg ik de stopfout.
Ik zal nog eens proberen nadat ik de hardware eens nagezien heb.

Toch al bedankt voor jullie oplossingen, nu weet ik waaraan het kan liggen.

Ps... heb dit al geprobeerd met een Ubuntu-versie naast Vista op m'n Dell Laptop en dat werkte perfect !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FPS Creator een rechten issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aangedacht... mss ergens een optie van beveiliging die nieuw is onder Vista... en die er nog niet is onder XP... zal straks is bekijken, als ik van school ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst nog iets gewijzigt aan de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:28:
Laatst nog iets gewijzigt aan de hardware?
Die computer is nog geen maand oud... heb er nog niets aan veranderd.
Wel is het al voorgevallen dat de DVD-drive plots verdwenen is... blijkbaar een veel voorkomend probleem onder XP & Vista heb ik ergens gelezen. Dit heb ik kunnen oplossen via een herstelpunt van een paar dagen voordien. Mss dat het daaraan kan liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:33:
[...]
mss ergens een optie van beveiliging die nieuw is onder Vista... en die er nog niet is onder XP... zal straks is bekijken, als ik van school ben.
Nou, Vista draait standaard alles als user, niet als admin. Een groot verschil voor slecht geprogrammeerde programma's die admin rechten nodig hebben.

Even rechtsklikken en run als administrator kan dus misschien helpen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Staat ook ergens in deze guide...

http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm
Fixing the corrupt bootloader

If the Windows XP bootload corrupts during the install, performing a reinstall won’t fix it, nor will going into the XP Recovery Mode and attempting to repair the MBR.

Luckily, the install was up to the stage where all you need to do is be able to boot from the Windows XP partition, and the install will pick up from where it left off.

To achieve this, follow the procedure outlined above to restore the Vista bootloader (under "Restoring Vista and Dualbooting").

This allows the system to boot into Vista, and then you can use EasyBCD to create an XP boot entry and boot into that to continue on with XP's installation. (For details on using EasyBCD, also see the section "Restoring Vista and Dualbooting".)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FPS Creator is ondertussen in orde... zoals gezegd geweest door Gizz...
Even rechtsklikken en run als administrator kan dus misschien helpen
Enkel het Windows probleem is er nog.
Heb de hardware eens nagezien... niets abnormaals... heb alles eens opnieuw aangesloten en de computer terug opgestart met de WinXP CD erin... nog steeds de STOP fout. Alsook met de CD van Win2000 !!!

Ik blijf nog proberen met alle mogelijke oplossingen, als ik iets gevonden heb zal ik het zeker laten weten... en alle reacties en probeersels zijn ook nog steeds welkom !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De windows XP cd, is dat een recente XP cd met daarop sp2 geïntegreerd (gestreamlined), of een oude, zonder een SP2?

Ook als ik zoek dan zie ik de tip om de SATA detectie in de bio (voor een dell...) op auto-detect te zetten.

[google=xp blue screen vista installing]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De WinXP CD is nog zonder SP2... die moet ik achteraf nog apart installeren.
Ook als ik zoek dan zie ik de tip om de SATA detectie in de bio (voor een dell...) op auto-detect te zetten.
Dit is dan toch enkel bij een Dell... heb eens rondgeneusd in m'n bios en nergens iets van SATA autodetect gevonden... biostype is Phoenix. Ik beschik over een SATA HD van 500Gb.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de SATA HD...
I've read that Win XP does not recognize SATA Drives and that the drivers need to be installed manually by pressing F6 while the WIN XP setup is running. I have done this - downloaded the SATA drivers for my PC from Dell and put them on a floppy - (and it seems to properly install the SATA drivers from the floppy disk)
... heb achteraf ook nog eens F6 gedaan wanneer de bestanden van WinXp worden geladen om zo onbekende apparaten te installeren... ik moet dan nog enkel de juiste drivers van Medion afhalen wrs... weet nog niet of het werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:45:
De WinXP CD is nog zonder SP2... die moet ik achteraf nog apart installeren.

[...]

Dit is dan toch enkel bij een Dell... heb eens rondgeneusd in m'n bios en nergens iets van SATA autodetect gevonden... biostype is Phoenix. Ik beschik over een SATA HD van 500Gb.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de SATA HD...
Jep, het is pas vanaf XP SP2 dat SATA-support ingebakken zit in de Windows setup. Voor alle voorgaande versies moet je voor de setup alles geladen heeft op F6 rammen (komt er even op) en je diskette met SATA-drivers erin proppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:49:
Die computer is nog geen maand oud... heb er nog niets aan veranderd.
Wel is het al voorgevallen dat de DVD-drive plots verdwenen is... blijkbaar een veel voorkomend probleem onder XP & Vista heb ik ergens gelezen. Dit heb ik kunnen oplossen via een herstelpunt van een paar dagen voordien. Mss dat het daaraan kan liggen ??
Dat probleem heb ik in de twee jaar dat ik XP gebruik nog nooit meegemaakt hoor :o
En in de ondertussen drie maanden Vista (noodzakelijk kwaad voor Dx10 gaming) ook nog niet...

[ Voor 9% gewijzigd door darkjeric op 15-04-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van de drivers voor de SATA... WinXP setup vraagt achter de diskette... probleem is dat ik geen diskette drive meer heb. Ik heb enkel één DVD drive in mijn PC steken...

Is er toch nog een mogelijkheid om die drivers te installeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan ze in je installatieCD slipstreamen (even [search=f6 driver xp slipstream] ) als je dat wil :)

Of je moet een USB floppy ergens vinden die werkt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installatie gelukt !! Xp staat naast Vista.

Heb het gedaan zoals alt-92 gezegd heeft... via slipstreaming van de Xp cd en SP2.

Allemaal bedankt voor jullie reacties !!
Pagina: 1