Toon posts:

Traag internet via kabel, draadloos geen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Mac OSX Tiger, safari en firefox zijn supertraag geworden via ethernet.
Via wireless werkt alles normaal. Het rare is dat het probleem zich pas sinds vorige week voordoet.
Ik heb hier al gezocht naar een oplossing maar ik kan geen antwoord voor mijn probleem vinden...

Iemand die me kan helpen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:00

franssie

Save the albatross

gebruik je DHCP op je ethernet en krijg je dezelfde dns servers etc door als via je airport connectie??
En ... heb je het al met een andere kabel geprobeerd (kabels kunnen ook kapot).

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 14-04-2008 17:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Via dhcp, ik gebruik hier al een kleine 2 jaar het internet en het heeft nooit problemen gegeven.
Ik heb net de kabel getest op een laptop en dat werkt perfect..

Ik vind het maar een rare situatie..

• franssie

franssie

Save the albatross

Weird - dus je DNS instellingen zijn gelijk voor zowel draadloos als bedraad (verwacht ik omdat je DHCP gebruikt). Echt raar dit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
vind ik ook, kan het misschien aan bepaalde programma's liggen...?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:32:
vind ik ook, kan het misschien aan bepaalde programma's liggen...?
Iemand?

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

Wilde gok: start eens de Terminal (onder Applications/Utilities), en typ "lookupd -flushcache" (gevolgd door een enter). Dit maakt de DNS-cache leeg. Bij een vriend met soortgelijke problemen was dit de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door MrFish op 15-04-2008 18:37 ]

Check mijn thuisbatterijsimulator

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je upc als provider?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Kijk eens bij Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Ingebouwd Ethernet

Ga alle tabbladen bij langs en let vooral op het eerste (dns velden moeten leeg zijn) en proxy (allemaal uit). Het klinkt namelijk alsof hij ergens op wacht, bijv. een DNS server die niet bestaat of automatische proxyserver instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
MrFish schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:36:
Wilde gok: start eens de Terminal (onder Applications/Utilities), en typ "lookupd -flushcache" (gevolgd door een enter). Dit maakt de DNS-cache leeg. Bij een vriend met soortgelijke problemen was dit de oplossing.
Super gok!! Werkt perfect

Dankje

• franssie

franssie

Save the albatross

En Daedalus schreef in een ander topic het commando voor diegenen die op 10.5 draaien, wellicht handig indien iemand dit topic in de zoek vindt.
Daedalus schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:48:
lookupd is in Leopard vervangen door dscacheutil, dus dat wordt dan:
dscacheutil -flushcache

Pagina: 1